TR EN

BEDEN DİLİ VE DİKSİYON DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
GSF125 BEDEN DİLİ VE DİKSİYON 1 3 3 4

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi ASLI KASAR
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Dr.Öğr.Üyesi ASLI KASAR
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Kişilerarası iletişimde, iletişimsel etkinlikler ve beden dilini kullanma becerisi kazandırmaktır.
İçerik: Düzgün bir Türkçe ile konuşabilme, meslek hayatında kullanacağı dili alışkanlık haline dönüştürebilme, vücut dilinin ortamlara uygun davranışlar içinde kullanılmasını konularını kapsamaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Etkili iletişim kurmanın önemini tanımlar.
Beden dili yolu ile kişilerarası iletişimi açıklar.
Günlük konuşma dili ile mesleki sunum dilini karşılaştırır.
Beden diline özgü terimler ile kişilerarası iletişim arasında ilişkiyi kurar.
Kişilerarası iletişimi verimli bir biçime yönlendirir.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Ders izlencesinin gözden geçirilmesi. Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi Ders hakkında genel bilgi İnsan ve iletişim yüz yüze ders anlatımı
2 İşlenecek konu ile ilgili okuma ve araştırma yapmaları İletişimde konuşmanın önemi yüz yüze ders anlatımı
3 İşlenecek konu ile ilgili okuma ve araştırma yapmaları Konuşmayı oluşturan fiziksel ve biyolojik sistem/ ses telleri/soluk ve ses cihazı yüz yüze ders anlatımı
4 İşlenecek konu ile ilgili okuma ve araştırma yapmaları Doğru soluk alma teknikleri yüz yüze ders anlatımı
5 İşlenecek konu ile ilgili okuma ve araştırma yapmaları Ses geliştirme teknikleri yüz yüze ders anlatımı
6 İşlenecek konu ile ilgili okuma ve araştırma yapmaları Tek solukla uzun cümle alıştırmaları yüz yüze ders anlatımı
7 İşlenecek konu ile ilgili okuma ve araştırma yapmaları Doğru Türkçe boğumlama (artikülasyon) çalışması yüz yüze ders anlatımı
8 - ARA SINAV -
9 İşlenecek konu ile ilgili okuma ve araştırma yapmaları Doğru Türkçe boğumlama (artikülasyon) çalışması yüz yüze ders anlatımı
10 İşlenecek konu ile ilgili okuma ve araştırma yapmaları Duygu ve sözcük cümle alıştırmaları yüz yüze ders anlatımı
11 İşlenecek konu ile ilgili okuma ve araştırma yapmaları Etkili İletişimde söz duygu beden ilişkisi yüz yüze ders anlatımı
12 İşlenecek konu ile ilgili okuma ve araştırma yapmaları Etkili İletişimde söz duygu beden ilişkisi yüz yüze ders anlatımı
13 İşlenecek konu ile ilgili okuma ve araştırma yapmaları Etkili iletişimde stratejik uygulamalar yüz yüze ders anlatımı
14 İşlenecek konu ile ilgili okuma ve araştırma yapmaları Etkili iletişimde stratejik uygulamalar yüz yüze ders anlatımı
15 - Genel tekrar yüz yüze ders anlatımı
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Pease, A., Pease, B. (2018). Beden Dili. Meltem Erkmen (Çev.). İstanbul: Epsilon Yayınları.
Değirmenci, H. C. (2017). Beden Dili ve Güzel Konuşma Sanatı. İstanbul: Girdap Yayınevi.
Işık, M. (2010), Sizinle İletişebilir miyiz?, Eğitim Kitabevi Yayınları, 6. Baskı
Özer, K. (1998), İletişim Becerisi, İstanbul: Varlık Yayınları, 2. Baskı
Baltaş, Z. & Baltaş, A. (1992), Bedenin Dili, İstanbul: Remzi Kitapevi
Taşer, S., Konuşma Eğitimi, (1988) İzmir, İleri Kitabevi
Altıntaş, E, Devrim Çamur, Beden Dili Sözsüz İletişim (2004), İst. Aktüel
Köknal, Ö. İnsanı Anlamak, (1993)İst. Altın Kitaplar
Reca, Ö. F., Beden Dili Başarılı ve Güzel Konuşma Sanatı(2017) , İst.Tutku yay.
Şenbay, N., Söz ve Diksiyon Sanatı (1994) İst.,Yapı Kredi yay.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
The students will be able to explain him/herself in verbally and orally in Turkish and at least in one foreign language in order to be able to work together with the professional persons and institutions.
5
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
The students will be able to define the basic concepts in the field of communication and design
1
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
The students will be able to create designs by processing technical information in the field of Communication and Digital Visual Design.
0
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
The students will be able to make applications in the field of Digital Design and Multimedia.
0
2
The students will be able to use the softwares required for each stage of the post-production process in a communication facility.
0
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
The students will be able to solve communication, design and artistic problems individually and as well as a member of a team in the field of digital media design.
4
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
The students will be able to interpret communication, social and design concepts used in the discipline of Communication Design.
4
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
He/she follows the artistic agenda of the day. He/she produces written and oral works based on the oral and written communication agenda of the day.
0
2
The students will be able to develop projects within an interdisciplinary perspective, conscious of being a communicator and designer.
0
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
The students will be able to formulate various analytical visual communication strategies using the knowledge of communication and design science in the construction and implementation of sustainable design principles.
0
2
The students will be able to create designs using advanced computer softwares and information-communication technologies that are required by the discipline of Communication Design .
0
3
The students will be able to develop campaigns aimed at solving political and social visual communication problems by taking advantage of the historical and theoretical knowledge of the discipline of Communication Design.
0

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 4 52
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 3 3
Final Sınavı Hazırlığı 1 3 3
Ara Sınav 1 3 3
Ara Sınav Hazırlığı 1 3 3
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 31 0 106
Genel Toplam 106
Toplam İş Yükü / 25.5 4,2
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 4,0