Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
ICM257 | İNSAN VE MEKAN İLİŞKİSİ I | 3 | 3 | 3 | 6 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi İBRAHİM EROL |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Öğr.Gör. BÜŞRA BABACAN |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Öğrencilere, tipolojik açıdan bina bilgisini ve bu binalarda yer alan mekânları işlevsel olarak çözümleme becerisi kazandırmak. |
İçerik: | Dersin içeriği, mekan kavramı ve bileşenleri, yapı-bina kavramı, bina planlama ve tasarımını etkileyen temel faktörler, işlev analizleri, tipolojisine göre binalar, sınıflandırılması, tasarımı, planlama ve mekân organizasyonu ilkeleri konularını kapsamaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Tipolojik açıdan bir binayı tanımlar. |
Binaları tipolojilerine göre sınıflandırır. |
Farklı binaları tipolojilerini planlama ve işlev analizleri ilkeleri açısından çözümler. |
Bina tipolojilerini; tasarım, planlama ve mekân organizasyonu ilkeleri doğrultusunda organize eder. |
Birleşik bina tipolojilerinin birbiri ile olan ilişkilerini farklı çözümler ile geliştirir. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Ders izlencesinin gözden geçirilmesi. Ders kaynaklarından incelenmesi. | Dersin tanımı, yapı–bina kavramının verilmesi, farklı yönlerden bina sınıflandırılmaları, bina tipolojilerinin verilmesi ve mekan kavramına giriş. | Ppt. sunum |
2 | Ders kaynaklarından incelenmesi. Önceki haftanın konu tekrarı | Konut tanımı, konut tipolojisi, işlev analizleri ve mekân organizasyonu ilkeleri (yaşama, yatma, ıslak hacimler ve servis-hizmet çevreleri) | Ppt. sunum. Konu üzerine yüz yüze tartışma |
3 | Ders kaynaklarından incelenmesi. Önceki haftanın konu tekrarı | Ticari bina (iş merkezi-ofis) tanımı, planlama, işlev analizleri ve mekân organizasyonu ilkeleri | Ppt. sunum. Konu üzerine yüz yüze tartışma |
4 | Ders kaynaklarından incelenmesi. Önceki haftanın konu tekrarı | Ticari bina (banka) tanımı, planlama, işlev analizleri ve mekân organizasyonu ilkeleri | Ppt. sunum. Konu üzerine yüz yüze tartışma |
5 | Ders kaynaklarından incelenmesi. Önceki haftanın konu tekrarı | Ticari bina (mağaza) tanımı, planlama, işlev analizleri ve mekân organizasyonu ilkeleri | Ppt. sunum. Konu üzerine yüz yüze tartışma |
6 | Ders kaynaklarından incelenmesi. Önceki haftanın konu tekrarı | Ticari bina (alışveriş merkezi) tanımı, planlama, işlev analizleri ve mekân organizasyonu ilkeleri | Ppt. sunum. Konu üzerine yüz yüze tartışma |
7 | Ders kaynaklarından incelenmesi. Önceki haftanın konu tekrarı | Endüstriyel bina (fabrika) tanımı, planlama, işlev analizleri ve mekân organizasyonu ilkeleri | Ppt. sunum. Konu üzerine yüz yüze tartışma |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Ders kaynaklarından incelenmesi. Önceki haftanın konu tekrarı | Eğitim Yapılarının (anaokul, ilkokul) tanımı, planlama, işlev analizleri ve mekân organizasyonu ilkeleri | Ppt. sunum. Konu üzerine yüz yüze tartışma |
10 | Ders kaynaklarından incelenmesi. Önceki haftanın konu tekrarı | Eğitim Yapılarının (lise, üniversite) tanımı, planlama, işlev analizleri ve mekân organizasyonu ilkeleri | Ppt. sunum. Konu üzerine yüz yüze tartışma |
11 | Ders kaynaklarından incelenmesi. Önceki haftanın konu tekrarı | Kültürel Yapılarının (müze-sergi, ) tanımı, planlama, işlev analizleri ve mekân organizasyonu ilkeleri | Ppt. sunum. Konu üzerine yüz yüze tartışma |
12 | Ders kaynaklarından incelenmesi. Önceki haftanın konu tekrarı | Kültürel Yapılarının (kongre merkezi, tiyatro-sinema, konser salonu) tanımı, planlama, işlev analizleri ve mekân organizasyonu ilkeleri | Ppt. sunum. Konu üzerine yüz yüze tartışma |
13 | Ders kaynaklarından incelenmesi. Önceki haftanın konu tekrarı | Kamusal Yapılarının (adliye, belediye binası) tanımı, planlama, işlev analizleri ve mekân organizasyonu ilkeleri | Ppt. sunum. Konu üzerine yüz yüze tartışma |
14 | Ders kaynaklarından incelenmesi. Önceki haftanın konu tekrarı | Turizm Yapılarının (otel, tatil köyü) tanımı, planlama, işlev analizleri ve mekân organizasyonu ilkeleri | Ppt. sunum. Konu üzerine yüz yüze tartışma |
15 | Ders kaynaklarından incelenmesi. Önceki haftanın konu tekrarı | Sağlık ve Spor Yapılarının (poliklinik-hastane, bakım evleri) tanımı, planlama, işlev analizleri ve mekân organizasyonu ilkeleri | Ppt. sunum. Konu üzerine yüz yüze tartışma |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Güzer, A., Kahraman, İ., Özeler-Kanan, N., Tombak, E., Kabakçı, K., O., Gül, K. (Ed.) (2016), Bütünleşik bina Tasarımı Yaklaşımı ile Proje Geliştirme Süreci Uygulama Kılavuzu, Ankara: Enerji ve Tabi Kaynaklar Bakanlığı. |
Littlefield D. (2008), Metric Handbook: Planning and Design Data, Amsterdam: Routledge |
House, N. & Coles, J. (2012), İç Mimarlığın Temelleri, İstanbul: Literatür Yayıncılık |
Hasol, D. (2017), Mimarlık Ve Yapı Sözlügü / 2 Dilde, İstanbul: Yapı Endüstri Merkezi Yayın |
Neufert, E. (2018), Yapı Tasarımı, İstanbul :Beta Yayıncılık |
Berköz, S. (1975), Yapım'da Sistemler Yaklaşımı, İstanbul: İstanbul Teknik Üniversitesi Mimarlık Fakültesi |
Gagg, R. (2013), İç mimarlıkta; Doku + Malzeme (Cansu Uçar, Çev.), İstanbul: Literatür Yayıncılık |
Lorraine, F. & Brown, R. (2012), Materials and Interior Design, London: Laurence King Publishing. |
Cook, P. & Llewellyn-Jones, R. (1991), New Spirit in Architecture,New York: Rizzoli. |
Cook, P. (Ed.) (1999), Archigram, New York : Princeton Architectural Press. |
Brooker, G. & Stone, S. (2012), İç Mimarlıkta; Biçim + Yapı (Neslihan Şık, Çev.), İstanbul: Literatür Yayıncılık. |
Dodsworth, S. & Anderson, S. (2015), İç Mekan Tasarımının Temel İlkeleri (Neslihan Şık, Çev.), İstanbul: Literatür Yayıncılık. |
Kurak-Açıcı, F. (2015), İç Mekanda Sınır Öğeleri, Ankara: Akademisyen Kitabevi. |
Bielefeld, B. & El Khouli, S. (2016), Tasarım Fikirleri, İstanbul: Yapı Endüstri Merkezi Yayın. |
Göka, Ş. (2001), İnsan ve Mekan, İstanbul: Pınar Yayıncılık. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Students will be able to use the knowledge about subjects like art, environment and cultural history in their professional life and daily life
|
4 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Students will be able to define the basic concepts of design principles in interior architecture and environmental design
|
2 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Students will be able to analyze by leading national and international project and cost management and processes in interdisciplinary work with internal and external labor market (public private sector and voluntary organizations)
|
2 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Students will be able to use drawing methods and techniques (CAD, 3D max and visual expression programs and freehand drawing) in their design work.
|
0 | |||||
2 |
By taking responsibility within individual or group, students will be able to apply interior design principles and skills learned in the interior and surroundings.
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Students will be able to organize interior architecture and exterior design application and technical equipment projects in interdisciplinary cooperation with different professional fields.
|
2 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Students will be able to analyze possible problems and different regulations in interior and nearby environmental planning areas, by adopting the principle of lifelong learning, with social, cultural, innovative, sustainable and open to be develop ideas and solutions.
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
The Interior Architecture and Environmental design program graduates will be able to organize enviromental , sustainable projects and activities in the social dimension within the scope of their social responsibilities in their field studies.
|
4 | |||||
2 |
Students will be able to explain himself/herself in writing and speaking in Turkish and at least one foreign language in order to cooperate with related persons and institutions.
|
1 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
The graduates of Interior Architecture and Environmental Design program will be able to design, application oriented sustainable, interchangeable and innovative interior architecture and environmental design projects in their professional lives by considering the life of the community.
|
5 | |||||
2 |
Interior Architecture and Environmental Design graduates will be able to develop recommendations on the design-application projects of interiors social and nearby environments and project-cost management by using professional code of conduct, criteria and standards in accordance with legal frameworks.
|
1 | |||||
3 |
Students will be able to organize interior architecture and environmental design projects with local, regional, national and cultural sensitivity and ethical values interdisciplinary studies in cooperation.
|
5 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 7 | 91 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 7 | 7 |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 7 | 7 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 31 | 0 | 153 |
Genel Toplam | 153 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 6 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 6,0 |