Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
GSF125 |
BEDEN DİLİ VE DİKSİYON |
1 |
4 |
3 |
4 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
Türkçe |
Dersin Düzeyi |
LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli |
- |
Dersin Koordinatörü |
Dr.Öğr.Üyesi EMRE DOĞAN |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
Dr.Öğr.Üyesi ASLI KASAR |
Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
Kişilerarası iletişimde, iletişimsel etkinlikler ve beden dilini kullanma becerisi kazandırmaktır. |
İçerik: |
Düzgün bir Türkçe ile konuşabilme, meslek hayatında kullanacağı dili alışkanlık haline dönüştürebilme, vücut dilinin ortamlara uygun davranışlar içinde kullanılmasını konularını kapsamaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
Etkili iletişim kurmanın önemini tanımlar. |
Beden dili yolu ile kişilerarası iletişimi açıklar. |
Günlük konuşma dili ile mesleki sunum dilini karşılaştırır. |
Beden diline özgü terimler ile kişilerarası iletişim arasında ilişkiyi kurar. |
Kişilerarası iletişimi verimli bir biçime yönlendirir. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
Ders izlencesinin gözden geçirilmesi. Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi |
Ders hakkında genel bilgi İnsan ve iletişim |
yüz yüze ders anlatımı |
2 |
İşlenecek konu ile ilgili okuma ve araştırma yapmaları |
İletişimde konuşmanın önemi |
yüz yüze ders anlatımı |
3 |
İşlenecek konu ile ilgili okuma ve araştırma yapmaları |
Konuşmayı oluşturan fiziksel ve biyolojik sistem/ ses telleri/soluk ve ses cihazı |
yüz yüze ders anlatımı |
4 |
İşlenecek konu ile ilgili okuma ve araştırma yapmaları |
Doğru soluk alma teknikleri |
yüz yüze ders anlatımı |
5 |
İşlenecek konu ile ilgili okuma ve araştırma yapmaları |
Ses geliştirme teknikleri |
yüz yüze ders anlatımı |
6 |
İşlenecek konu ile ilgili okuma ve araştırma yapmaları |
Tek solukla uzun cümle alıştırmaları |
yüz yüze ders anlatımı |
7 |
İşlenecek konu ile ilgili okuma ve araştırma yapmaları |
Doğru Türkçe boğumlama (artikülasyon) çalışması |
yüz yüze ders anlatımı |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
İşlenecek konu ile ilgili okuma ve araştırma yapmaları |
Doğru Türkçe boğumlama (artikülasyon) çalışması |
yüz yüze ders anlatımı |
10 |
İşlenecek konu ile ilgili okuma ve araştırma yapmaları |
Duygu ve sözcük cümle alıştırmaları |
yüz yüze ders anlatımı |
11 |
İşlenecek konu ile ilgili okuma ve araştırma yapmaları |
Etkili İletişimde söz duygu beden ilişkisi |
yüz yüze ders anlatımı |
12 |
İşlenecek konu ile ilgili okuma ve araştırma yapmaları |
Etkili İletişimde söz duygu beden ilişkisi |
yüz yüze ders anlatımı |
13 |
İşlenecek konu ile ilgili okuma ve araştırma yapmaları |
Etkili iletişimde stratejik uygulamalar |
yüz yüze ders anlatımı |
14 |
İşlenecek konu ile ilgili okuma ve araştırma yapmaları |
Etkili iletişimde stratejik uygulamalar |
yüz yüze ders anlatımı |
15 |
- |
Genel tekrar |
yüz yüze ders anlatımı |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
Pease, A., Pease, B. (2018). Beden Dili. Meltem Erkmen (Çev.). İstanbul: Epsilon Yayınları. |
Değirmenci, H. C. (2017). Beden Dili ve Güzel Konuşma Sanatı. İstanbul: Girdap Yayınevi. |
Işık, M. (2010), Sizinle İletişebilir miyiz?, Eğitim Kitabevi Yayınları, 6. Baskı |
Özer, K. (1998), İletişim Becerisi, İstanbul: Varlık Yayınları, 2. Baskı |
Baltaş, Z. & Baltaş, A. (1992), Bedenin Dili, İstanbul: Remzi Kitapevi |
Taşer, S., Konuşma Eğitimi, (1988) İzmir, İleri Kitabevi |
Altıntaş, E, Devrim Çamur, Beden Dili Sözsüz İletişim (2004), İst. Aktüel |
Köknal, Ö. İnsanı Anlamak, (1993)İst. Altın Kitaplar |
Reca, Ö. F., Beden Dili Başarılı ve Güzel Konuşma Sanatı(2017) , İst.Tutku yay. |
Şenbay, N., Söz ve Diksiyon Sanatı (1994) İst.,Yapı Kredi yay. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
KNOWLEDGE |
Theoretical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Students will be able to define the concepts related to radio, cinema and television sectors.
|
|
|
|
3 |
|
|
KNOWLEDGE |
Factual |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Students will be able to discuss the reflections of this information in the fields of application by dominating both basic and new theoretical orientations and concepts in radio, cinema and television fields.
|
|
|
|
3 |
|
|
2 |
Students will be able to comprehend the historical processes of radio, television, and cinema, media, and communication fields and compare them with today's sectoral trends.
|
|
|
|
3 |
|
|
SKILLS |
Cognitive |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Students will be able to have knowledge about the structure and working principle of the technical materials used in the field, follow the current material developed in line with the new orientations and apply this knowledge by reflecting on their own studies.
|
|
|
|
|
4 |
|
2 |
Students will be able to using advanced knowledge and skills in thier field, they can analyze the data obtained during their studies and solve based on evidence.
|
|
|
|
|
4 |
|
SKILLS |
Practical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Students will be able to combine the theoretical knowledge related by the radio, television and cinema sectors with the practical methods.
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
Students will be able to work in the field of radio, television and cinema, they develop appropriate solutions by calculating possible problems.
|
|
|
|
|
|
5 |
3 |
Students will be able to develop collaborative work by linking radio, television, and cinema fields with other arranged disciplines.
|
|
|
|
|
|
5 |
OCCUPATIONAL |
Autonomy & Responsibility |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Students will be able to admninist individual and collaborative work in groups such as projects, social activity, artistic activity.
|
|
|
|
|
|
5 |
OCCUPATIONAL |
Learning to Learn |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
They come to each lesson with a review of the research that is relevant to the topic to be worked on, thus students will be able to improve their life-long exploration of the developments in the field.
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
Students will be able to question the innovations they pursue, they discover their own directions of radio, television, and cinema.
|
|
|
|
|
|
5 |
3 |
Students will be able to develop vocational learning skills in the field and reflect them in their own work, contributing to the ability of individuals who work together to gain these skills.
|
|
|
|
|
|
5 |
OCCUPATIONAL |
Communication & Social |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Students will be able to inform related persons and institutions about issues related to the field; ideas and suggestions for solving the problems.
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
Students will be able to provide the opportunity to use and share knowledge, and skills effectively by participating in national and international film screenings, festivals, contests, and similar organizations.
|
|
|
|
|
|
5 |
OCCUPATIONAL |
Occupational and/or Vocational |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Students will be able to recognize the ethical values in radio, television, and cinema fields and applies them in the working environment.
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
Students will be able to organize that bring together individuals working in the field of radio, television, and cinema organizations and arrange an environment of reflection and discussion.
|
|
|
|
|
|
5 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
3 |
42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
13 |
4 |
52 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
0 |
0 |
0 |
Ödev |
0 |
0 |
0 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
1 |
3 |
3 |
Final Sınavı Hazırlığı |
1 |
3 |
3 |
Ara Sınav |
1 |
3 |
3 |
Ara Sınav Hazırlığı |
1 |
3 |
3 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
31 |
0 |
106 |
|
Genel Toplam |
106 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
4,2 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
4,0 |
|