Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
IMI227 | GÖRSEL ANLATIM III | 3 | 4 | 2 | 6 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi GÖKHAN BALCIOĞLU |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Öğr.Gör. MUHAMMED SAİD ERDEMONAR |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Öğrencilere, İç mekan ve mobilya projelerinde 3D programlarını kullanarak bilgisayar destekli modelleme yapma becerisini kazandırmaktır. |
İçerik: | Dersin içeriği, 3D programlarını tanıma ve kullanabilme, 3 boyutta modelleyebilme, iç mekan ve mobilyalarında yüzey çalışmaları yapabilme ve yüzeylerine doku ve renk atama konularını kapsamaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
3D modelleme programlarını tanımlar. |
2 boyutta çizdiği mobilya ve iç mekanları 3 boyutlu modelleme ile anlatır. |
3D komutları ile çizim çalışmalarını uygular. |
Mobilya ve iç mekan çizimlerini üç boyutlu programını kullanarak uygular. |
3 boyutta çizdiği mobilya ve iç mekanların yüzeylerine doku ve renk atayarak modeller. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Ders izlencesinin gözden geçirilmesi. Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi Program hakkında ön hazırlık | Dersin tanımı, kullanım alanları ve kullanım şekillerinin tarifi, üç boyutlu programa Genel Bakış | Yüz yüze ders anlatımı |
2 | Program komutları hakkında araştırma | Üç boyutlu programın Arayüzünü Tanımı ve Viewport’lar ile Çalışma . | Yüz yüze ders anlatımı ve sınıf içi çizim uygulaması |
3 | Program komutları hakkında araştırma | Obje Kontrolleri ve Hizalama İşlemleri, Objelerin Kopyalanması ve Dizi İşlemleri, Objelerin bağlantıları ve gruplandırılması | Yüz yüze ders anlatımı ve sınıf içi çizim uygulaması |
4 | Program komutları hakkında araştırma | Modelleme Teknikleri, Spline ve Şekil Kontrolleri, Poligon, Edge ve Vertex Kontrolleri | Yüz yüze ders anlatımı ve sınıf içi çizim uygulaması |
5 | Program komutları hakkında araştırma | Modifier Menüsü ve Modifier Kullanımı, Compound Objeler ile Çalışma, Poligonal Modelleme Teknikleri | Yüz yüze ders anlatımı ve sınıf içi çizim uygulaması |
6 | Program komutları hakkında araştırma | Mobilya Tasarımı – 1 (Örnek uygulama üzerinde tasarlanmış tüm objenin modellenmesi) | Yüz yüze ders anlatımı ve sınıf içi çizim uygulaması |
7 | Program komutları hakkında araştırma | Mobilya Tasarımı – 2 (Örnek uygulama üzerinde tasarlanmış tüm objenin modellenmesi) | Yüz yüze ders anlatımı ve sınıf içi çizim uygulaması |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Program komutları tekrarı | İç Mekan Tasarımı – 1 (Örnek uygulama üzerinde tasarlanmış tüm objelerin modellenmesi) | sınıf içi çizim uygulaması |
10 | Program komutları tekrarı | İç Mekan Tasarımı – 2 (Örnek uygulama üzerinde tasarlanmış tüm objelerin modellenmesi) | sınıf içi çizim uygulaması |
11 | Program komutları tekrarı | İç Mekan Tasarımı – 3 (Örnek uygulama üzerinde tasarlanmış tüm objelerin modellenmesi) | sınıf içi çizim uygulaması |
12 | Program komutları tekrarı | Sahne oluşturmak, bileşenlerinin anlatımı, materyal, ışık, kamera atanarak Corona Renderer eklentisi ile sabit kare çıktıları oluşturma (Rendering). | sınıf içi çizim uygulaması |
13 | Program komutları tekrarı | Tek kare çıktılar (Render) üzerinden, Photoshop kullanarak iyileştirme, Post-Prodüksyon. | sınıf içi çizim uygulaması |
14 | Program komutları tekrarı | Tek kare çıktılar (Render) üzerinden, Photoshop kullanarak analiz şemaları ve poster üretimi / Bağlama oturtulmuş tasarımlar, ambiyans çalışmaları, Twinmotion/Lumion üzerinden projeyi eş zamanlı sunma, animasyon-video şeklinde sunma. | sınıf içi çizim uygulaması |
15 | Program komutları tekrarı | Genel Tekrar | sınıf içi çizim uygulaması |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Bozkurt, L. (2006), 3D Studio Max Modelleme, İstanbul: Pusula Yayıncılık |
Mano, M. (1993), Computer System Architecture, Englewood Cliffs, New Jersey: Prentice Hall, 3rd Edition. |
Henessy, J., L. & Patterson, D., A. (2017), Computer Architecture: A Quantitative Approach, Cambridge: Morgan Kaufmann Publisher, 3rd Edition. |
Keeling, M. (2017), Design It!: From Programmer to Software Architect, The Pragmatic Bookshelf. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Students will be able to use the knowledge about subjects like art, design, culture and furniture history in their professional life and daily life.
|
1 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Students will be able to define the basic concepts of design principles in interior architecture.
|
2 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Students will be able to analyze national and international project management and processes in interdisciplinary work with internal and external labor market (public private sector and voluntary organizations)
|
2 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Students will be able to apply interior design principles and skills by taking responsibility within an individual or group.
|
2 | |||||
2 |
Students will be able to use drawing methods and techniques (CAD, 3D max and visual expression programs and freehand drawing) in their design work.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Students will be able to organize interior architecture, application and technical equipment projects in interdisciplinary cooperation with other professional fields
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Adopting the principle of lifelong learning, students will be able to analyze possible problems and different regulations in interior design and planning areas with innovative, original and sustainable solutions.
|
1 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
The Interior Architecture program graduates will be able to organize unique, sustainable projects and activities in their field studies.
|
2 | |||||
2 |
Students will be able to explain himself/herself in writing and speaking in Turkish and at least one foreign language in order to cooperate with related persons and institutions.
|
1 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Interior Architecture program graduates; will be able to develop solutions to issues such as interior application details, furniture design and building cost management using occupational standards and legal frameworks.
|
5 | |||||
2 |
Interior Architecture program graduates will be able to design sustainable, original and innovative projects for interior architecture such as conceptual design, application detail projects and furniture design in their professional fields
|
2 | |||||
3 |
Students will be able to organize interior design, application details and furniture design studies with local, regional, national and cultural sensitivity and ethical values interdisciplinary studies in cooperation.
|
2 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 4 | 56 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 6 | 78 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 4 | 4 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 6 | 6 |
Ara Sınav | 1 | 4 | 4 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 6 | 6 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 31 | 0 | 154 |
Genel Toplam | 154 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 6 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 6,0 |