TR EN

FİLM ENDÜSTRİSİ FİNANSMANI VE DAĞITIM SÜRECİ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
STV411 FİLM ENDÜSTRİSİ FİNANSMANI VE DAĞITIM SÜRECİ 7 3 3 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi EMRE DOĞAN
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Dr.Öğr.Üyesi RABİYA SALTİK DUVAN
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Bu dersle öğrencilerin sinema endüstrisinin işleyişi, ekonomik yapısı, pazarlama süreci ve finansman yapısı gibi konulara hâkim olmaları ve bunlarla beraber diğer sektörlere ve ekonomiye katkısı konusunda da fikir sahibi olmaları hedeflenmektedir.
İçerik: Bu ders kapsamında sinemanın finansmanı ve dağıtım sürecindeki yollar ele alınacaktır. Proje geliştirmeden finansmana, finansmandan pazarlama ve gösterim aşamasına kadar geçen sürede izlenen yollar konuları ele alınacaktır. Yerli ve yabancı sektörün ortak ve ayrışan yönleri örneklerle ortaya konacaktır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Film endüstrisinin temel öğelerini tanımlar.
Yerli film endüstrisi, yabancı film endüstrisi ve bütçesi düşük filmler arasındaki farkları açıklar.
Dağıtım sürecinin başarılı ve başarısız olması ile alakalı seyirci üzerindeki etkilerini karşılaştırır.
Finansmanın doğru belirlenmesi, dağıtım ve pazarlamaya ilişkin teorileri söyler.
Sanat olarak sinema ve endüstri olarak sinema arasındaki ilişkiyi kurar.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 İşlenecek konu ile ilgili okuma ve araştırma yapmaları Yerli ve yabancı Film endüstrisi Anlatma Yöntemi, Sunumlar, Film Gösterimi ve Tartışma
2 İşlenecek konu ile ilgili okuma ve araştırma yapmaları Küreselleşmenin sinemaya etkisi Anlatma Yöntemi, Sunumlar, Film Gösterimi ve Tartışma
3 İşlenecek konu ile ilgili okuma ve araştırma yapmaları Sinema endüstrisinde proje geliştirme Anlatma Yöntemi, Sunumlar, Film Gösterimi ve Tartışma
4 İşlenecek konu ile ilgili okuma ve araştırma yapmaları Sinema endüstrisinde pazarlama Anlatma Yöntemi, Sunumlar, Film Gösterimi ve Tartışma
5 İşlenecek konu ile ilgili okuma ve araştırma yapmaları Türkiye ve dünyada film stüdyoları ve bağımsız sinema Anlatma Yöntemi, Sunumlar, Film Gösterimi ve Tartışma
6 İşlenecek konu ile ilgili okuma ve araştırma yapmaları Film endüstrisinde finansman Anlatma Yöntemi, Sunumlar, Film Gösterimi ve Tartışma
7 İşlenecek konu ile ilgili okuma ve araştırma yapmaları Sinema yapımında finansal destek mekanizmaları Anlatma Yöntemi, Sunumlar, Film Gösterimi ve Tartışma
8 - ARA SINAV -
9 İşlenecek konu ile ilgili okuma ve araştırma yapmaları Reklam, halkla ilişkiler ve sponsorluk süreci Anlatma Yöntemi, Sunumlar, Film Gösterimi ve Tartışma
10 İşlenecek konu ile ilgili okuma ve araştırma yapmaları Sinema salonlarına dağıtım ve diğer mecralara satış ve gösterim süreci Anlatma Yöntemi, Sunumlar, Film Gösterimi ve Tartışma
11 İşlenecek konu ile ilgili okuma ve araştırma yapmaları Sinema ve seyirci ilişkisi Anlatma Yöntemi, Sunumlar, Film Gösterimi ve Tartışma
12 İşlenecek konu ile ilgili okuma ve araştırma yapmaları Festivaller Anlatma Yöntemi, Sunumlar, Film Gösterimi ve Tartışma
13 İşlenecek konu ile ilgili okuma ve araştırma yapmaları Sanat olarak ve endüstriyel bir sunum olarak sinema Anlatma Yöntemi, Sunumlar, Film Gösterimi ve Tartışma
14 İşlenecek konu ile ilgili okuma ve araştırma yapmaları Endüstriyel pazarlama sürecinde film ekibinin etkileri Anlatma Yöntemi, Sunumlar, Film Gösterimi ve Tartışma
15 İşlenecek konu ile ilgili okuma ve araştırma yapmaları Düşük bütçeli filmlerin finansmanı, yapımı ve dağıtımı Anlatma Yöntemi, Sunumlar, Film Gösterimi ve Tartışma
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Köksal, S. (2017). Sinemada Yapım ve Yönetim. İstanbul: Yitik Ülke Yayınları.
Balio, T. (1985). The American Film Industry. London: University of Wisconsin Press.
Arslan, E. (2011). 2000’li Yıllar Öncesi ve Sonrasında Türk Sineması’nda Kullanılan Yapım Kaynaklarının Değerlendirilmesi. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 25, ss. 17-32.
Gomery, D. (2003). Hollywood Stüdyo Sistemi. Ahmet Fethi (çev.). Dünya Sinema Tarihi. Geoffrey Nowell-Smith (ed.). İstanbul: Kabalcı Yayınevi.
Dağtaş, E., Yaylagül, L. & Küçükkurt, F. (2005). Küreselleşme Sürecinin Türkiye’deki Film Dağıtımına Etkileri. Kurgu. 21 (1), ss. 24-38.
Erus, Z. (2007). Film Endüstrisi ve Dağıtım: 1990 Sonrası Türk Sinemasında Dağıtım Sektörü. Selçuk İletişim. 4 (4), ss. 5-16.
Kolker, R. (2011). Film, Biçim ve Kültür. Ertan Yılmaz (çev.). Ankara: De Ki Basım Yayın.
Monaco, J. (2002). Bir Film Nasıl Okunur?. Ertan Yılmaz (çev.). İstanbul: Oğlak Yayınları.
Szhatz, T. (2003). Hollywood: Stüdyo Sisteminin Zaferi. Ahmet Fethi (çev.). Dünya Sinema Tarihi. Geoffrey Nowell-Smith (ed.). İstanbul: Kabalcı Yayınevi.
Decherney, P. (2019). Hollywood. Elif Ünver (çev.). Ankara: Dost Kitapevi Yayınları.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students will be able to define the concepts related to radio, cinema and television sectors.
4
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students will be able to discuss the reflections of this information in the fields of application by dominating both basic and new theoretical orientations and concepts in radio, cinema and television fields.
4
2
Students will be able to comprehend the historical processes of radio, television, and cinema, media, and communication fields and compare them with today's sectoral trends.
5
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students will be able to have knowledge about the structure and working principle of the technical materials used in the field, follow the current material developed in line with the new orientations and apply this knowledge by reflecting on their own studies.
2
2
Students will be able to using advanced knowledge and skills in thier field, they can analyze the data obtained during their studies and solve based on evidence.
2
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students will be able to combine the theoretical knowledge related by the radio, television and cinema sectors with the practical methods.
4
2
Students will be able to work in the field of radio, television and cinema, they develop appropriate solutions by calculating possible problems.
3
3
Students will be able to develop collaborative work by linking radio, television, and cinema fields with other arranged disciplines.
1
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students will be able to admninist individual and collaborative work in groups such as projects, social activity, artistic activity.
1
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
They come to each lesson with a review of the research that is relevant to the topic to be worked on, thus students will be able to improve their life-long exploration of the developments in the field.
2
2
Students will be able to question the innovations they pursue, they discover their own directions of radio, television, and cinema.
2
3
Students will be able to develop vocational learning skills in the field and reflect them in their own work, contributing to the ability of individuals who work together to gain these skills.
2
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students will be able to inform related persons and institutions about issues related to the field; ideas and suggestions for solving the problems.
4
2
Students will be able to provide the opportunity to use and share knowledge, and skills effectively by participating in national and international film screenings, festivals, contests, and similar organizations.
5
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students will be able to recognize the ethical values in radio, television, and cinema fields and applies them in the working environment.
4
2
Students will be able to organize that bring together individuals working in the field of radio, television, and cinema organizations and arrange an environment of reflection and discussion.
4

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 4 56
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 5 6 30
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 14 1 14
Ödev 3 4 12
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 10 10
Ara Sınav 0 0 0
Ara Sınav Hazırlığı 1 7 7
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 39 0 130
Genel Toplam 130
Toplam İş Yükü / 25.5 5,1
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0