Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
ICM461 | TASARIM STÜDYOSU V | 7 | 8 | 4 | 13 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi İBRAHİM EROL |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Öğr.Gör. ÇİĞDEM GÖK-Dr.Öğr.Üyesi HANDE APAK-Dr.Öğr.Üyesi HATİCE ÖZLEM YEŞİLDAL-Dr.Öğr.Üyesi KADİR ÖZ-Dr.Öğr.Üyesi PARVIN HEIDARI |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Öğrencilere, cadde cephesi olan çok katlı ve bodrumlu, bahçeli ve şehir merkezindeki mekanın, çevresi ve kullanıcısı ile ilişkilerini düşünerek bir kültür merkezi olarak işlevlendirilmesi ve konsept geliştirerek tasarlama ve sunma becerisi kazandırmaktır. |
İçerik: | Dersin içeriği, cadde cephesi olan çok katlı ve bodrumlu, bahçeli, şehir merkezindeki bir mekanın, kültür merkezi olarak; mekânsal fonksiyonlarının çevre ve kullanıcı ilişkileri düşünülerek çözümünü, mevcut yapısal şartların analizini ve tasarıma aktarımını, mesleki sunum standartlarına uygun özgün proje tasarımını ve jüri karşısında sunumunu kapsamaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Çevre ve kullanıcı ilişkileri ile beraber bir kültür merkezi mekanının fonksiyon şemasını listeler |
Tasarım Konseptini görselleştirerek anlatır. |
Cadde cephesi olan çok katlı ve bodrumlu, bahçeli ve şehir merkezindeki kültür merkezi tasarımının konseptine bağlı olarak, çevresi ve kullanıcısı ile olan ilişkilerini ve mekan fonksiyonlarını 3 boyutlu modellemeler yardımıyla çözümler. |
Mevcut mekanın yapısal şartlarını belirler |
Kültür merkezi projesinin, çevre ve kullanıcı ilişkilerini 3 boyutlu modellemeler ve çizimler ile tasarlar. |
Cadde cephesi olan çok katlı ve bodrumlu, bahçeli, şehir merkezindeki bir kültür merkezinin, tasarım ve sunum çalışmasını jüri karşısında savunur. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | - | Dönem içi çalışılacak olan mevcut projenin tanıtımı, cadde cephesi olan çok katlı ve bodrumlu, bahçeli, şehir merkezindeki mekanın, çevresi ve kullanıcısı ile ilişkilerini düşünerek oluşturulacak bir kültür merkezinin işleyişinin anlatımı, iç ve dış mekan fonksiyon şeması örnek gösterimi | Ppt. Sunum ile görsel gösterimi |
2 | Kültür merkezi örneklerinden oluşan araştırma dosyası hazırlama | Araştırma dosyalarının incelenmesi, tasarımda konseptin oluşturulması üzerine konu anlatımı, işleyiş şemalarının oluşturulması | Ppt. Sunum ve yüz yüze değerlendirme ile dosya ve eskizlerin incelenmesi |
3 | Örnekleri ile konsept araştırma ve eskiz konsept paftası hazırlanması | Araştırma dosyalarının incelenmesi, tasarımda konseptin oluşturulması üzerine konu anlatımı, işleyiş şemalarının oluşturulması | Ppt. Sunum ve yüz yüze değerlendirme ile pafta, eskizlerin ve 3 boyutlu modellemelerin incelenmesi, grup çalışması |
4 | Konsepte ve fonksiyona uygun alternatifli eskiz çalışmaları, dış cephe ve sokak silüeti araştırması | Cadde cephesi olan çok katlı ve bodrumlu, bahçeli, şehir merkezinde, çevresi ve kullanıcısı ile ilişkilerini düşünerek oluşturulacak bir kültür merkezinin; dış cephe ve sokak silüeti konu anlatımı 1/50 ölçekte mevcut proje üstünde eskiz ve 3 boyutlu modelleme çalışmaları | Ppt. Sunum ve yüz yüze değerlendirme ile eskizlerin ve 3 boyutlu modellemelerin incelenmesi, grup çalışması |
5 | Konsepte ve fonksiyona uygun alternatifli eskiz çalışmaları, iç ve dış mekan ilişkisi araştırması | Cadde cephesi olan çok katlı ve bodrumlu, bahçeli, şehir merkezinde, çevresi ve kullanıcısı ile ilişkilerini düşünerek oluşturulacak bir kültür merkezinin; giriş, sergi, konferans- toplantı, ofis ve kültür birimlerinin iç ve dış mekan ilişkisi konu anlatımı, 1/50 ölçekte mevcut proje üstünde eskiz ve 3 boyutlu modelleme çalışmaları | Ppt. Sunum ve yüz yüze değerlendirme ile eskizlerin ve 3 boyutlu modellemelerin incelenmesi |
6 | Konsepte ve fonksiyona uygun alternatifli eskiz çalışmaları, iç ve dış mekan ilişkisi araştırması | Cadde cephesi olan çok katlı ve bodrumlu, bahçeli, şehir merkezinde, çevresi ve kullanıcısı ile ilişkilerini düşünerek oluşturulacak bir kültür merkezinin; giriş, sergi, konferans- toplantı, ofis ve kültür birimlerinin iç ve dış mekan ilişkisi konu anlatımı, 1/50 ölçekte mevcut proje üstünde çizim ve 3 boyutlu modelleme çalışmaları | Ppt. Sunum ve yüz yüze değerlendirme ile eskizlerin ve 3 boyutlu modellemelerin incelenmesi |
7 | Konsepte ve fonksiyona uygun alternatifli eskiz çalışmaları, iç ve dış mekan ilişkisi araştırması | Cadde cephesi olan çok katlı ve bodrumlu, bahçeli, şehir merkezinde, çevresi ve kullanıcısı ile ilişkilerini düşünerek oluşturulacak bir kültür merkezinin; giriş, sergi, konferans- toplantı, ofis ve kültür birimlerinin iç ve dış mekan ilişkisi konu anlatımı, 1/50 ölçekte mevcut proje üstünde eskiz ve 3 boyutlu modelleme çalışmaları | Yüz yüze değerlendirme ile eskizlerin ve 3 boyutlu modellemelerin incelenmesi |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Jüri hazırlığı | Ara jüri: 1/50 projelerin ve 3 boyutlu modelleme çalışmaların değerlendirilmesi | Yüz yüze değerlendirme |
10 | Konsepte ve fonksiyona uygun alternatifli çizim çalışmaları | Ara sınavların değerlendirilmesi. 1/50 ölçekte mevcut proje üstünde çizim ve 3 boyutlu modelleme çalışmaları | Yüz yüze değerlendirme |
11 | Konsepte ve fonksiyona uygun alternatifli çizim çalışmaları | 1/50 ölçekte mevcut proje üstünde cephe, bahçe ve iç mekan çizim ve 3 boyutlu modelleme çalışmaları | Yüz yüze değerlendirme |
12 | 1/20 çizim tekniği üzerine hazırlanma | 1/50 ölçekte mevcut proje üstünde cephe, bahçe ve iç mekan çizim ve 3 boyutlu modelleme çalışmaları. 1/20 ölçekte bölgesel çizim çalışmaları | Yüz yüze değerlendirme |
13 | 1/20 çizim tekniği üzerine hazırlanma | 1/50 ölçekte mevcut proje üstünde cephe, bahçe ve iç mekan çizim ve 3 boyutlu modelleme çalışmaları. 1/20 ölçekte bölgesel çizim çalışmaları | Yüz yüze değerlendirme |
14 | Konsepte ve fonksiyona uygun alternatifli çizim çalışmaları, Sunum dosyası hazırlama araştırması | Sunum dosyası hazırlama konu anlatımı, 1/50 ve 1/20 ölçekte mevcut proje üstünde çizim ve 3 boyutlu modelleme çalışmaları. | Yüz yüze değerlendirme |
15 | Konsepte ve fonksiyona uygun alternatifli çizim çalışmaları | Sunum dosyası hazırlıkların incelenmesi, 1/50 ve 1/20 ölçekte mevcut proje üstünde çizim ve 3 boyutlu modelleme çalışmaları. | Yüz yüze değerlendirme |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Ching, D.K. (1995). İç mekan tasarımı. İstanbul: Yapı Yayın. |
Neufert, E. (2000). Yapı tasarımı. İstanbul: Beta Basın Yayım. |
Sleeper, R. (2000). Architectural graphic standards, USA: John Wiley&Sons Ltd. |
Pile, J. (1997). Color in interior design. USA: Mc Graw-Hill. |
White, E.T. (1986). Space adjacency analysis. London: Architectural Media. |
Angel, H. (2004). Strüktür sistemleri. İstanbul: Tasarım Yayın Grubu. |
Palmer, J. & Dodson, M. (1996). Design and aesthetics. London: Routledge. |
Ching, D.K.F. (2004). Mimarlık: biçim, mekan ve düzen. İstanbul: Yapı Yayın. |
Gössel, P. & Leuthäuser, G. (2001). Architecture in 20th century. Köln: Taschen. |
Bell, S. (2008). Design for outdoor recreation. London: Taylor and Francis. |
Vidiella, A. (2008). Atlas of office interiors. USA: Rockport Publishers. |
Silver, P. & Mc Lean, W. (2009). Architekturtechnologie. München: DVA. |
Smith, P. (2010). Planning office spaces: a practical guide for managers and designers. London: Laurence King Publishers. |
Kolektif (2011). Projeler yapılar 4 : kültür yapıları. İstanbul: YEM Yayınları. |
Kolektif (2011). Projeler yapılar 5 : müzeler . İstanbul: YEM Yayınları. |
Roth, M. (2010). Masterpieces: library architecture + design. Salenstein: Braun. |
Flannery, J. A. (2007). Library design. Kempen: TeNeues. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Students will be able to use the knowledge about subjects like art, environment and cultural history in their professional life and daily life
|
5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Students will be able to define the basic concepts of design principles in interior architecture and environmental design
|
5 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Students will be able to analyze by leading national and international project and cost management and processes in interdisciplinary work with internal and external labor market (public private sector and voluntary organizations)
|
3 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Students will be able to use drawing methods and techniques (CAD, 3D max and visual expression programs and freehand drawing) in their design work.
|
5 | |||||
2 |
By taking responsibility within individual or group, students will be able to apply interior design principles and skills learned in the interior and surroundings.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Students will be able to organize interior architecture and exterior design application and technical equipment projects in interdisciplinary cooperation with different professional fields.
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Students will be able to analyze possible problems and different regulations in interior and nearby environmental planning areas, by adopting the principle of lifelong learning, with social, cultural, innovative, sustainable and open to be develop ideas and solutions.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
The Interior Architecture and Environmental design program graduates will be able to organize enviromental , sustainable projects and activities in the social dimension within the scope of their social responsibilities in their field studies.
|
5 | |||||
2 |
Students will be able to explain himself/herself in writing and speaking in Turkish and at least one foreign language in order to cooperate with related persons and institutions.
|
3 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
The graduates of Interior Architecture and Environmental Design program will be able to design, application oriented sustainable, interchangeable and innovative interior architecture and environmental design projects in their professional lives by considering the life of the community.
|
5 | |||||
2 |
Interior Architecture and Environmental Design graduates will be able to develop recommendations on the design-application projects of interiors social and nearby environments and project-cost management by using professional code of conduct, criteria and standards in accordance with legal frameworks.
|
5 | |||||
3 |
Students will be able to organize interior architecture and environmental design projects with local, regional, national and cultural sensitivity and ethical values interdisciplinary studies in cooperation.
|
5 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 8 | 112 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 14 | 182 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 1 | 8 | 8 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 8 | 8 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 16 | 16 |
Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 30 | 0 | 326 |
Genel Toplam | 326 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 12,8 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 13,0 |