Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
GMS216 |
UNLU MAMÜLLER VE ÇİKOLATA SANATI |
4 |
4 |
2 |
10 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
Türkçe |
Dersin Düzeyi |
LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli |
- |
Dersin Koordinatörü |
Prof.Dr. ASLI ALBAYRAK |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
|
Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
Bu dersin amacı, gıda işletmelerinde kullanılan temel unlu mamüllerin hazırlanması için gerekli uygulamalar da dâhil olmak üzere öğrencilere çeşitli beceriler ve teknikler kazandırmaktır. |
İçerik: |
Derste çeşitli hamurlar, ekmekler, yapısında un bulunan tatlılar, yufka ve bu hamurlarla hazırlanan değişik tarifler üzerinde durulur. Dünyanın farklı ülkelerinde üretilen ekmekler, unlu mamüller detaylı reçeteleri ile uygulamalı olarak aktarılır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
Öğrenciler unlu mamüller reçetelerini tanır. |
Öğrenciler unlu mamüllerin muhafazası ile ilgili karar verir. |
Öğrenciler unlu mamülleri kategorize eder. |
Öğrenciler çikolata ve çikolatalı ürünler üretir. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
Kitap okuma |
Tahıl çeşitleri, mutfak uygulaması |
Uygulama, Anlatım |
2 |
Öğrenci ödev hazırlama |
Un üretimi, mutfak uygulaması |
Uygulama, Anlatım |
3 |
Kitap okuma |
Unlu mamüller hakkında genel bilgiler, mutfak uygulaması |
Uygulama, Anlatım |
4 |
Öğrenci ödev hazırlama |
Unlu mamül üretiminde kullanılan temel araç ve gereçler, mutfak uygulaması |
Uygulama, Anlatım |
5 |
Kitap okuma |
Unlu mamül üretiminin temel aşamaları, mutfak uygulaması |
Uygulama, Anlatım |
6 |
Literatür taraması |
Muhtelif unlu mamüllerin üretimi, mutfak uygulaması |
Uygulama, Anlatım |
7 |
Literatür taraması |
Unlu mamüllerin muhafazası, mutfak uygulaması |
Uygulama, Anlatım |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
Kitap okuma |
Sıcak ve soğuk tatlılar, mutfak uygulaması |
Uygulama, Anlatım |
10 |
Kitap okuma |
Tatlı türleri ve hazırlanmaları, mutfak uygulaması |
Uygulama, Anlatım |
11 |
Kitap okuma |
Tatlı süsleme ve dekorasyonu, mutfak uygulaması |
Uygulama, Anlatım |
12 |
Öğrenci ödev hazırlama |
Tatlıların sunumu, mutfak uygulaması |
Uygulama, Anlatım |
13 |
Öğrenci ödev hazırlama |
Çikolata yapımı, mutfak uygulaması |
Uygulama, Anlatım |
14 |
Öğrenci ödev hazırlama |
Çikolatalı ürünlere şekil verme, mutfak uygulaması |
Uygulama, Anlatım |
15 |
Kitap okuma |
Çikolata ve çikolatalı ürünlerin muhafazası, mutfak uygulaması |
Uygulama, Anlatım |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
Atkinson, C. The Art of Pastry: 120 Sweet and Savoury Recipes Shown in 280 Stunning Photographs. |
Sönmezsoy, C. Cafe Fernando, Okuyan Us. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
KNOWLEDGE |
Theoretical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Will be able to define the working areas and responsibilities of all staff working in the food and beverage sector by considering the occupational safety rules
|
|
|
|
3 |
|
|
KNOWLEDGE |
Factual |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Will be able to know the science behind cooking.
|
0 |
|
|
|
|
|
SKILLS |
Cognitive |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Will be able to develop healthy, natural, additive-free, original food formulas by understanding the the chemical reactions underlying the cooking process as well as being aware of the effects of various cooking processes on structural, sensory and chemical attributes of food.
|
|
1 |
|
|
|
|
SKILLS |
Practical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Will be able to use their knowledge and skills related to gastronomy in the sector by evaluating cultural background of Turkish and World Cuisines
|
|
|
|
3 |
|
|
2 |
Will be able to create individual menus using the principle of healthy eating plate.
|
|
1 |
|
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Autonomy & Responsibility |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Will be able to prepare projects within the framework of ethical values by following international developments related to gastronomy discipline.
|
0 |
|
|
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Learning to Learn |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Will be able to adapt easily to developments in information and communication Technologies by using life-long learning skills in business or academic life.
|
|
1 |
|
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Communication & Social |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Will be able to interpret different approaches in interdisciplinary studies or business life by comparing them.
|
|
|
2 |
|
|
|
2 |
Will be able to tell the ethical implications of their decisions and actions according to different cultural, social, humanitarian and political perspectives.
|
0 |
|
|
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Occupational and/or Vocational |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Will be able to calculate the cost of an accommodation establishment by creating a financial plan.
|
0 |
|
|
|
|
|
2 |
Will be able to explain the chemistry of food by using the knowledge of molecular gastronomy.
|
0 |
|
|
|
|
|
3 |
Will be able to demonstrate responsible behavior for global environmental issues through their professional career according to sustainability criteria.
|
|
1 |
|
|
|
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
4 |
56 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
14 |
5 |
70 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
0 |
0 |
0 |
Ödev |
0 |
0 |
0 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
1 |
5 |
5 |
Final Sınavı Hazırlığı |
14 |
5 |
70 |
Ara Sınav |
1 |
5 |
5 |
Ara Sınav Hazırlığı |
7 |
7 |
49 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
51 |
0 |
255 |
|
Genel Toplam |
255 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
10 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
10,0 |
|