Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
ICM252 | TASARIM STÜDYOSU II | 4 | 8 | 4 | 8 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi İBRAHİM EROL |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Öğrencilere, cadde cephesi olan 2 katlı, şehir merkezindeki bir mağaza mekanının işlevlerini konsept geliştirerek tasarlama ve sunma becerisini kazandırmaktır. |
İçerik: | Dersin içeriği, cadde cephesi olan 2 katlı, şehir merkezindeki bir mağaza mekanının mekânsal fonksiyonlarının çözümünü, mevcut yapısal şartların analizini ve tasarıma aktarımını, mesleki sunum standartlarına uygun özgün proje tasarımını ve jüri karşısında sunumunu kapsamaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Tasarım Konseptini görselleştirerek anlatır. |
Cadde cephesi olan 2 katlı, şehir merkezindeki bir mağaza mekanının tasarımını konseptine bağlı olarak, fonksiyonlara göre ve maketler yardımıyla çözümler. |
Mevcut mekanın yapısal şartlarını belirler. |
Cadde cephesi olan 2 katlı, şehir merkezindeki bir mağaza mekanının projesini maketler ve çizimler ile planlar. |
Cadde cephesi olan 2 katlı, şehir merkezindeki bir mağaza mekanı projesinin tasarım ve sunum çalışmasını jüri karşısında savunur. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Ders izlencesinin gözden geçirilmesi. Ders kaynaklarından incelenmesi. | Dönem içi çalışılacak olan mevcut projenin tanıtımı, cadde cephesi olan 2 katlı, şehir merkezindeki bir mağaza mekanı işleyişinin anlatımı, iç ve dış mekan fonksiyon şeması örnek gösterimi | Ppt. Sunum ile görsel gösterimi |
2 | Cadde cephesi olan 2 katlı, şehir merkezindeki bir mağaza mekanı örneklerinden oluşan araştırma dosyası hazırlama | Araştırma dosyalarının incelenmesi, tasarımda konseptin oluşturulması üzerine konu anlatımı, işleyiş şemalarının oluşturulması | Ppt. Sunum ve yüz yüze değerlendirme ile dosya ve eskizlerin incelenmesi |
3 | Örnekleri ile konsept araştırma ve eskiz konsept paftası hazırlanması | Grup çalışması ile konseptin netleştirilmesi ve 1/50 ölçekte mevcut proje üstünde eskiz ve maket çalışmaları | Ppt. Sunum ve yüz yüze değerlendirme ile pafta, eskizlerin ve maketlerin incelenmesi, grup çalışması |
4 | Konsepte ve fonksiyona uygun alternatifli eskiz çalışmaları, dış cephe ve sokak silüeti araştırması | Cadde cephesi olan 2 katlı, şehir merkezindeki bir mağaza mekanı; dış cephe ve sokak silüeti konu anlatımı 1/50 ölçekte mevcut proje üstünde eskiz ve maket çalışmaları | Ppt. Sunum ve yüz yüze değerlendirme ile eskizlerin ve maketlerin incelenmesi, grup çalışması |
5 | Konsepte ve fonksiyona uygun alternatifli eskiz çalışmaları, iç ve dış mekan ilişkisi araştırması | Cadde cephesi olan 2 katlı, şehir merkezindeki bir mağaza mekanı iç ve dış mekan ilişkisi konu anlatımı,1/50 ölçekte mevcut proje üstünde eskiz ve maket çalışmaları | Ppt. Sunum ve yüz yüze değerlendirme ile eskizlerin ve maketlerin incelenmesi |
6 | Konsepte ve fonksiyona uygun alternatifli eskiz çalışmaları iç mekan konseptle düzenlenmiş tefriş elemanları araştırması | Cadde cephesi olan 2 katlı, şehir merkezindeki bir mağaza mekanı iç mekan konseptle düzenlenmiş tefriş elemanları konu anlatımı, 1/50 ölçekte mevcut proje üstünde eskiz ve maket çalışmaları, gruplar oluşturarak kolaj çalışması ( iç mekan konseptle düzenlenmiş tefriş elemanları ile ilgili paftalar hazırlanması) | Ppt. Sunum ve yüz yüze değerlendirme ile eskizlerin ve maketlerin incelenmesi, grup çalışması |
7 | Konsepte ve fonksiyona uygun alternatifli eskiz çalışmaları | Cadde cephesi olan 2 katlı, şehir merkezindeki bir mağaza mekanı 1/50 ölçekte mevcut proje üstünde çizim ve maket çalışmaları | Yüz yüze değerlendirme ile eskizlerinve maketlerin incelenmesi |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Jüri hazırlığı | Ara jüri: 1/50 projelerin ve maketlerin değerlendirilmesi | Yüz yüze değerlendirme |
10 | Konsepte ve fonksiyona uygun alternatifli çizim çalışmaları | Ara sınavların değerlendirilmesi. 1/50 ölçekte mevcut proje üstünde çizim ve maket çalışmaları | Yüz yüze değerlendirme |
11 | Konsepte ve fonksiyona uygun alternatifli çizim çalışmaları | 1/50 ölçekte mevcut proje üstünde cephe vitrin iç mekan çizim çalışmaları | Yüz yüze değerlendirme |
12 | 1/20 çizim tekniği üzerine hazırlanma | 1/50 ölçekte mevcut proje üstünde cephe vitrin iç mekan çizim çalışmaları ve 1/20 ölçekte bölgesel çizim çalışmaları | Yüz yüze değerlendirme |
13 | 1/20 çizim tekniği üzerine hazırlanma | 1/50 ölçekte mevcut proje üstünde cephe vitrin iç mekan çizim çalışmaları ve 1/20 ölçekte bölgesel çizim çalışmaları | Yüz yüze değerlendirme |
14 | Konsepte ve fonksiyona uygun alternatifli çizim çalışmaları, Sunum dosyası hazırlama araştırması | Sunum dosyası hazırlama konu anlatımı, 1/50 ve 1/20 ölçekte mevcut proje üstünde çizim ve maket çalışmaları | Yüz yüze değerlendirme |
15 | Konsepte ve fonksiyona uygun alternatifli çizim çalışmaları | Sunum dosyası hazırlıkların incelenmesi,1/50 ve 1/20 ölçekte mevcut proje üstünde çizim ve maket çalışmaları | Yüz yüze değerlendirme |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Ching, D., K. (2016), İç Mekan Tasarımı (Belgin Elçioğlu,Çev.), İstanbul: Yapı Enstitü Merkezi Yayın |
Neufert, E. (2000), Yapı Tasarımı, İstanbul: Beta Basın Yayım |
Ramsey, S. (2000), Architectural Graphic Standarts, John Wiley&Sons Ltd. |
Pile, J. (1997), Color in Interior Design, New York: Mc Graw-Hill |
White, E. (1986), Space Adjacency Analysis: Diagramming Information for Architectural Design, Melbourne: Architectural Media,Ltd. |
Angel, H. (2004), Strüktür Sistemleri, İstanbul: Tasarım Yayın Grubu. |
Palmer, J. & Dodson, M. (1996), Design and Aesthetics, Amsterdam: Routledge |
Ching, D., K. (2004), Mimarlık Biçim, Mekan ve Düzen (Sevgi Lökçe,Çev.), İstanbul: Yapı Enstitü Merkezi Yayın |
Eldem, S., H. (2005), Yapı I-II-III-IV, İstanbul: Birsen Yayınevi |
Bass, B. (2014), Office Space: The Book, İUniverse |
I-SPACE Vol.4 Office (Space Design: Office of the company) (2012), Seoul: Archiworld Co. |
Yılmaz, B. (2016), Projeler yapılar 2 : Ofisler, İstanbul: Yapı-Endüstri Merkezi |
İç mimarlık ve tasarım ile ilgili süreli yayınlar |
Mesher, L. (2013), İç Mekan Tasarımında Mağaza Tasarımı, İstanbul: Literatür yayıncılık |
Aihong, L. (2015),Luxury store design, Artpower İnternational |
Joidio, P. (2015), Shopping Architecture Now, Taschen |
Shepard, J. (2012), Stores of the year no:19, RSD Publishing |
Bell, S. (1997), Design for Outdoor Recreation, Taylor and Francis Publishing, 2nd Edition |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Students will be able to use the knowledge about subjects like art, environment and cultural history in their professional life and daily life
|
5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Students will be able to define the basic concepts of design principles in interior architecture and environmental design
|
4 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Students will be able to analyze by leading national and international project and cost management and processes in interdisciplinary work with internal and external labor market (public private sector and voluntary organizations)
|
5 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Students will be able to use drawing methods and techniques (CAD, 3D max and visual expression programs and freehand drawing) in their design work.
|
4 | |||||
2 |
By taking responsibility within individual or group, students will be able to apply interior design principles and skills learned in the interior and surroundings.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Students will be able to organize interior architecture and exterior design application and technical equipment projects in interdisciplinary cooperation with different professional fields.
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Students will be able to analyze possible problems and different regulations in interior and nearby environmental planning areas, by adopting the principle of lifelong learning, with social, cultural, innovative, sustainable and open to be develop ideas and solutions.
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
The Interior Architecture and Environmental design program graduates will be able to organize enviromental , sustainable projects and activities in the social dimension within the scope of their social responsibilities in their field studies.
|
3 | |||||
2 |
Students will be able to explain himself/herself in writing and speaking in Turkish and at least one foreign language in order to cooperate with related persons and institutions.
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
The graduates of Interior Architecture and Environmental Design program will be able to design, application oriented sustainable, interchangeable and innovative interior architecture and environmental design projects in their professional lives by considering the life of the community.
|
4 | |||||
2 |
Interior Architecture and Environmental Design graduates will be able to develop recommendations on the design-application projects of interiors social and nearby environments and project-cost management by using professional code of conduct, criteria and standards in accordance with legal frameworks.
|
4 | |||||
3 |
Students will be able to organize interior architecture and environmental design projects with local, regional, national and cultural sensitivity and ethical values interdisciplinary studies in cooperation.
|
4 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 8 | 112 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 6 | 78 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 8 | 8 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 8 | 8 |
Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 29 | 0 | 206 |
Genel Toplam | 206 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 8,1 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 8,0 |