İletişim Tasarımı bölümü günümüz teknolojilerini tasarım ile buluşturarak; analitik düşünebilen, belirlenen hedefe uygun ürün ortaya koyabilen, sorumluluk duygusu gelişmiş, ekip çalışmasına uyumlu, dünyayı takip eden, iletişim, dijital medya ve reklam alanlarında sürdürülebilir ve interaktif tasarımlar üretebilen tasarımcılar yetiştirmeyi amaçlamaktadır.
Dijitale ve teknolojiye dayalı bir ekonominin taleplerini öngören İletişim ve Tasarımı bölümü, dönüşen bir çağda her zamankinden daha değerli hâle gelmektedir. Teknoloji, geleceğin tasarımcısını da şekillendirmektedir. Metaverse, yapay zekâ, NFT gibi yenilikçi uygulamaların gelişmesiyle birlikte bu uygulamalardaki görsel iletişim biçimlerini uygulayan kişilere ihtiyaç olacaktır. Bu uygulamalar tasarım ve iletişim alanlarını ana akım hâline getirmektedir. Yükselen pazardaki kullanıcılar yeni ve daha zengin deneyimler talep etmekte ve görsel iletişimi uygulayacak kişilere daha fazla ihtiyaç duyulmaktadır.
Teknolojinin hızla ilerlediği ve yaşamın her alanında varlığını hissettirdiği günümüzde, teknoloji ve estetiğin bir araya geldiği iletişim tasarımı mezunları için kamu ve özel sektörde oldukça geniş iş imkânları vardır. Masaüstü yayıncılık yapan gazete, dergi ve yayınevleri, dijital yayıncılık yapan mecralar, tasarım ajansları, oyun platformları, televizyonlar, sinema sektörü, internetin var olduğu her alan, kamu kurumları ve daha onlarca sektör iyi yetişmiş uzman iletişim tasarımcılarına kariyer imkânı sunmaktadır.
Dijitale ve teknolojiye dayalı bir ekonominin taleplerini öngören İletişim ve Tasarımı bölümü, dönüşen bir çağda her zamankinden daha değerli hâle gelmektedir. Teknoloji geleceğin tasarımcısını da şekillendirmektedir. Metaverse, yapay zekâ, NFT gibi yenilikçi uygulamaların gelişmesiyle birlikte bu uygulamalardaki görsel iletişim biçimlerini uygulayan kişilere ihtiyaç olacaktır. Bu uygulamalar tasarım ve iletişim alanlarını ana akım haline getirmektedir. Yükselen pazardaki kullanıcılar yeni ve daha zengin deneyimler talep etmekte ve görsel iletişimi uygulayacak kişilere daha fazla ihtiyaç duyulmaktadır.
Tasarıma, teknolojiye, sinemaya meraklı, güncel tasarım ve teknoloji trendlerini takip eden; iletişimi kuvvetli veya iletişim becerilerini geliştirmek isteyen ve bu sektörlerde kariyer planı düşünen herkes başvurabilir.
Çalışma alanları tasarım, sosyal medya yönetimi, reklam, halkla ilişkiler, sinema olarak sınırlandırabilir.
Güzel Sanatlar Fakültesi İletişim Tasarımı Bölümü içindeki programlara yatay geçiş yapılabilmektedir.
Bölümümüze dikey geçiş ile geçmek isteyen tüm öğrenciler, Dikey Geçiş Sınavı’na girerek yeterli puanı aldıkları takdirde ÖSYM tarafından yerleştirilirler.