Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
GRA122 |
TEMEL ÇİZİM II |
2 |
4 |
2 |
5 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
Türkçe |
Dersin Düzeyi |
LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli |
- |
Dersin Koordinatörü |
Dr.Öğr.Üyesi ERDEM ÇAĞLA |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
|
Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
Herhangi bir objenin, bir konunun, bir düşünce veya kavramın, çizgisel anlatımın yanı sıra ton, renk, leke unsurlarıyla birlikte ifade edilmesi ve doğadaki görselliği oluşturan temel elemanları doğru gözlemleyip uygulatarak, öğrencinin görsel anlatım ve ifade becerisini geliştirmektir. |
İçerik: |
Öğrencilerin görselliği oluşturan tüm temel elemanları gözlemleyip resimsel uygulamalar yapacağı etüt konularını içerir. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
Öğrenci temel çizim elemanlarının ifade olanaklarını ve bu olanakların farklı malzemelerle uygulanmasının oluşturduğu görsel etki süreçlerini deneyimler. |
Formu görme, kavrama, düşünme ve düşünceyi bir kompozisyon bütünlüğü içinde görselleştirme becerisi geliştirir. |
Doğada gözlemlediği formları iki boyutlu yüzey üzerinde, üç boyutlu olarak farklı çizim araçları kullanarak gösterir. |
Gözleme dayalı ve imgesel formları birleştirerek ve farklı uygulama yöntemleri deneyerek yeni görsel fikirler geliştirir. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
Uygulama |
Kumaş etüdüne dayalı çalışma (draperi) |
Uygulama |
2 |
Uygulama |
Kumaş etüdüne dayalı çalışma (draperi) |
Uygulama |
3 |
Uygulama |
Natürmort (antik ve kumaş içeren) |
Uygulama |
4 |
Uygulama |
Natürmort (antik ve kumaş içeren) |
Uygulama |
5 |
Uygulama |
Artistik Perspektif (iki kaçışlı) |
Uygulama |
6 |
Uygulama |
Artistik Perspektif (iki kaçışlı) |
Uygulama |
7 |
Uygulama |
Farklı karakter ve özelliklere dayalı çok objeli kompozisyon çalışması |
Uygulama |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
Uygulama |
Farklı karakter ve özelliklere dayalı çok objeli kompozisyon çalışması |
Uygulama |
10 |
Uygulama |
Antik Büst etüdü (Sapho) |
Uygulama |
11 |
Uygulama |
Antik Büst etüdü (İskender) |
Uygulama |
12 |
Uygulama |
Portre ve Otoportere çalışması |
Uygulama |
13 |
Uygulama |
Portre ve Otoportere çalışması |
Uygulama |
14 |
Uygulama |
Kompozisyon (Canlı modelden mekan kurgusuyla birlikte çalışma.) |
Uygulama |
15 |
Uygulama |
Kompozisyon (Canlı modelden mekan kurgusuyla birlikte çalışma.) |
Uygulama |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
Stanyer P., Geleceğin Ressamları İçin Çizim Teknikleri, 2008, Alfa Yayıncılık. |
Smith D., Temel Çizim Kitabı, 2017, Profil Kitap. |
Albert G., Wolf R., Temel Çizim Teknikleri, 2012, Pegasus Yayınevi. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
KNOWLEDGE |
Theoretical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
will be able to know the basic concepts of Graphic Design and to define how these concepts are reflected in designs.
|
|
|
|
3 |
|
|
2 |
will be able to define the function of Graphic Design in communal and social contexts.
|
|
|
|
3 |
|
|
KNOWLEDGE |
Factual |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
will be able to organize the relations between the target audience and the visual design.
|
|
|
|
3 |
|
|
SKILLS |
Cognitive |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
will be able to apply the past and current technical knowledge and methods in the field of Graphic Design with the competence required by the design process.
|
|
|
|
3 |
|
|
SKILLS |
Practical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
will be able to apply designs with appropriate combinations by considering the interaction of the field of Graphic Design with other disciplines.
|
|
|
|
3 |
|
|
OCCUPATIONAL |
Autonomy & Responsibility |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
will be able to behave according to the values of social, cultural, scientific and professional ethics in the design process of Graphic Design.
|
|
|
2 |
|
|
|
2 |
will be able to use and reflect quality, cultural values, environmental protection, occupational health and safety issues in the all kind of processes in the field.
|
|
|
2 |
|
|
|
3 |
will be able to implements planned tasks in the desired manner and on time by organizing comprehensive design processes in the field of Graphic Design in individual or group works.
|
|
|
|
|
4 |
|
OCCUPATIONAL |
Learning to Learn |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
will be able to use and relate the information that obtained in Graphic Design education for higher academic education processes or different field disciplines.
|
|
|
|
3 |
|
|
OCCUPATIONAL |
Communication & Social |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
will be able to explain the theorical and applicational knowledge related to the field of Graphic Design with using appropriate presentation and communication techniques.
|
|
|
|
3 |
|
|
2 |
will be able to use a foreign language at least at the B1 level of the European language portfolio.
|
0 |
|
|
|
|
|
3 |
will be able to use basic computer softwares, information and communication technologies and graphic design programs as required by the field.
|
|
|
|
3 |
|
|
OCCUPATIONAL |
Occupational and/or Vocational |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
wil be able to demonstrate....
|
|
|
2 |
|
|
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
4 |
56 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
13 |
2 |
26 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
0 |
0 |
0 |
Ödev |
0 |
0 |
0 |
Proje Hazırlama |
13 |
3 |
39 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
1 |
4 |
4 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
Final Sınavı Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
Ara Sınav |
1 |
2 |
2 |
Ara Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
43 |
0 |
129 |
|
Genel Toplam |
129 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
5,1 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
5,0 |
|