Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
STV119 | SİNEMAYA GİRİŞ I | 1 | 4 | 4 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi EMRE DOĞAN |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Dr.Öğr.Üyesi RABİYA SALTİK DUVAN |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Bu dersle, erken sinema tarihine eleştirel gözle bakma ve sinema teknikleri hakkında öğrencilerin fikir sahibi olmaları hedeflenmektedir. |
İçerik: | Bu ders kapsamında sinema tarihinin ve disiplininin kavranmasına çalışılacaktır. Film dili ve anlatı yapısına dair teknikler ele alınacak ve sinemanın oluşturulmasında temel öğeler olan senaryo, filmsel mekân, filmsel zaman, hareket, görüntü, dekor, ışık, renk, kostüm, ses, oyun konuları çeşitli açılardan tarif edilmeye çalışılacaktır. Ayrıca mesleki terminolojinin öğrenilmesi bu dersin içeriğini oluşturmaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Sinemanın temel öğelerini tanımlar. |
Film dili ve anlatı yapısını açıklar. |
Sinema tarihinde öne çıkan filmlerin etkilerini karşılaştırır. |
Filmin oluşumuna yönelik teorileri söyler. |
Mesleki terminolojinin kullanımına dair kavramsal ilişkiyi kurar. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | - | Sinema Nedir? | Anlatma yöntemi |
2 | İşlenecek konu ile ilgili okuma ve araştırma | Sinema tarihine giriş ve sinemanın keşfi. İlk film örneklerinin izlenmesi. | Anlatım yönetimi ve tartışma |
3 | İşlenecek konu ile ilgili okuma ve araştırma | İlk dönem sinema ve gelişimi. Konulu filmlere geçiş. Örnek filmlerin izlemeleri. | Anlatım yönetimi ve tartışma |
4 | İşlenecek konu ile ilgili okuma ve araştırma | Türk Sineması'nın ilk dönemleri. | Anlatım yönetimi ve tartışma |
5 | İşlenecek konu ile ilgili okuma ve araştırma | Filmsel mekân, filmsel zaman ve hareket. | Anlatım yönetimi ve tartışma |
6 | İşlenecek konu ile ilgili okuma ve araştırma | Filmsel Görüntü ve senaryoda anlatı yapısı. | Anlatım yönetimi ve tartışma |
7 | İşlenecek konu ile ilgili okuma ve araştırma | Çekim ölçekleri, kamera hareketleri, kamera açıları ve kuralları. | Anlatım yönetimi ve tartışma |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | İşlenecek konu ile ilgili okuma ve araştırma | Temel aydınlatma ve ışık ekipmanları. | Anlatım yönetimi ve tartışma |
10 | İşlenecek konu ile ilgili okuma ve araştırma | Temel öğeler: dekor, renk, ses ve oyun. | Anlatım yönetimi ve tartışma |
11 | İşlenecek konu ile ilgili okuma ve araştırma | Sinemada kurgu. | Anlatım yönetimi ve tartışma |
12 | İşlenecek konu ile ilgili okuma ve araştırma | Film ekibi ve görevleri. | Anlatım yönetimi ve tartışma |
13 | İşlenecek konu ile ilgili okuma ve araştırma | Sesli sinema ve renkli sinemaya geçiş. | Anlatım yönetimi ve tartışma |
14 | İşlenecek konu ile ilgili okuma ve araştırma | Sinemada türler ve örnek film izlemesi. | Anlatım yönetimi ve tartışma |
15 | İşlenecek konu ile ilgili okuma ve araştırma | Sinemada türler ve örnek film izlemesi. | Anlatım yönetimi ve tartışma |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Novell-Smith, G. (2003). Dünya Sinema Tarihi. Ahmet Fethi (Çev.). İstanbul: Kabalcı Yayınevi. |
Onaran, A. Ş. (1999). Sinemaya giriş. İstanbul: Maltepe Üniversitesi Yayınları. |
Abisel, N. (2003). Sessiz Sinema. İstanbul: Om Yayınevi. |
Bordwell, D., & Thompson, K. (2008). Film sanatı. Çev. E. Yılmaz, ES Onat), Ankara: De Ki Basım Yayım. |
Teksoy, R. (2009). Sinema Tarihi Cilt: 1. İstanbul: Oğlak Yayınları. |
Teksoy, R. (2005). Sinema Tarihi 1928-2012, 2. Baskı, İstanbul: Oğlak Yayınları. |
Edward D., (2003). Sinemada Kurgu. İstanbul: İzdüşüm Yayınevi |
Foss, B. (2009). Sinema ve Televizyon Anlatım Teknikleri ve Dramaturji. İstanbul: Hayalbaz Kitap. |
Arnheim, R. (2002). Sanat Olarak Sinema,(Çev. Rabia Ünal). Ankara, Öteki Yayınevi. |
Akyürek, F. (2004). Senaryo Yazarı Olmak. Senaryo Yazmak [Being a Script Writer, Writing) |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Students will be able to define the concepts related to radio, cinema and television sectors.
|
5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Students will be able to discuss the reflections of this information in the fields of application by dominating both basic and new theoretical orientations and concepts in radio, cinema and television fields.
|
5 | |||||
2 |
Students will be able to comprehend the historical processes of radio, television, and cinema, media, and communication fields and compare them with today's sectoral trends.
|
5 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Students will be able to have knowledge about the structure and working principle of the technical materials used in the field, follow the current material developed in line with the new orientations and apply this knowledge by reflecting on their own studies.
|
5 | |||||
2 |
Students will be able to using advanced knowledge and skills in thier field, they can analyze the data obtained during their studies and solve based on evidence.
|
3 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Students will be able to combine the theoretical knowledge related by the radio, television and cinema sectors with the practical methods.
|
5 | |||||
2 |
Students will be able to work in the field of radio, television and cinema, they develop appropriate solutions by calculating possible problems.
|
4 | |||||
3 |
Students will be able to develop collaborative work by linking radio, television, and cinema fields with other arranged disciplines.
|
3 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Students will be able to admninist individual and collaborative work in groups such as projects, social activity, artistic activity.
|
3 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
They come to each lesson with a review of the research that is relevant to the topic to be worked on, thus students will be able to improve their life-long exploration of the developments in the field.
|
5 | |||||
2 |
Students will be able to question the innovations they pursue, they discover their own directions of radio, television, and cinema.
|
5 | |||||
3 |
Students will be able to develop vocational learning skills in the field and reflect them in their own work, contributing to the ability of individuals who work together to gain these skills.
|
3 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Students will be able to inform related persons and institutions about issues related to the field; ideas and suggestions for solving the problems.
|
5 | |||||
2 |
Students will be able to provide the opportunity to use and share knowledge, and skills effectively by participating in national and international film screenings, festivals, contests, and similar organizations.
|
3 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Students will be able to recognize the ethical values in radio, television, and cinema fields and applies them in the working environment.
|
3 | |||||
2 |
Students will be able to organize that bring together individuals working in the field of radio, television, and cinema organizations and arrange an environment of reflection and discussion.
|
3 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 12 | 4 | 48 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 12 | 2 | 24 |
Ödev | 3 | 3 | 9 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 2 | 8 | 16 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 2 | 4 | 8 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 1 | 4 | 4 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 10 | 10 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 7 | 7 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 36 | 0 | 128 |
Genel Toplam | 128 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 5 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |