TR EN

SÜRDÜRÜLEBİLİRLİĞE GİRİŞ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
EKF218 SÜRDÜRÜLEBİLİRLİĞE GİRİŞ 4 2 2 2

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi ASLI KASAR
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Dersin amacı; karar vericilerin kâr odaklı politika ve uygulamalarının doğada ve toplumsal katmanlar üzerinde yarattığı tahribatın önüne geçebilmek adına çevre ve toplum odaklı faaliyetlere duyulan ihtiyaç dersin temel motivasyonudur. Ders çevresel ve ekonomik kalkınma uygulamalarını politik ve yönetimsel yaklaşımlarla günışığına çıkararak, öğrencilere sürdürülebilirlik politikalarını kıyaslama becerisi kazandırarak, yeni politikalar geliştirebilme yetkinliğini verebilmeyi amaçlamaktadır.
İçerik: Dersin içeriği, çevresel dışsallıklardan ve piyasa aksaklıklarından yola çıkarak sürdürülebilirlik kavramının tarihsel ve teorik çerçevesini; kavramsal ve teorik arka plan dahilinde, Dünyada ve Türkiye’de uygulanan sürdürülebilirlik politikalarının kıyaslamalı olarak değerlendirilmesini; endüstriyel ekoloji ve yeşil ekonominin sayısal göstergelerinin yorumlanmasını; ve sürdürülebilirliğin adalet ve refahla olan ilişkisinin analizini kapsamaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Çevresel dışsallıklar ve piyasa aksaklıkları çerçevesinde sürdürülebilirlik kavramına duyulan ihtiyacı açıklar.
Sürdürülebilirlik faaliyetlerinin tarihsel gelişimini ve kritik noktalarını dönemsel olarak sıralar.
Çevresel sürdürülebilirlik ve sürdürülebilir kalkınma teorilerini iktisadi ve sosyal göstergeler yardımıyla açıklar.
Endüstriyel süreçte çevresel sürdürülebilirliğin sağlanması için gerçek hayattaki uygulamaları karşılaştırarak karar verir.
Kahverengi-yeşil alanlara dair ekonomik göstergeleri analiz eder.
Çevresel adalet ve refah kavramlarının ilişkisini ve uygulanabilecek politikaları farklı varsayımlar ve hipotezler ışığında tartışır.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Kitap okuma Sürdürülebilirliğin Tarihsel Gelişimi Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
2 Kitap okuma Günümüz Koşullarında Sürdürülebilirliğin Önemi ve Kapsamı Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
3 Kitap okuma Çevresel Sürdürülebilirliğe Giriş Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
4 Kitap okuma Çevresel Dışsallıklar ve Piyasa Aksaklıkları Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
5 Kitap okuma Sürdürülebilir Kalkınma Teorisi Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
6 Kitap okuma Çevre ve Kalkınma Üzerine: “Çevresel Kuznets Eğrisi” Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
7 Kitap okuma Çevresel Sürdürülebilirlik-Kriz İlişkisi Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
8 - ARA SINAV -
9 Kitap okuma Endüstriyel Ekoloji ve Yeşil Kalkınma Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
10 Kitap okuma Kahverengi-Yeşil Alanlar, Ekonomi Temelli Göstergeler ve Analizler Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
11 Kitap okuma Yenilenebilir Enerji Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
12 Kitap okuma Sürdürülebilirliğin Teknoloji ve Eğitimle İlişkisi Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
13 Kitap okuma Sürdürülebilirlik, Çevresel Adalet ve Refah İlişkisi Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
14 Kitap okuma Dünya'da ve Türkiye’de Sürdürülebilirliği Destekleyen Yeşil Ekonomi Uygulamaları ve Kamu Politikaları Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
15 Kitap okuma Genel Tekrar Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

İnceiplik, G. K. (2018). Sürdürülebilir Sosyal Girişimler. 1. Baskı. Ankara: Ekin Kitabevi Yayınları.
Tekeli, İ. & Ataöv, A. (2017). Sürdürülebilir Toplum ve Yapılı Çevre. 1. Baskı. İstanbul: İstanbul Bilgi Üniversitesi.
Gümüşoğlu, Ş. (2016). Dünya Klasmanında Sürdürülebilir Üretim. 1. Baskı. İstanbul: Beta Basım Yayım.
Fisk, P. (2011). Sürdürülebilir Büyüme: İnsanlar, Gezegen ve Kâr. 1. Baskı. İstanbul: Mediacat Kitapları.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
The students will be able to explain him/herself in verbally and orally in Turkish and at least in one foreign language in order to be able to work together with the professional persons and institutions.
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
The students will be able to define the basic concepts in the field of communication and design
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
The students will be able to create designs by processing technical information in the field of Communication and Digital Visual Design.
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
The students will be able to make applications in the field of Digital Design and Multimedia.
2
The students will be able to use the softwares required for each stage of the post-production process in a communication facility.
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
The students will be able to solve communication, design and artistic problems individually and as well as a member of a team in the field of digital media design.
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
The students will be able to interpret communication, social and design concepts used in the discipline of Communication Design.
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
He/she follows the artistic agenda of the day. He/she produces written and oral works based on the oral and written communication agenda of the day.
2
The students will be able to develop projects within an interdisciplinary perspective, conscious of being a communicator and designer.
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
The students will be able to formulate various analytical visual communication strategies using the knowledge of communication and design science in the construction and implementation of sustainable design principles.
2
The students will be able to create designs using advanced computer softwares and information-communication technologies that are required by the discipline of Communication Design .
3
The students will be able to develop campaigns aimed at solving political and social visual communication problems by taking advantage of the historical and theoretical knowledge of the discipline of Communication Design.

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 11 2 22
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 7 3 21
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 5 3 15
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 39 0 102
Genel Toplam 102
Toplam İş Yükü / 25.5 4
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 4,0