TR EN

GRAFİK TASARIM STÜDYOSU V DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
GRA461 GRAFİK TASARIM STÜDYOSU V 7 6 3 13

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi ERDEM ÇAĞLA
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Dr.Öğr.Üyesi NURİ SEZER
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Belirli bir amaca yönelik bütünsel bir tasarım sürecinin tüm aşamalarını deneyimlemek ve uygulamaktır.
İçerik: Tasarım alanında tüm aşamalarını tanıtır. Reklam grafiğini kapsayan teorik ve uygulama pratiklerini içerir.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Kapsamlı grafik uygulamalarını tasarım ve uygulama süreçlerini organize eder.
Konu ve tasarım arasındaki bağlantıları estetik , kavramsal ve işlevsel boyutlarıyla çözer.
Bir tasarımın değişik mecralarda bütünselliğini koruyarak uyumlu versiyonları yapar.
Grafik tasarım ve kimlik arasındaki ilişkiyi tanımlar.
Grafik tasarıma ilişkin olası problemi çözer.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Kurumların araştırma çalışmalarının yapılması Kurumsal kimlik kavramı ve örnekler ile açıklanması Teorik
2 Kurumların araştırma çalışmalarının yapılması Proje: kurumsal kimlik çalışması (kurumsal kimlik örnekleri) Teorik ve uygulama
3 Kurumun dergi, gazete mecralarında sunumunun araştırılması Kurumsal kimlik çalışmalarının uygulaması Teorik ve uygulama
4 Kurumun dergi, gazete mecralarında sunumunun araştırılması Basın ilan(dergi, gazete, vb.) çalışmalarının belirlenmesi Teorik ve uygulama
5 Kurumun dergi, gazete mecralarında uygulanması Basın ilan (dergi, gazete, vb.) çalışmalarının analizi ve değerlendirilmesi Uygulama
6 Kurumun kentsel grafik alanında sunumunun araştırılması Outdoor/Dış mekan, araç giydirme, vb. çalışmalarının uygulama ve değerlendirilmesi Uygulama
7 Kurumun kentsel grafik alanında uygulaması Outdoor/Dış mekan, araç giydirme, vb. çalışmalarının uygulama ve değerlendirilmesi Uygulama
8 - ARA SINAV -
9 Kurumun kentsel grafik alanında uygulaması Outdoor/Dış mekan, araç giydirme, vb. çalışmalarının uygulama ve değerlendirilmesi Uygulama
10 Reklam kampanya hazırlık çalışması Kurumsalı yapılan işlerin, afiş, promosyon, maskot gibi değerlere aktarılarak araştırma yapılması. Uygulama
11 Reklam kampanya hazırlık çalışması Kurumsalı yapılan işlerin, afiş, promosyon, maskot gibi değerlere aktarılarak araştırma yapılması ve uygulanması Uygulama
12 Reklam kampanyasının uygulaması Sosyal medya mecralarının kuruma uygun alanlarının belirlenerek tasarımların hazırlanması Uygulama
13 Reklam kampanya hazırlık çalışması Sosyal medya mecralarının kuruma uygun alanlarının belirlenerek tasarımların hazırlanması Teorik ve Uygulama
14 Reklam kampanya hazırlık çalışması Yapılan tüm çalışmalarının Kurumsal kimlik ve tanıtım kataloğu hazırlanarak aktarılması Uygulama
15 Reklam kampanyasının uygulaması Genel tekrar Teorik ve Uygulama
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Tuna, M. (2006). Kurumsal Kimlik Yöntemi, Detay Yayıncılık.
Becer, E. (2015). İletişim ve grafik tasarım. Dost Kitabevi Yayınları.
Sarı Sezer, N. (2006). Sınır Tanımayan Reklam Ortamı Açık hava reklamcılığı, Beta Yayıncılık.
Wernick, A. (1996). Promosyon Kültürü Reklam İdeolojisi ve Sembolik Anlatım, Bilim Sanat Yayınları).

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
will be able to know the basic concepts of Graphic Design and to define how these concepts are reflected in designs.
5
2
will be able to define the function of Graphic Design in communal and social contexts.
5
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
will be able to organize the relations between the target audience and the visual design.
5
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
will be able to apply the past and current technical knowledge and methods in the field of Graphic Design with the competence required by the design process.
5
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
will be able to apply designs with appropriate combinations by considering the interaction of the field of Graphic Design with other disciplines.
5
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
will be able to behave according to the values of social, cultural, scientific and professional ethics in the design process of Graphic Design.
5
2
will be able to use and reflect quality, cultural values, environmental protection, occupational health and safety issues in the all kind of processes in the field.
4
3
will be able to implements planned tasks in the desired manner and on time by organizing comprehensive design processes in the field of Graphic Design in individual or group works.
5
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
will be able to use and relate the information that obtained in Graphic Design education for higher academic education processes or different field disciplines.
5
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
will be able to explain the theorical and applicational knowledge related to the field of Graphic Design with using appropriate presentation and communication techniques.
5
2
will be able to use a foreign language at least at the B1 level of the European language portfolio.
1
3
will be able to use basic computer softwares, information and communication technologies and graphic design programs as required by the field.
5
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
wil be able to demonstrate....
5

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 6 84
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 6 78
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 13 6 78
Proje Hazırlama 13 6 78
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 6 6
Final Sınavı Hazırlığı 1 6 6
Ara Sınav 0 0 0
Ara Sınav Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 55 0 330
Genel Toplam 330
Toplam İş Yükü / 25.5 12,9
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 13,0