TR EN

İNSAN VE MEKAN İLİŞKİSİ II DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
ICM258 İNSAN VE MEKAN İLİŞKİSİ II 4 4 4 6

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi İBRAHİM EROL
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Öğrencilere, iç-dış mekan ilişkilerinin önemi, kültürel ve sosyolojik yapının mekana etkilerini kavrama becerisi kazandırmak.
İçerik: Mekan, kültür ve çevre kavramları, kültürün mimari mekanın kuruluşundaki etkileri, dünya üzerindeki farklı kültürlerin yaşam şekilleri, dünya üzerindeki farklı mimarilerin kültür bağlamında çözümlenmesi konularını kapsamaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Mekan, kültür ve çevre kavramlarını tanımlar.
Dünya üzerindeki farklı kültürlerin yaşam şekillerini sınıflandırır.
Dünya üzerindeki farklı mimarileri kültür bağlamında çözümler.
Farklı kültürler ve sosyal yapılanmalar içerisinde, iç ve dış mekanlar organize eder.
İhtiyaca göre sosyal ve kültürel yapıya uygun tasarımlar geliştirir.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Ders izlencesinin gözden geçirilmesi. Ders kaynaklarından incelenmesi. Ders hakkında ön tanıtım ve programın açıklanması. Mekan, kültür çevre konularının anlatımı Ppt. sunum
2 Ders kaynaklarından incelenmesi. Önceki haftanın konu tekrarı Anadolu medeniyetleri, Yunan ve Roma'da mekan Ppt. sunum. Konu üzerine yüz yüze tartışma
3 Ders kaynaklarından incelenmesi. Önceki haftanın konu tekrarı Türklerde yaşam kültürü, fiziki çevre ve mimari – Geleneksel ve çağdaş yorumlar Ppt. sunum. Konu üzerine yüz yüze tartışma
4 Ders kaynaklarından incelenmesi. Önceki haftanın konu tekrarı Adolf Loos ve Corbusier üzerinden mekan karşılaştırmaları Ppt. sunum. Konu üzerine yüz yüze tartışma
5 Ders kaynaklarından incelenmesi. Önceki haftanın konu tekrarı Sosyal ve toplu konut mekan karşılaştırmaları Ppt. sunum. Konu üzerine yüz yüze tartışma
6 Ders kaynaklarından incelenmesi. Önceki haftanın konu tekrarı Yeşil binalar, sürdürülebilir mimari ve akıllı binalar çerçevesinde insan ve mekan ilişkisi Ppt. sunum. Konu üzerine yüz yüze tartışma
7 Ders kaynaklarından incelenmesi. Önceki haftanın konu tekrarı Amerika’da yaşam kültürü, fiziki çevre ve mimari Ppt. sunum. Konu üzerine yüz yüze tartışma
8 - ARA SINAV -
9 Ders kaynaklarından incelenmesi. Önceki haftanın konu tekrarı Dark turizm ve mekan -
10 Ders kaynaklarından incelenmesi. Önceki haftanın konu tekrarı Uzakdoğu’da yaşam kültürü, fiziki çevre ve mimari Ppt. sunum. Konu üzerine yüz yüze tartışma
11 Ders kaynaklarından incelenmesi. Önceki haftanın konu tekrarı Ortadoğu’da (İran (Nader Ardalan), Mısır (Hasan Fathi)) yaşam kültürü, fiziki çevre ve mimari Ppt. sunum. Konu üzerine yüz yüze tartışma
12 Ders kaynaklarından incelenmesi. Önceki haftanın konu tekrarı Sıcak iklimlerde (Hindistan – Charles Correa) yaşam kültürü, fiziki çevre ve mimari – Geleneksel ve çağdaş yorumlar Ppt. sunum. Konu üzerine yüz yüze tartışma
13 Ders kaynaklarından incelenmesi. Önceki haftanın konu tekrarı Sıcak iklimlerde (Hindistan – Charles Correa) yaşam kültürü, fiziki çevre ve mimari – Geleneksel ve çağdaş yorumlar Ppt. sunum. Konu üzerine yüz yüze tartışma
14 Ders kaynaklarından incelenmesi. Önceki haftanın konu tekrarı Soğuk iklimlerde yaşam kültürü, fiziki çevre ve mimari – Geleneksel ve çağdaş yorumlar Ppt. sunum. Konu üzerine yüz yüze tartışma
15 Ders kaynaklarından incelenmesi. Önceki haftanın konu tekrarı Genel tekrar Ppt. sunum. Konu üzerine yüz yüze tartışma
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Özer, B. (1986), Yorumlar: Resim, Heykel, Mimarlık, İstanbul: Mimar Sinan Üniversitesi Yayını.
Eldem, S., L. (1968), Türk Evi Plan Tipleri, İstanbul: İstanbul Teknik Üniversitesi Yayını.
Corbusier, L. (2015), Bir Mimarlığa Doğru, İstanbul: Yapı Kredi Yayınları.
Köksal, A. (1994), Zorunlu Çoğulluk, İstanbul: ATT Yayınları
Anadol, Ç. (Ed), Arel, A., Gürsel, E., Özkan, S., Birkan, Ç., Kuban, D., Şentek, A. (2005), Selçuk Batur için Mimarlık Yazıları, Ankara: TMMOB Mimarlar Odası Yayınları
Rossi, A. (2006), Şehrin Mimarisi (Nurdan Gürbilek, Çev.), İstanbul: Kanat Kitap.
Colquhoun, A. (2005), Mimari Eleştiri Yazıları (Ali Cengizkan, Çev.), İstanbul: Şevki Vanlı Mimarlık Vakfı Yayınları
Conrads, U. (1991), 20. Yüzyıl Mimarisinde Program ve Manifestolar (Sevinç Yavuz, Çev.), İstanbul: Şevki Vanlı Mimarlık Vakfı Yayınları
Ayverdi, A. (1963), Japonya’da İki Ev, İstanbul: İstanbul Yayınevi.
Yürekli, F. (2016), Mimarlık Mimarlığımız, İstanbul: Yapı Endüstri Merkezi Yayın
Rasmussen, S., E. (2016), Yaşanan Mimari, İstanbul: Remzi Kitapevi.
Aurelli, P., V. (2015), Az Yeterlidir: Mimarlık ve Asketizm Üzerine (Baran Bilir, Çev.), İstanbul: Lemis Yayınları
Ergüney, D. (2018), Deconstruction : A Methodology For Reading Architecture History and Urban Space, İstanbul: Der Yayıncılık
Corbusier, L. (2014), Modular, İstanbul: Yapı Endüstri Merkezi Yayın
Loos, A. (2017), Mimarlık Üzerine (Alp Tümertekin, Nihat Ülner, Çev.), İstanbul: Janus Yayıncılık

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students will be able to use the knowledge about subjects like art, environment and cultural history in their professional life and daily life
4
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students will be able to define the basic concepts of design principles in interior architecture and environmental design
5
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students will be able to analyze by leading national and international project and cost management and processes in interdisciplinary work with internal and external labor market (public private sector and voluntary organizations)
1
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students will be able to use drawing methods and techniques (CAD, 3D max and visual expression programs and freehand drawing) in their design work.
0
2
By taking responsibility within individual or group, students will be able to apply interior design principles and skills learned in the interior and surroundings.
4
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students will be able to organize interior architecture and exterior design application and technical equipment projects in interdisciplinary cooperation with different professional fields.
1
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students will be able to analyze possible problems and different regulations in interior and nearby environmental planning areas, by adopting the principle of lifelong learning, with social, cultural, innovative, sustainable and open to be develop ideas and solutions.
5
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
The Interior Architecture and Environmental design program graduates will be able to organize enviromental , sustainable projects and activities in the social dimension within the scope of their social responsibilities in their field studies.
5
2
Students will be able to explain himself/herself in writing and speaking in Turkish and at least one foreign language in order to cooperate with related persons and institutions.
1
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
The graduates of Interior Architecture and Environmental Design program will be able to design, application oriented sustainable, interchangeable and innovative interior architecture and environmental design projects in their professional lives by considering the life of the community.
4
2
Interior Architecture and Environmental Design graduates will be able to develop recommendations on the design-application projects of interiors social and nearby environments and project-cost management by using professional code of conduct, criteria and standards in accordance with legal frameworks.
1
3
Students will be able to organize interior architecture and environmental design projects with local, regional, national and cultural sensitivity and ethical values interdisciplinary studies in cooperation.
4

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 4 56
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 6 78
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 4 4
Final Sınavı Hazırlığı 1 6 6
Ara Sınav 1 4 4
Ara Sınav Hazırlığı 1 6 6
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 31 0 154
Genel Toplam 154
Toplam İş Yükü / 25.5 6
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 6,0