Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
GSF121 | TEMEL SANAT EĞİTİMİ I | 1 | 4 | 2 | 6 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ASLI ALBAYRAK |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Prof.Dr. İSMET ÇAVUŞOĞLU |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Görsel algılamanın, görsel düşünmenin temel yapısal öğelerini kavratmak ve bu kavrayışı çeşitli çizim malzemeleriyle uygulayabilme ve görülebilir hale getirme becerisi kazandırma. |
İçerik: | Görsel tasarımı düzenleyen elemanları (nokta, çizgi, leke vb.) ve ilkeleri (ritm, hareket, denge, birlik, bütünlük, kontrast vb.) konulara yönelik uygulamalarla etüt etmeyi içerir. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Öğrenci temel görsel ifade elemanlarını uygular. |
Görme, kavrama, görsel düşünme ve düşünceyi görselleştirme becerisi geliştirir. (improve, bloom 6) |
Organik ve inorganik formları iki boyutlu yüzey üzerinde, iki boyutlu ve üç boyutlu olarak uygulayarak, gösterir. (demonstrate, bloom 3) |
Temel çizim ve uygulama elemanlarını tasarım süreçlerinde kullanır. (use, bloom 3) |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | - | Temel sanat kavramı ve temel sanat eğitiminin gerekliliği, tasarım ögelerine genel bakış, malzeme özellikleri, kullanım alanları ve örnek uygulamalar. | Anlatma ve tartışma yöntemi |
2 | Konuyla ilgili okuma ve araştırma | Ton basamakları çalışması ve tonal değerlerin temel geometrik formlara ışık-gölge ve lokal ton olarak uygulanması (kurşun kalem uygulaması) | Anlatma ve uygulama yöntemi |
3 | Konuyla ilgili inceleme ve uygulama | Tonal Kompozisyon çalışması: ‘Natürmort’ (ölüdoğa) (kurşun kalem uygulaması) | Anlatma ve uygulama yöntemi |
4 | Konuyla ilgili inceleme ve uygulama | Çizgisel ton basamakları çalışması ve çizgisel, çoklu nesne etüdü (rapido uygulaması) | Anlatma ve uygulama yöntemi |
5 | Konuyla ilgili inceleme ve uygulama | Çizgi ile nesne etüdü ve çizgi ile hacim kazandırma çalışmaları (rapido uygulaması) | Anlatma ve uygulama yöntemi |
6 | Konuyla ilgili inceleme ve uygulama | Çizgisel kompozisyon çalışması: ‘enteryör’ (içmekan) (rapido uygulaması) | Anlatma ve uygulama yöntemi |
7 | Konuyla ilgili inceleme ve uygulama | Nokta çalışmaları ve noktanın kullanımına örnek çalışmaların sunumu, nokta ile ton basamakları çalışması. (rapido uygulaması) | Anlatma ve uygulama yöntemi |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Konuyla ilgili inceleme ve uygulama | Nokta ile hacim kazandırma çalışmaları, temel geometrik formlar ve ışık-gölge etüdü (rapido uygulaması) | Anlatma ve uygulama yöntemi |
10 | Konuyla ilgili inceleme ve uygulama | Nokta ile tekli ve çoklu nesne etüdleri ve modlaj, kompozisyon: ‘natürmort’ (rapido uygulaması) | Anlatma ve uygulama yöntemi |
11 | Konuyla ilgili inceleme ve uygulama | Lavi çalışmaları, ton basamakları çalışması, ‘açık-koyu’,’ kontrast-pasaj’ kavramları (Çini mürekkebi uygulaması) | Anlatma ve uygulama yöntemi |
12 | Konuyla ilgili inceleme ve uygulama | Komposizyon çalışmaları için farklı öneriler içeren eskizlerin hazırlanması (Çini mürekkebi uygulaması) | Anlatma ve uygulama yöntemi |
13 | Konuyla ilgili inceleme ve uygulama | Kompozisyon çalışmasının uygulanması (Çini mürekkebi uygulaması) | Anlatma ve uygulama yöntemi |
14 | Konuyla ilgili inceleme ve uygulama | Serbest sepya ve monokrom denemeleri ve eskizleri (Suluboya uygulaması) | Anlatma ve uygulama yöntemi |
15 | Konuyla ilgili inceleme ve uygulama | Monokrom kompozisyon çalışması (Suluboya uygulaması) | Anlatma ve uygulama yöntemi |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Özol, A. (2012). Sanat Eğitimi ve Tasarımda Temel Değerler, Pastel Yayıncılık |
Öztuna, H. Y. (2007). Görsel İletişimde Temel Tasarım, Tibyan Yayıncılık |
Stinson R.E., David L. Cayton, Otto G. Ocvirk, Philip R. Wigg, Robert O. Bone, (2015). Sanatın Temelleri, Karakalem Kitabevi Yayınları. |
Civcir E. (2015). Temel Tasarım ve Tasarım İlkeleri, Akademisten Kitabevi. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Will be able to define the working areas and responsibilities of all staff working in the food and beverage sector by considering the occupational safety rules
|
0 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Will be able to know the science behind cooking.
|
0 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Will be able to develop healthy, natural, additive-free, original food formulas by understanding the the chemical reactions underlying the cooking process as well as being aware of the effects of various cooking processes on structural, sensory and chemical attributes of food.
|
0 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Will be able to use their knowledge and skills related to gastronomy in the sector by evaluating cultural background of Turkish and World Cuisines
|
1 | |||||
2 |
Will be able to create individual menus using the principle of healthy eating plate.
|
0 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Will be able to prepare projects within the framework of ethical values by following international developments related to gastronomy discipline.
|
0 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Will be able to adapt easily to developments in information and communication Technologies by using life-long learning skills in business or academic life.
|
2 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Will be able to interpret different approaches in interdisciplinary studies or business life by comparing them.
|
2 | |||||
2 |
Will be able to tell the ethical implications of their decisions and actions according to different cultural, social, humanitarian and political perspectives.
|
1 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Will be able to calculate the cost of an accommodation establishment by creating a financial plan.
|
0 | |||||
2 |
Will be able to explain the chemistry of food by using the knowledge of molecular gastronomy.
|
0 | |||||
3 |
Will be able to demonstrate responsible behavior for global environmental issues through their professional career according to sustainability criteria.
|
0 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 4 | 56 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 12 | 4 | 48 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 4 | 4 |
Final Sınavı Hazırlığı | 12 | 3 | 36 |
Ara Sınav | 1 | 4 | 4 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 4 | 4 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 41 | 0 | 152 |
Genel Toplam | 152 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 6 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 6,0 |