Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
ICM363 | İNSAN VE MEKAN İLİŞKİSİ III | 5 | 3 | 3 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi İBRAHİM EROL |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Dr.Öğr.Üyesi KADİR ÖZ |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Öğrencilere, bitkilerin estetik, psikolojik ve sosyolojik potansiyellerini kavratarak iç ve dış mekânlarda kullanabilme, bitkilerin canlı (yaşayan) varlıklar olarak mekânsal tasarımlarda yer almasının önemini anlayabilme ve sürdürülebilir-ekolojik peyzaj tasarımı yapabilme becerisi kazandırmaktır. |
İçerik: | Dersin içeriği, peyzajın psikolojik ve sosyal etkileri, iklimsel doğal ve kültürel faktörler, peyzaj tasarımında topoğrafyanın önemi, peyzaj tasarımı malzemeleri, alanları ve kompozisyonu, sürdürülebilirlik ve ekolojik peyzaj tasarımı yapma konularını kapsamaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Peyzajın ve peyzaj tasarımlarının psikolojik ve sosyolojik etkilerini aktarır. |
Tasarım kriterlerine uygun olarak iç ve dış mekanlardaki bitkileri anlatır. |
Türkiye florası ve topografyasına göre iç ve dış mekan bitki kompozisyonlarını ve peyzaj tasarım malzemelerini örnekler. |
Mevcut topografya üzerinde peyzaj yapılacak alanları uygun bitkiler ile belirler. |
Ekolojik peyzaj alanları tasarlar. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Ders izlencesinin gözden geçirilmesi. Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi | Dersin içeriği ile ilgili ön konuşmalar. Peyzaj ve peyzaj tasarımına giriş, proje alanının seçimi (Coğrafi konum, mimari bağlam, alan özellikleri) | Ppt. sunum, konu üzerine yüz yüze tartışma |
2 | Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi, önceki haftanın konu tekrarı | Peyzaj ve peyzaj tasarımının psikolojik etkileri (Tat, doku, koku vs. ) ve önemi. İyi hal durumu ve peyzaj | Ppt. sunum, konu üzerine yüz yüze tartışma |
3 | Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi, önceki haftanın konu tekrarı | Peyzaj ve peyzaj tasarımının psikolojik ve sosyolojik etkileri ve önemi (pandemi ve deprem riski üzerinden mekânsal interaktif bir değerlendirme) | Ppt. sunum, konu üzerine yüz yüze tartışma |
4 | Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi, önceki haftanın konu tekrarı | İklimin, bölgenin ve coğrafyanın peyzaj tasarımında rolü, topografya, Türkiye florası | Ppt. sunum, konu üzerine yüz yüze tartışma |
5 | Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi, önceki haftanın konu tekrarı | Peyzaj elemanlarına giriş (su ögesi, bitkiler, zemin malzemeleri ve yapı cepheleri vb.), kompozisyon (renk, doku vb.) ve temel peyzaj tasarımı konseptleri | Ppt. sunum, konu üzerine yüz yüze tartışma |
6 | Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi, önceki haftanın konu tekrarı | Bitki materyali ve peyzaj tasarımında kullanılan zemin malzemeleri | Ppt. sunum, konu üzerine yüz yüze tartışma |
7 | Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi, önceki haftanın konu tekrarı | Bitki materyali ve peyzaj tasarımında kullanılan zemin malzemeleri | Ppt. sunum, konu üzerine yüz yüze tartışma |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | - | Teknik gezi | - |
10 | Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi | İç mekan bahçeleri örnekler ve tasarımlar | Ppt. sunum, konu üzerine yüz yüze tartışma |
11 | Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi, önceki haftanın konu tekrarı | Botanik Bahçeleri | Ppt. sunum, konu üzerine yüz yüze tartışma |
12 | Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi, önceki haftanın konu tekrarı | Sürdürülebilir ve ekolojik peyzaj tasarımları | Ppt. sunum, konu üzerine yüz yüze tartışma |
13 | Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi, önceki haftanın konu tekrarı | Kentsel dönüşümün mekânsal etkileri (peyzaj ve peyzaj tasarımı) | Ppt. sunum, konu üzerine yüz yüze tartışma |
14 | Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi, önceki haftanın konu tekrarı | Kamusal mekânlar/sosyalleşme mekânları ve peyzaj tasarımı (Kent parkları, bostanlar, hobi bahçeleri) | Ppt. sunum, konu üzerine yüz yüze tartışma |
15 | Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi, önceki haftanın konu tekrarı | Uygulama ve bütçe hesaplamaları | Ppt. sunum, konu üzerine yüz yüze tartışma |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Altıner, A. T. & Akay, Z. (1994). Herkes için kent mimarlığı. İstanbul : Altıner Ltd. |
Brooker, G. & Stone, S. (2012). İç mimarlıkta bağlam + çevre. İstanbul: Literatür Yayınları. |
Stoeltie, B. & Stoeltie, R. (2012). Living in provence = vivre en provence . Köln: Taschen. |
Yılmaz, B. (Ed). (2012). Projeler yapılar 6: peyzaj tasarımı. İstanbul: YEM Yayınları. |
Gao, A. (2010). Public square landscapes. Hong Kong: Design Media Pub. Ltd. |
Fang, C. (2011). Waterfront landscapes. Tokyo: DesignMedia Publishing Limited. |
Greenoak, F. (1996). Water features for small gardens. London: Conran Octopus. |
HKPIP (Ed). (2015). Garden landscape. Tokyo: Artpower International. |
Çelebi Ünsel, G. (2008). Yapı-çevre ilişkileri. İstanbul: TMMOB Mimarlar Odası Yayınları. |
Cauquelin, A. (2016). Peyzajın İcadı. İstanbul: Dost Yayınevi |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Students will be able to use the knowledge about subjects like art, environment and cultural history in their professional life and daily life
|
3 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Students will be able to define the basic concepts of design principles in interior architecture and environmental design
|
2 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Students will be able to analyze by leading national and international project and cost management and processes in interdisciplinary work with internal and external labor market (public private sector and voluntary organizations)
|
2 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Students will be able to use drawing methods and techniques (CAD, 3D max and visual expression programs and freehand drawing) in their design work.
|
4 | |||||
2 |
By taking responsibility within individual or group, students will be able to apply interior design principles and skills learned in the interior and surroundings.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Students will be able to organize interior architecture and exterior design application and technical equipment projects in interdisciplinary cooperation with different professional fields.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Students will be able to analyze possible problems and different regulations in interior and nearby environmental planning areas, by adopting the principle of lifelong learning, with social, cultural, innovative, sustainable and open to be develop ideas and solutions.
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
The Interior Architecture and Environmental design program graduates will be able to organize enviromental , sustainable projects and activities in the social dimension within the scope of their social responsibilities in their field studies.
|
4 | |||||
2 |
Students will be able to explain himself/herself in writing and speaking in Turkish and at least one foreign language in order to cooperate with related persons and institutions.
|
3 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
The graduates of Interior Architecture and Environmental Design program will be able to design, application oriented sustainable, interchangeable and innovative interior architecture and environmental design projects in their professional lives by considering the life of the community.
|
4 | |||||
2 |
Interior Architecture and Environmental Design graduates will be able to develop recommendations on the design-application projects of interiors social and nearby environments and project-cost management by using professional code of conduct, criteria and standards in accordance with legal frameworks.
|
3 | |||||
3 |
Students will be able to organize interior architecture and environmental design projects with local, regional, national and cultural sensitivity and ethical values interdisciplinary studies in cooperation.
|
4 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 12 | 6 | 72 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 4 | 4 |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 4 | 4 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 30 | 0 | 128 |
Genel Toplam | 128 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 5 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |