Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
GRA372 | BASKI TEKNİKLERİ | 6 | 4 | 2 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi ERDEM ÇAĞLA |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Tasarımların, baskıya yönelik hazırlanma aşamalarında renk, form, materyal ve uygulama süreçlerinin temel prensiplerini özgün baskı yöntemleriyle teorik ve uygulamalı olarak öğretmek. |
İçerik: | Temel özgün baskı tekniklerinin, hazırlanması ve basılması süreçlerini içerir. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Tüm baskı aşamalarını bilir. |
Baskı aşamalarında karşılaşılabilecek olası problemleri bilir ve çözümler. |
Baskı için kullanılan temel terminolojiyi ve farklı baskı tekniklerini bilir. |
Farklı teknikler kullanarak baskı aşamalarını deneyimler. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Araştırma | Basım Tarihi, Baskı tekniklerinin hakkında önbilgi verilmesi, Baskı tarihi, Çin’de matbaanın bulunuşu İlk Matbaa John Gutenberg, Osmanlıda matbaa İbrahim Müteferrika. Patates Baskı, Yüksek baskı | Sunum, Anlatım |
2 | Araştırma | Ağaç baskı linolyum baskı, klişe baskı yüksek baskı, tümsek baskı tipo baskı, tipo baskının özellikleri, kullanılan malzemeler | Sunum, Anlatım |
3 | Araştırma | Tipo Baskı Makineleri, baskı teknikleri, varak ve gofre baskı | Sunum, Anlatım |
4 | Uygulama | Flekso baskı tekniği, çalışma prensibi, Flekso baskı makineleri ve özellikleri. Doktor Blade sıyırma sistemi | Uygulama |
5 | Uygulama | Flekso baskıda kullanılan baskı altı materyalleri ve kulanım alanları, Flekso baskı mürekkepleri, özellikleri, Flekso kalıbı hazırlama yöntemleri. Flekso baskı tramları. | Uygulama |
6 | Uygulama | Elek Baskı Serigraf baskı tekniği, gelişim aşaması, ipek çeşitleri, mürekkepleri | Uygulama |
7 | Uygulama | Serigraf baskı tekniği, gelişim aşaması, ipek çeşitleri, mürekkepleri | Uygulama |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Uygulama | Tampon baskı tekniği, Düz baskı Ofset baskı makinelerinin çalışma mantığı, çalışma şekilleri, şematik olarak gösterilmesi, | Uygulama |
10 | Araştırma | Web (rotasyon) ofset baskı makineleri, gazete makinelerinin şematik olarak gösterilmesi. | Sunum, Anlatım |
11 | Uygulama | Teneke Ofset Baskı Sistemi, çalışma şekli, kullanılan hammadde ve yardımcı maddeler | Uygulama |
12 | Uygulama | Çukur Baskı Tifdruk baskı tekniği, çalışma şekli, makine özellikleri, Tifdruk baskıda kullanılan baskı altı materyalleri ve kullanım alanları. | Uygulama |
13 | Uygulama | Tifdruk baskıda kullanılan mürekkepler ve özellikleri, Tifdruk baskıda kalıp hazırlama, Tifdruk baskıdaki tramın özellikleri. Korozyon işlemi ve önemi. | Uygulama |
14 | Uygulama | Dijital Baskı Tekniği | Uygulama |
15 | Uygulama | - | Uygulama |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
İçmeli, M. 1982.Türkiye'deki özgün baskı sanatı Tuşpa Çevre sorunları ve Türkiye |
Kazı Resim, GÖLÜNÜ Gündüz, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi GSFakültesi Yayını, 1972 |
Powerpoint sunumları, bilgisayar, projeksiyon aleti, ders notu ve uygulama çalışmaları |
Arnheim R., Görsel Düşünme, 2004, Metis Yayınları. |
Sarıkavak N.K., Kaligrafik Ve Tipografik Deneysel Tasarımlar, 2017, Hayalpereset Kitapevi. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
will be able to know the basic concepts of Graphic Design and to define how these concepts are reflected in designs.
|
3 | |||||
2 |
will be able to define the function of Graphic Design in communal and social contexts.
|
4 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
will be able to organize the relations between the target audience and the visual design.
|
5 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
will be able to apply the past and current technical knowledge and methods in the field of Graphic Design with the competence required by the design process.
|
4 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
will be able to apply designs with appropriate combinations by considering the interaction of the field of Graphic Design with other disciplines.
|
0 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
will be able to behave according to the values of social, cultural, scientific and professional ethics in the design process of Graphic Design.
|
0 | |||||
2 |
will be able to use and reflect quality, cultural values, environmental protection, occupational health and safety issues in the all kind of processes in the field.
|
4 | |||||
3 |
will be able to implements planned tasks in the desired manner and on time by organizing comprehensive design processes in the field of Graphic Design in individual or group works.
|
3 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
will be able to use and relate the information that obtained in Graphic Design education for higher academic education processes or different field disciplines.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
will be able to explain the theorical and applicational knowledge related to the field of Graphic Design with using appropriate presentation and communication techniques.
|
4 | |||||
2 |
will be able to use a foreign language at least at the B1 level of the European language portfolio.
|
0 | |||||
3 |
will be able to use basic computer softwares, information and communication technologies and graphic design programs as required by the field.
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
wil be able to demonstrate....
|
3 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 2 | 28 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 4 | 4 | 16 |
Proje Hazırlama | 4 | 4 | 16 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 4 | 4 | 16 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 6 | 6 |
Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 42 | 0 | 125 |
Genel Toplam | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 4,9 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |