Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
STV219 | KURGU UYGULAMALARI | 3 | 4 | 2 | 6 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi EMRE DOĞAN |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Dr.Öğr.Üyesi EMRE DOĞAN |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Bu dersle öğrencilerin çekilmiş videoları doğru analiz ederek, amacına uygun şekilde ayıklamaları ve estetik bir bakış açısıyla dijital kurgu programları kullanarak kurgulamaları amaçlanmaktadır. |
İçerik: | Bu ders kapsamında öncelikle kurgunun ne olduğu, amacı ve tarihçesi anlatılacaktır. Kurgulanacak görüntüleri ayıklarken dikkat edilmesi gereken ana başlıklar örnek videolarla öğrencilere gösterilecektir. Ardından kamerada çekilen videolara estetik bir bakış açısı kazandırılıp, ses ve müzikle desteklenerek bir kurgu programı yardımıyla, TV yayıncılık standartlarına uygun bir program, tanıtım ya da reklam filmi haline getirilecektir. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Görüntü ve kurgunun tarihçesini öğrenir. |
Kurgunun temel kavramlarını öğrenir. |
Kurgunun önemini ve görüntüye kazandırdığı anlamı kavrar. |
Kurgunun noktalama işaretlerini teorik ve uygulamalı olarak öğrenir. |
Videoya ses, müzik, animasyon ile yeni anlamlar kazandırır. |
Film ve dizileri inceleyerek yapılan kurgu türlerini ve teknikleri karşılaştırır. |
Kurgunun televizyon ve sinemadaki önem ve anlamını kavrar ve yaptığı işlere öğrendiklerini aktarır. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | İşlenecek konu ile ilgili kaynak kitapları okumaları verilen videoları takip etmeleri | Tanışma ve Kurguya giriş | Anlatma, uygulama, örneklerle açıklama Yöntemi |
2 | İşlenecek konu ile ilgili kaynak kitapları okumaları verilen videoları takip etmeleri | Kurgunun önemi, tarihçesi, dijital ve analog kurgu | Anlatma, uygulama, örneklerle açıklama Yöntemi |
3 | İşlenecek konu ile ilgili kaynak kitapları okumaları verilen videoları takip etmeleri | Kurgunun amacı, yapımın niteliğine göre kurgu | Anlatma, uygulama, örneklerle açıklama Yöntemi |
4 | İşlenecek konu ile ilgili kaynak kitapları okumaları verilen videoları takip etmeleri | Kurgu türleri | Anlatma, uygulama, örneklerle açıklama Yöntemi |
5 | İşlenecek konu ile ilgili kaynak kitapları okumaları verilen videoları takip etmeleri | Uygulamalı olarak kullanılacak kurgu programının tanıtılması. | Anlatma, uygulama, örneklerle açıklama Yöntemi |
6 | İşlenecek konu ile ilgili kaynak kitapları okumaları verilen videoları takip etmeleri | Dünyada ve Türkiye’de kullanılan yayın sistemleri sistemler ve bu sistemin özellikleri. | Anlatma, uygulama, örneklerle açıklama Yöntemi |
7 | İşlenecek konu ile ilgili kaynak kitapları okumaları verilen videoları takip etmeleri | Edius kurgu programı sistem ayarlarının açıklanması. Edius kurgu programı arayüzünün tanıtılması | Anlatma, uygulama, örneklerle açıklama Yöntemi |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | İşlenecek konu ile ilgili kaynak kitapları okumaları verilen videoları takip etmeleri | Edius kurgu programının detaylarının aktarılması. | Anlatma, uygulama, örneklerle açıklama Yöntemi |
10 | İşlenecek konu ile ilgili kaynak kitapları okumaları verilen videoları takip etmeleri | Bir televizyon kanalına mesleki gezi | Anlatma, uygulama, örneklerle açıklama Yöntemi |
11 | İşlenecek konu ile ilgili kaynak kitapları okumaları verilen videoları takip etmeleri | Kurgu program pencerelerinin görevleri işleyiş biçimleri ve uygulamalı olarak kullanılması | Anlatma, uygulama, örneklerle açıklama Yöntemi |
12 | İşlenecek konu ile ilgili kaynak kitapları okumaları verilen videoları takip etmeleri | Kurgu program pencerelerinin görevleri işleyiş biçimleri ve uygulamalı olarak kullanılması | Anlatma, uygulama, örneklerle açıklama Yöntemi |
13 | İşlenecek konu ile ilgili kaynak kitapları okumaları verilen videoları takip etmeleri | Görüntü çözümlemesi. Plan seçimleri. | Anlatma, uygulama, örneklerle açıklama Yöntemi |
14 | İşlenecek konu ile ilgili kaynak kitapları okumaları verilen videoları takip etmeleri | Kaba kurgu (Assamble) | Anlatma, uygulama, örneklerle açıklama Yöntemi |
15 | İşlenecek konu ile ilgili kaynak kitapları okumaları verilen videoları takip etmeleri | İnce kurgu (İnsert) | Anlatma, uygulama, örneklerle açıklama Yöntemi |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Canikligil, İ. (2007). Dijital Video ile Sinema. İstanbul: Pusula Yayınları. |
Küçükerdoğan, B. (2014). Sinemada Kurgu ve Eisenstein. İstanbul: Hayalperest Yayınevi. |
Kessler, F., Barnard, T. & Le Forestier, L. (2020). Mizansen Dekupaj Montaj. Bilge Demirtaş, Can Gündüz ve Osman Şişman (çev.). Eskişehir: Yort Kitap. |
Akdoğan, S. (2008). El Yapımı Sinema. İstanbul: Medya Akademisi Yayınları. |
Adanır, O. (2012). Sinemada Anlam ve Anlatım. İstanbul: Say Yayınları. |
Toprak, M. (2012). Filmin Dili Kurgu. İstanbul: Kalkedon Yayınları. |
Bordwell, D. & K. Thompson. (2012). Film Sanatı. Ertan Yılmaz & Emrah Suat Onat (çev.). Ankara: De Ki Yayınları. |
Sokolov, A. G. (2006). Sinema ve Televizyonda Görüntü Kurgusu. Semir Aslanyürek (çev.). İstanbul: Agora Kitaplığı. |
Metz, C. (2012). Sinemada Anlam Üstüne Denemeler. Oğuz Adanır (çev.). İstanbul: Hayalperest Yayınevi. |
Woolman, M. (2004). Motion Design: Moving Graphics For Televsion, Music, Video, Cinema and Digital Interfaces. SA: Rotovision. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Students will be able to define the concepts related to radio, cinema and television sectors.
|
4 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Students will be able to discuss the reflections of this information in the fields of application by dominating both basic and new theoretical orientations and concepts in radio, cinema and television fields.
|
3 | |||||
2 |
Students will be able to comprehend the historical processes of radio, television, and cinema, media, and communication fields and compare them with today's sectoral trends.
|
3 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Students will be able to have knowledge about the structure and working principle of the technical materials used in the field, follow the current material developed in line with the new orientations and apply this knowledge by reflecting on their own studies.
|
5 | |||||
2 |
Students will be able to using advanced knowledge and skills in thier field, they can analyze the data obtained during their studies and solve based on evidence.
|
3 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Students will be able to combine the theoretical knowledge related by the radio, television and cinema sectors with the practical methods.
|
3 | |||||
2 |
Students will be able to work in the field of radio, television and cinema, they develop appropriate solutions by calculating possible problems.
|
4 | |||||
3 |
Students will be able to develop collaborative work by linking radio, television, and cinema fields with other arranged disciplines.
|
1 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Students will be able to admninist individual and collaborative work in groups such as projects, social activity, artistic activity.
|
3 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
They come to each lesson with a review of the research that is relevant to the topic to be worked on, thus students will be able to improve their life-long exploration of the developments in the field.
|
3 | |||||
2 |
Students will be able to question the innovations they pursue, they discover their own directions of radio, television, and cinema.
|
4 | |||||
3 |
Students will be able to develop vocational learning skills in the field and reflect them in their own work, contributing to the ability of individuals who work together to gain these skills.
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Students will be able to inform related persons and institutions about issues related to the field; ideas and suggestions for solving the problems.
|
3 | |||||
2 |
Students will be able to provide the opportunity to use and share knowledge, and skills effectively by participating in national and international film screenings, festivals, contests, and similar organizations.
|
3 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Students will be able to recognize the ethical values in radio, television, and cinema fields and applies them in the working environment.
|
3 | |||||
2 |
Students will be able to organize that bring together individuals working in the field of radio, television, and cinema organizations and arrange an environment of reflection and discussion.
|
3 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 1 | 14 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 7 | 3 | 21 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 7 | 1 | 7 |
Proje Hazırlama | 3 | 3 | 9 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 7 | 4 | 28 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 3 | 3 | 9 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Final Sınavı Hazırlığı | 2 | 4 | 8 |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Ara Sınav Hazırlığı | 2 | 4 | 8 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 61 | 0 | 152 |
Genel Toplam | 152 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 6 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 6,0 |