Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
ICM154 | TASARIM VE MEKAN ARAŞTIRMALARI II | 2 | 4 | 2 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi İBRAHİM EROL |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Öğrencilere, tasarım ilke ve elemanlarını kullanarak iç ve dış mekanlar arası ilişkileri algılama becerisi kazandırmak. |
İçerik: | Dersin içeriği, tasarım ilke ve elemanları, üç boyutlu uygulama çalışmaları, kütle kompozisyonları ile iç ve dış mekanlar arası oluşturma ve kurgulama konularını kapsamaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Tasarım ilke ve elemanları ile mekan kavramını tanımlar. |
Grup çalışmalarında tasarım ilke ve prensiplerini kullanarak yaptığı çalışmaları 3 boyutlu olarak anlatır. |
Maket yöntemi ile iç- dış mekanlar arası ilişkileri örnekler. |
İç ve dış mekan algısı ile ilgili hazırladığı çalışmaları ve maketleri sunum paftalarında anlatır |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Ders izlencesinin gözden geçirilmesi. Ders kaynaklarından incelenmesi. | Şekil, biçim, geometrik soyutlama ve biçim değişimi (transformasyon) kavramları üzerine konu anlatımı. Transformasyon türlerinin doğadan, sanattan ve mimariden örneklerle anlatımı. Ekleme konu anlatımı ve ekleme yöntemiyle biçim çalışmalarının 2 boyutlu (eskiz) ve 3 boyutlu (maket) düzlemde uygulaması yapılacaktır. | Ppt. Sunum, sınıf içi eskiz çalışması |
2 | Maket kartonu, yapıştırıcı, maket bıçağı, renkli kartonlar, renkli asetatlar, eskiz kağıtları, çeşitli sertlikte kurşun kalemler ve çizim araç-gereçleri getirilmesi. Basılı yayın inceleme | Ekleme yöntemi ile biçim çalışmalarının 25cmx25cm düzlem üzerinde 2 boyutlu (eskiz) ve 3 boyutlu (maket) uygulaması yapılacaktır. | Sınıf içi maket çalışması |
3 | Maket kartonu, yapıştırıcı, maket bıçağı, renkli kartonlar, renkli asetatlar, eskiz kağıtları, çeşitli sertlikte kurşun kalemler ve çizim araç-gereçleri getirilmesi. Basılı yayın inceleme | Eksiltme yöntemi ile biçim değişimi (transformayon) konu anlatımı ve eksiltme yöntemiyle biçim çalışmalarının 2 boyutlu (eskiz) ve 3 boyutlu (maket) düzlemde uygulaması yapılacaktır. | Ppt. Sunum, sınıf içi eskiz çalışması |
4 | Maket kartonu, yapıştırıcı, maket bıçağı, renkli kartonlar, renkli asetatlar, eskiz kağıtları, çeşitli sertlikte kurşun kalemler ve çizim araç-gereçleri getirilmesi. Basılı yayın inceleme | Eksiltme yöntemiyle biçim çalışmalarının 2 boyutlu (eskiz) ve 3 boyutlu (maket) düzlemde uygulaması yapılacaktır. | Sınıf içi maket çalışması |
5 | Maket kartonu, yapıştırıcı, maket bıçağı, renkli kartonlar, renkli asetatlar, eskiz kağıtları, çeşitli sertlikte kurşun kalemler ve çizim araç-gereçleri getirilmesi. Basılı yayın inceleme | Izgara Sistemler (Grid Systems) konu anlatımı. 2 boyutlu (eskiz) ve 3 boyutlu (maket) düzlemde uygulaması yapılacaktır. | Ppt. Sunum , sınıf içi eskiz çalışmaları |
6 | Maket kartonu, yapıştırıcı, maket bıçağı, renkli kartonlar, renkli asetatlar, eskiz kağıtları, çeşitli sertlikte kurşun kalemler ve çizim araç-gereçleri getirilmesi. Basılı yayın inceleme | Izgara Sistemler (Grid Systems) yöntemiyle 2 boyutlu (eskiz) ve 3 boyutlu (maket) düzlemde uygulaması yapılacaktır. | Sınıf içi maket çalışması |
7 | Maket kartonu, yapıştırıcı, maket bıçağı, renkli kartonlar, renkli asetatlar, eskiz kağıtları, çeşitli sertlikte kurşun kalemler ve çizim araç-gereçleri getirilmesi. Basılı yayın inceleme | Strüktür, biçim-strüktür, işlev-strüktür ilişkileri konu anlatımı. Strüktür uygulama örnekleri (katlamalı strüktürler, pnömatik-şişme membran yapılar, germe yapılar, birleştirme (takma)-geçme-germe yöntemi) anlatımı ve strüktür konusuna ilişkin 2 boyutlu (eskiz) ve 3 boyutlu (maket) düzlemde uygulaması yapılacaktır. | Ppt. Sunum , sınıf içi eskiz çalışmaları |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Maket kartonu, yapıştırıcı, maket bıçağı, renkli kartonlar, renkli asetatlar, eskiz kağıtları, çeşitli sertlikte kurşun kalemler ve çizim araç-gereçleri getirilmesi. Basılı yayın inceleme | Öklid geometrisi konu anlatımı. 2 boyutlu (eskiz) ve 3 boyutlu (maket) düzlemde uygulaması yapılacaktır. | Ppt. Sunum , sınıf içi eskiz çalışmaları |
10 | Maket kartonu, yapıştırıcı, maket bıçağı, renkli kartonlar, renkli asetatlar, eskiz kağıtları, çeşitli sertlikte kurşun kalemler ve çizim araç-gereçleri getirilmesi. Basılı yayın inceleme | Öklid geometrisini kullanarak ilgili 2 boyutlu (eskiz) ve 3 boyutlu (maket) düzlemde uygulaması yapılacaktır. | Sınıf içi maket çalışması |
11 | Maket kartonu, yapıştırıcı, maket bıçağı, renkli kartonlar, renkli asetatlar, eskiz kağıtları, çeşitli sertlikte kurşun kalemler ve çizim araç-gereçleri getirilmesi. Basılı yayın inceleme | Postöklid (Öklid dışı) geometriler (eliptik, hiperbolik, fraktal (kesirli)) konu anlatımı. 2 boyutlu (eskiz) ve 3 boyutlu (maket) düzlemde uygulaması yapılacaktır. | Ppt. Sunum , sınıf içi eskiz çalışmaları |
12 | Maket kartonu, yapıştırıcı, maket bıçağı, renkli kartonlar, renkli asetatlar, eskiz kağıtları, çeşitli sertlikte kurşun kalemler ve çizim araç-gereçleri getirilmesi. Basılı yayın inceleme | Postöklid geometrisini kullanarak ilgili 2 boyutlu (eskiz) ve 3 boyutlu (maket) düzlemde uygulaması yapılacaktır | Sınıf içi maket çalışması |
13 | Maket kartonu, yapıştırıcı, maket bıçağı, renkli kartonlar, renkli asetatlar, eskiz kağıtları, çeşitli sertlikte kurşun kalemler ve çizim araç-gereçleri getirilmesi. Basılı yayın inceleme | Antropometri, oran, insan boyutları ve ergonomi kavramları üzerine konu anlatımı ve 2 boyutlu (eskiz) ve 3 boyutlu (maket) düzlemde uygulaması yapılacaktır. | Sınıf içi maket çalışması |
14 | Maket kartonu, yapıştırıcı, maket bıçağı, renkli kartonlar, renkli asetatlar, eskiz kağıtları, çeşitli sertlikte kurşun kalemler ve çizim araç-gereçleri getirilmesi. Basılı yayın inceleme | Antropometri konusuyla ilgili 2 boyutlu (eskiz) ve 3 boyutlu (maket) düzlemde uygulaması yapılacaktır. | Ppt. Sunum , sınıf içi eskiz çalışmaları |
15 | Maket kartonu, yapıştırıcı, maket bıçağı, renkli kartonlar, renkli asetatlar, eskiz kağıtları, çeşitli sertlikte kurşun kalemler ve çizim araç-gereçleri getirilmesi. Basılı yayın inceleme | Hazırlanan tüm çalışmaların sunumu | Sınıf içi maket çalışması |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Ching, D., K. (2016), İç Mekan Tasarımı (Belgin Elçioğlu,Çev.), İstanbul: Yapı Enstitü Merkezi Yayın |
Neufert, E. (2000), Yapı Tasarımı, İstanbul: Beta Basın Yayım |
Ramsey, S. (2000), Architectural Graphic Standarts, John Wiley&Sons Ltd. |
Pile, J. (1997), Color in Interior Design, New York: Mc Graw-Hill |
Palmer, J. & Dodson, M. (1996), Design and Aesthetics, Amsterdam: Routledge |
Ching, D., K. (2004), Mimarlık Biçim, Mekan ve Düzen (Sevgi Lökçe,Çev.), İstanbul: Yapı Enstitü Merkezi Yayın |
İç mimarlık ve tasarım ile ilgili süreli yayınlar |
Güngör, H., İ. (2005), Görsel Sanatlar ve Mimarlık için Temel Tasarım, İstanbul: Esen Ofset |
Gürer, L. & Gürer, G. (2004) Temel Tasarım, İstanbul: Birsen Yayınevi |
Hodgson, G. (1995), A New Grand Tour, Viking |
Lynch, K. (1960) The Image of the City, MIT Press |
Smithies, K.W. (1981), Principles of Design in Architecture, New York: VNR |
Baker, G. H., Le Corbusier (1989), An Analysis of Form, Van Nostrand Reinhold |
Şen, Z.İ. & Özçilingir, N. (2011), Teknik Resim, İstanbul: Deha Yayımcılık |
Şahinler, O. & Kızıl, F. (2008), Mimarlıkta Teknik Resim, İstanbul: Yapı Endüstri Merkezi Yayını. |
Spankie, R. (2012), İç Mimarlıkta İç Mekan Çizimi ve Sunumu (Zeynep Vaizoğlu, Çev.), İstanbul: Literatür Yayıncılık. |
House, N. & Coles, J. (2012), İç Mimarlığın Temelleri, İstanbul: Literatür Yayıncılık |
Dodsworth, S. & Anderson, S. (2015), İç Mekan Tasarımının Temel İlkeleri (Neslihan Şık, Çev.), İstanbul: Literatür Yayıncılık. |
Kuban, D. (1998), Mimarlık kavramları : tarihsel perspektif içinde mimarlığın kuramsal sözlüğüne giriş, İstanbul: Yem Yayın 1998 |
Bielefeld, B. & El Khouli, S. (2016), Tasarım Fikirleri, İstanbul: Yapı Endüstri Merkezi Yayın. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Students will be able to use the knowledge about subjects like art, environment and cultural history in their professional life and daily life
|
5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Students will be able to define the basic concepts of design principles in interior architecture and environmental design
|
4 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Students will be able to analyze by leading national and international project and cost management and processes in interdisciplinary work with internal and external labor market (public private sector and voluntary organizations)
|
2 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Students will be able to use drawing methods and techniques (CAD, 3D max and visual expression programs and freehand drawing) in their design work.
|
2 | |||||
2 |
By taking responsibility within individual or group, students will be able to apply interior design principles and skills learned in the interior and surroundings.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Students will be able to organize interior architecture and exterior design application and technical equipment projects in interdisciplinary cooperation with different professional fields.
|
1 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Students will be able to analyze possible problems and different regulations in interior and nearby environmental planning areas, by adopting the principle of lifelong learning, with social, cultural, innovative, sustainable and open to be develop ideas and solutions.
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
The Interior Architecture and Environmental design program graduates will be able to organize enviromental , sustainable projects and activities in the social dimension within the scope of their social responsibilities in their field studies.
|
3 | |||||
2 |
Students will be able to explain himself/herself in writing and speaking in Turkish and at least one foreign language in order to cooperate with related persons and institutions.
|
2 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
The graduates of Interior Architecture and Environmental Design program will be able to design, application oriented sustainable, interchangeable and innovative interior architecture and environmental design projects in their professional lives by considering the life of the community.
|
2 | |||||
2 |
Interior Architecture and Environmental Design graduates will be able to develop recommendations on the design-application projects of interiors social and nearby environments and project-cost management by using professional code of conduct, criteria and standards in accordance with legal frameworks.
|
2 | |||||
3 |
Students will be able to organize interior architecture and environmental design projects with local, regional, national and cultural sensitivity and ethical values interdisciplinary studies in cooperation.
|
3 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 4 | 56 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 4 | 52 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 13 | 1 | 13 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 4 | 4 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 8 | 8 |
Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 42 | 0 | 133 |
Genel Toplam | 133 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 5,2 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |