Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
ILT253 | MULTİMEDYA I | 3 | 4 | 2 | 8 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi ASLI KASAR |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Arş.Gör. BÜŞRA KILIÇ |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Bu dersin amacı, görsel tasarımın ilkeleri ışığında öğrenciye, çoklu ortam/multimedya’nın temel kavramlarını belirtmek ve öğrencinin, metinleri ve grafik öğelerini aynı anda kullandığı işler üretebilecek beceri seviyesine ulaştırarak kaliteli eserler ortaya çıkarmasını sağlamaktır. |
İçerik: | Bu dersin içeriği, çoklu ortam/multimedyanın ve görsel tasarımın temel prensipleriyle, eserlerin proje kapsamında uygulamalı olarak ortaya çıkarılmasını kapsamaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Multimedya ile ilgili temel kavramları tanımlar. |
Bir tasarım oluştururken yaratıcı düşünerek bunları görselleştirir. |
Form ve biçim ilişkisini tanımlar. |
Yazılı ve görsel olan birden çok ortamda Temel Tasarım ilkelerini kullanır. |
Çeşitli tasarım elemanlarını ve ilkelerini örneklendirir. |
Adobe Photoshop programını ileri düzeyde kullanır. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | - | Tanıtım ve Tanışma | Tartışma |
2 | Faulkner, Andrew ve Conrad Chavez. Adobe Photoshop CC Classroom in A Book (2017). USA: Adobe Press, 2017. Bölüm 1-2 oku. | Photoshop Arayüzü ve Araç Kutusu | Anlatma |
3 | Faulkner, Andrew ve Conrad Chavez. Adobe Photoshop CC Classroom in A Book (2017). USA: Adobe Press, 2017. Bölüm 3 oku. | Perspective Crop Aracı, Magic Wand, Magic Eraser, Katmanlar ve Uygulama I: Clipping Mask ve Doku Giydirme | Anlatma, Gösterip Yaptırma |
4 | Faulkner, Andrew ve Conrad Chavez. Adobe Photoshop CC Classroom in A Book (2017). USA: Adobe Press, 2017. Bölüm 4 oku. | Uygulama 1: Basit Çizim, Uygulama II: Doldurma | Gösterip Yaptırma |
5 | Faulkner, Andrew ve Conrad Chavez. Adobe Photoshop CC Classroom in A Book (2017). USA: Adobe Press, 2017. Bölüm 10 oku. | Seçim Menüsü, Brush Aracı, History Brush, Art History, Rötüş işlemleri, Transform İşlemleri | Gösterip Yaptırma |
6 | Mayer,R.E. Multimedia Learning, New York. Cambridge University Press, 2009. Bölüm 1,2,3 oku. | Uygulama II (devamı): Doldurma, Uygulama III: Stiller ve Paletler, | Gösterip Yaptırma |
7 | Mayer,R.E. Multimedia Learning, New York. Cambridge University Press, 2009. Bölüm 4,5,6 oku. | Uygulama IV: Color Balance (Renklendirme), Uygulama V: Bulaştırma (Smudge Tool) | Gösterip Yaptırma |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | - | Tekrar | Anlatma |
10 | - | Uygulama VI: Rötüş İşlemi, Uygulama VII: Sharpen/Blur Araçları, Uygulama VIII: Blend Mode'ları | Gösterip Yaptırma |
11 | Faulkner, Andrew ve Conrad Chavez. Adobe Photoshop CC Classroom in A Book (2017). USA: Adobe Press, 2017. Bölüm 6 oku. | Photoshop'ta Efektler, Uygulama IX: Üç adet Efekt Kullanımı | Gösterip Yaptırma |
12 | http://tv.adobe.com/product/photoshop/ dersleri izle. | RGB Kanalı ve Sayısal Görüntü İşleme Metodları, Uygulama X: Bir Görüntü İşleme | Gösterip Yaptırma |
13 | http://tv.adobe.com/product/photoshop/ dersleri izle. | RGB Kanalı ve Sayısal Görüntü İşleme Metodları, Uygulama X: Bir Görüntü İşleme | Gösterip Yaptırma |
14 | http://tv.adobe.com/product/photoshop/ dersleri izle. | Final Projesi - Dergi Logosu Tasarımı | Bireysel Çalışma |
15 | - | Final Projesi - Dergi Logosu Tasarımı | Bireysel Çalışma |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Mayer,R.E. (2009). Multimedia Learning. Cambridge University Press, New York |
Faulkner, A ve Conrad, C. (2017). Adobe Photoshop CC Classroom in A Book. Adobe Press, USA |
http://tv.adobe.com/product/photoshop/ |
http://www.lynda.com/Photoshop-tutorials/279-0.html |
http://www.creativecow.com/ |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
The students will be able to explain him/herself in verbally and orally in Turkish and at least in one foreign language in order to be able to work together with the professional persons and institutions.
|
2 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
The students will be able to define the basic concepts in the field of communication and design
|
4 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
The students will be able to create designs by processing technical information in the field of Communication and Digital Visual Design.
|
5 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
The students will be able to make applications in the field of Digital Design and Multimedia.
|
5 | |||||
2 |
The students will be able to use the softwares required for each stage of the post-production process in a communication facility.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
The students will be able to solve communication, design and artistic problems individually and as well as a member of a team in the field of digital media design.
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
The students will be able to interpret communication, social and design concepts used in the discipline of Communication Design.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
He/she follows the artistic agenda of the day.
He/she produces written and oral works based on the oral and written communication agenda of the day.
|
4 | |||||
2 |
The students will be able to develop projects within an interdisciplinary perspective, conscious of being a communicator and designer.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
The students will be able to formulate various analytical visual communication strategies using the knowledge of communication and design science in the construction and implementation of sustainable design principles.
|
5 | |||||
2 |
The students will be able to create designs using advanced computer softwares and information-communication technologies that are required by the discipline of Communication Design .
|
5 | |||||
3 |
The students will be able to develop campaigns aimed at solving political and social visual communication problems by taking advantage of the historical and theoretical knowledge of the discipline of Communication Design.
|
4 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 2 | 28 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 10 | 1 | 10 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 5 | 2 | 10 |
Ödev | 2 | 10 | 20 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 1 | 5 | 5 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 14 | 2 | 28 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 1 | 5 | 5 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 49 | 49 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 47 | 47 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 51 | 0 | 204 |
Genel Toplam | 204 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 8 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 8,0 |