Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
GMS414 |
MEZUNİYET PROJESİ |
8 |
8 |
4 |
10 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
Türkçe |
Dersin Düzeyi |
LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli |
- |
Dersin Koordinatörü |
Prof.Dr. ASLI ALBAYRAK |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
|
Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
Dersin amacı; öğrencilere bir konuda detaylı literatür taramasının nasıl yapıldığını öğretmek ve eğitim-öğretimi boyunca aldığı bilgileri konu kapsamında ortaya koyabilmesini sağlamaktır. Bunun yanında öğrencilerin meslekleriyle ilgili özgün bir proje hazırlayıp bu projeyi hayata geçirmelerini sağlamaktır. |
İçerik: |
Bu dersin içeriği kapsamında; bölüm tarafından onaylanan bir konuda literatür araştırması yapılarak dönem sonunda bir proje hazırlatılır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
Problemlere çözüm alternatifleri geliştirir. |
Literatür taraması yaparak proje konusuna uygun raporlama yapar. |
Projenin baştan sona kavramsal tasarımını yapar. |
Lisans eğitim ve öğretimi boyunca kazandığı bilgileri ve deneyimleri ile proje konusunu destekler. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
- |
Proje konusunun belirlenmesi için genel literatür taraması ve beyin fırtınası yapımı |
Uygulama |
2 |
Literatür taraması |
Proje konusunun belirlenmesi ve proje teklif raporunun sunulması, Laboratuvar ve Mutfak Çalışması |
Uygulama |
3 |
Literatür taraması |
Sunulan rapora göre proje konusunun kesinleştirilmesi, Laboratuvar ve Mutfak Çalışması |
Uygulama |
4 |
Öğrenci ödev hazırlama |
İlgili konuda literatür taraması, Laboratuvar ve Mutfak Çalışması |
Uygulama |
5 |
Literatür taraması |
İlgili konuda literatür taraması sonucu deneysel tasarımın ve deneysel prosedürün belirlenmesi, Laboratuvar ve Mutfak Çalışması |
Uygulama |
6 |
Literatür taraması |
Çalışmaların yürütülmesi, Laboratuvar ve Mutfak Çalışması |
Uygulama |
7 |
Literatür taraması |
Çalışma verilerin değerlendirilmesi |
Uygulama |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
Literatür taraması |
Proje ilerleme raporu, ara değerlendirme |
Uygulama |
10 |
Literatür taraması |
Projede oluşabilecek eksiklerin saptanması ve olası önlemlerin belirlenmesi, veriler ışığında yeni tasarımların yapılması, Laboratuvar ve Mutfak Çalışması |
Uygulama |
11 |
Literatür taraması |
Probleme yönelik hesaplama, simülasyon yapılmaya başlanması, Laboratuvar ve Mutfak Çalışması |
Uygulama |
12 |
Öğrenci ödev hazırlama |
Problemle ilgili çözümlerin olgunlaştırılması, Laboratuvar ve Mutfak Çalışması |
Uygulama |
13 |
Öğrenci ödev hazırlama |
Gerekli hesaplamaların yapılması, teknik rapor yazımı, Laboratuvar ve Mutfak Çalışması |
Uygulama |
14 |
Öğrenci ödev hazırlama |
Yapılan araştırma ve simulasyonlara dayanarak sistem bileşenleri ile birlikte kavramsal tasarımı sonuçlandırmak, Laboratuvar ve Mutfak Çalışması |
Uygulama |
15 |
Literatür taraması |
Proje kavramsal tasarım raporu ve sunumu |
Tadım, Sunum |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
İstanbul Gelişim Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Tez Yazım Kılavuzu. |
Yazım Kuralları (APA 6. Sürüm), Bilge Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
KNOWLEDGE |
Theoretical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Will be able to define the working areas and responsibilities of all staff working in the food and beverage sector by considering the occupational safety rules
|
|
|
|
|
4 |
|
KNOWLEDGE |
Factual |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Will be able to know the science behind cooking.
|
0 |
|
|
|
|
|
SKILLS |
Cognitive |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Will be able to develop healthy, natural, additive-free, original food formulas by understanding the the chemical reactions underlying the cooking process as well as being aware of the effects of various cooking processes on structural, sensory and chemical attributes of food.
|
|
|
|
|
|
5 |
SKILLS |
Practical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Will be able to use their knowledge and skills related to gastronomy in the sector by evaluating cultural background of Turkish and World Cuisines
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
Will be able to create individual menus using the principle of healthy eating plate.
|
|
|
|
|
|
5 |
OCCUPATIONAL |
Autonomy & Responsibility |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Will be able to prepare projects within the framework of ethical values by following international developments related to gastronomy discipline.
|
|
|
|
|
|
5 |
OCCUPATIONAL |
Learning to Learn |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Will be able to adapt easily to developments in information and communication Technologies by using life-long learning skills in business or academic life.
|
|
|
|
|
|
5 |
OCCUPATIONAL |
Communication & Social |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Will be able to interpret different approaches in interdisciplinary studies or business life by comparing them.
|
|
|
|
|
4 |
|
2 |
Will be able to tell the ethical implications of their decisions and actions according to different cultural, social, humanitarian and political perspectives.
|
|
|
|
3 |
|
|
OCCUPATIONAL |
Occupational and/or Vocational |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Will be able to calculate the cost of an accommodation establishment by creating a financial plan.
|
|
|
|
3 |
|
|
2 |
Will be able to explain the chemistry of food by using the knowledge of molecular gastronomy.
|
|
|
|
3 |
|
|
3 |
Will be able to demonstrate responsible behavior for global environmental issues through their professional career according to sustainability criteria.
|
|
|
|
|
4 |
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
8 |
112 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
13 |
6 |
78 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
0 |
0 |
0 |
Ödev |
0 |
0 |
0 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
Final Sınavı Hazırlığı |
7 |
5 |
35 |
Ara Sınav |
1 |
1 |
1 |
Ara Sınav Hazırlığı |
7 |
4 |
28 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
43 |
0 |
255 |
|
Genel Toplam |
255 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
10 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
10,0 |
|