TR EN

ÖZGÜN BASKI ATÖLYESİ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
GRA371 ÖZGÜN BASKI ATÖLYESİ 5 4 2 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi ERDEM ÇAĞLA
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Doç.Dr. METİN KUŞ
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Güncel baskı tekniklerinin temelini oluşturan geleneksel ve ilkesel baskı yöntemlerini tasarım ve uygulamalı olarak yaptırarak baskı süreçlerini anlaşılır kılmak ve kavratmak.
İçerik: Temel baskı tekniklerine uygun tasarımlar ve baskı uygulamaları yapmak.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Öğrenci temel baskı tekniklerini ve materyallerini en yalın haliyle kullanımını deneyimler. (experiment, bloom 3)
Görme, kavrama, düşünme ve düşünceyi baskı tekniğinin olanaklarına göre görselleştirme ve uygulama becerisi geliştirir. (improve, bloom 6)
Bütün süreci, sanal olmayan materyallerle çalışma, tasarımlama ve uygulama detaylarını deneyimler. (experiment, bloom 3)
Bütün süreci, sanal olmayan materyallerle çalışma, tasarımlama ve uygulama detaylarını deneyimler. (experiment, bloom 3)

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Örnek uygulamaların incelenmesi, kullanılan malzemenin hazırlanması Ders amaç ve içeriği, kapsamı, uygulamalar, malzemeler . Anlatım, örneklerin sunumu, malzeme deneme ve inceleme.
2 Baskıda kullanılacak boya, kağıt ve malzemenin hazırlanması Mono Baskı anlatım ve tasarım, örnek uygulama. Anlatım, gösterim, örnek uygulama ve atölye çalışması.
3 Malzeme hazırlığı ve uygulama Mono Baskı, baskı süreci, kurutma ve sonuçların incelenmesi Tekniğin araştırılıp incelenmesi ve uygulama.
4 Tekniğin incelenmesi Şablon baskı, tek renk baskı için tasarım ve örneklerin incelenmesi Tekniğin araştırılıp incelenmesi ve uygulama.
5 Teknik uygulama Tek renk şablon baskı uygulama Tekniğin araştırılıp incelenmesi ve uygulama.
6 Tekniğin incelenmesi Üç renk şablon baskı hazırlıkları, tasarım, örneklerin incelenmesi. Tekniğin araştırılıp incelenmesi ve uygulama.
7 Teknik uygulama Özgün tasarım ve üç renkli uygulama çalışmaları Tekniğin araştırılıp incelenmesi ve uygulama.
8 - ARA SINAV -
9 Teknik uygulama Özgün tasarım ve üç renkli uygulama çalışmaları Tekniğin araştırılıp incelenmesi ve uygulama.
10 Tekniğin incelenmesi Linol Baskı, gelişim süreci, temel ilkeler ve örneklerin incelenmesi. Tekniğin araştırılıp incelenmesi ve uygulama.
11 Uygulama Linol Baskı için kompozisyon çalışmaları ve eskiz süreci Tekniğin araştırılıp incelenmesi ve uygulama.
12 Uygulama Linol Baskı için kompozisyon çalışmaları, eskiz süreci ve oyma denemeleri Tekniğin araştırılıp incelenmesi ve uygulama.
13 Uygulama Linol baskı, anlatım, oyma ve linolün hazırlanması uygulama Tekniğin araştırılıp incelenmesi ve uygulama.
14 Uygulama Linol baskı uygulamalar Tekniğin araştırılıp incelenmesi ve uygulama.
15 Uygulama Linol baskı, uygulamalar ve sunum süreci Tekniğin araştırılıp incelenmesi ve uygulama.
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

İçmeli, M. 1982.Türkiye'deki özgün baskı sanatı Tuşpa Çevre sorunları ve Türkiye
Powerpoint sunumları, bilgisayar, projeksiyon aleti, ders notu ve uygulama çalışmaları
Kazı Resim, GÖLÜNÜ Gündüz, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Yayını, 1972
Arnheim R., Görsel Düşünme, 2004, Metis Yayınları.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
will be able to know the basic concepts of Graphic Design and to define how these concepts are reflected in designs.
5
2
will be able to define the function of Graphic Design in communal and social contexts.
3
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
will be able to organize the relations between the target audience and the visual design.
5
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
will be able to apply the past and current technical knowledge and methods in the field of Graphic Design with the competence required by the design process.
4
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
will be able to apply designs with appropriate combinations by considering the interaction of the field of Graphic Design with other disciplines.
4
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
will be able to behave according to the values of social, cultural, scientific and professional ethics in the design process of Graphic Design.
3
2
will be able to use and reflect quality, cultural values, environmental protection, occupational health and safety issues in the all kind of processes in the field.
4
3
will be able to implements planned tasks in the desired manner and on time by organizing comprehensive design processes in the field of Graphic Design in individual or group works.
4
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
will be able to use and relate the information that obtained in Graphic Design education for higher academic education processes or different field disciplines.
4
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
will be able to explain the theorical and applicational knowledge related to the field of Graphic Design with using appropriate presentation and communication techniques.
2
2
will be able to use a foreign language at least at the B1 level of the European language portfolio.
0
3
will be able to use basic computer softwares, information and communication technologies and graphic design programs as required by the field.
0
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
wil be able to demonstrate....
4

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 2 26
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 1 6 6
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 13 3 39
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 6 6
Final Sınavı Hazırlığı 1 6 6
Ara Sınav 0 0 0
Ara Sınav Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 43 0 125
Genel Toplam 125
Toplam İş Yükü / 25.5 4,9
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0