TR EN

METİN YAZARLIĞI DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
ILT255 METİN YAZARLIĞI 3 3 3 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi ASLI KASAR
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Dr.Öğr.Üyesi EMRE DOĞAN
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Bu ders, metin türlerinin yazım tekniklerini temel özellikleri ile tanımlamayı, metin yazarken uyulması gereken kuralları ve dilin doğru kullanımını öğrencilere kazandırmayı amaçlamaktadır.
İçerik: Öykü, kısa film, sinema metni, reklam ve tanıtım amaçlarıyla hazırlanacak metinlerin teknik, estetik, yaratıcı yazım ve anlam süreçlerini keşfetmek dersin içeriğini oluşturmaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Metin yazma olgusunu tanımlar.
Metin yazımının tekniklerini açıklar.
Anlatıyı istenilen formata uygular.
Farklı kitle ve ürünlere yönelik reklam metni yazar.
Reklam metni yazma süreci hakkında genel bilgi verir.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 İşlenecek konu ile ilgili kaynak kitapları okumaları Yazı ve söz İlişkisi. Anlatma, örneklerle açıklama yöntemi
2 İşlenecek konu ile ilgili kaynak kitapları okumaları Yazı, anlam ve iletişim. Anlatma, örneklerle açıklama yöntemi
3 İşlenecek konu ile ilgili kaynak kitapları okumaları Yaratıcı yazarlık, profesyonel yazma kuralları, bakış açısı belirleme Anlatma, örneklerle açıklama yöntemi
4 İşlenecek konu ile ilgili kaynak kitapları okumaları Düşünceyi aktarmak için anlatım biçimleri Anlatma, örneklerle açıklama yöntemi
5 İşlenecek konu ile ilgili kaynak kitapları okumaları Düşünceyi aktarmak için anlatım biçimleri Anlatma, örneklerle açıklama yöntemi
6 İşlenecek konu ile ilgili kaynak kitapları okumaları Bir tema üzerine örnek öyküler kurma Anlatma, örneklerle açıklama yöntemi
7 İşlenecek konu ile ilgili kaynak kitapları okumaları Bir tema üzerine örnek öyküler kurma Anlatma, örneklerle açıklama yöntemi
8 - ARA SINAV -
9 İşlenecek konu ile ilgili kaynak kitapları okumaları Genel Tekrar Anlatma, örneklerle açıklama yöntemi
10 İşlenecek konu ile ilgili kaynak kitapları okumaları Aynı temada iki farklı öykü kurma Anlatma, örneklerle açıklama yöntemi
11 İşlenecek konu ile ilgili kaynak kitapları okumaları Ana temayı slogan ve anahtar cümle, motto yapma çalışması Anlatma, örneklerle açıklama yöntemi
12 İşlenecek konu ile ilgili kaynak kitapları okumaları Yeterli ve etkili enformasyon için metne en uygun görüntü seçimi Anlatma, örneklerle açıklama yöntemi
13 İşlenecek konu ile ilgili kaynak kitapları okumaları Yeterli ve etkili enformasyon için metne en uygun görüntü seçimi Anlatma, örneklerle açıklama yöntemi
14 İşlenecek konu ile ilgili kaynak kitapları okumaları Kısa film senaryosu tekniği Anlatma, örneklerle açıklama yöntemi
15 İşlenecek konu ile ilgili kaynak kitapları okumaları Genel Tekrar Anlatma, örneklerle açıklama yöntemi
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Akyürek, Feridun (2005). Senaryo Yazarı Olmak Senaryo Yazmak. Mediacat Kitapları, İstanbul
Aitchison, Jim (2006). Basın İlanı Böyle Yapılır!. Okuyan Us Yayınları, İstanbul

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
The students will be able to explain him/herself in verbally and orally in Turkish and at least in one foreign language in order to be able to work together with the professional persons and institutions.
2
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
The students will be able to define the basic concepts in the field of communication and design
3
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
The students will be able to create designs by processing technical information in the field of Communication and Digital Visual Design.
3
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
The students will be able to make applications in the field of Digital Design and Multimedia.
2
2
The students will be able to use the softwares required for each stage of the post-production process in a communication facility.
1
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
The students will be able to solve communication, design and artistic problems individually and as well as a member of a team in the field of digital media design.
3
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
The students will be able to interpret communication, social and design concepts used in the discipline of Communication Design.
3
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
He/she follows the artistic agenda of the day. He/she produces written and oral works based on the oral and written communication agenda of the day.
5
2
The students will be able to develop projects within an interdisciplinary perspective, conscious of being a communicator and designer.
5
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
The students will be able to formulate various analytical visual communication strategies using the knowledge of communication and design science in the construction and implementation of sustainable design principles.
2
2
The students will be able to create designs using advanced computer softwares and information-communication technologies that are required by the discipline of Communication Design .
2
3
The students will be able to develop campaigns aimed at solving political and social visual communication problems by taking advantage of the historical and theoretical knowledge of the discipline of Communication Design.
2

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 36 36
Final Sınavı Hazırlığı 1 50 50
Ara Sınav 0 0 0
Ara Sınav Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 16 0 128
Genel Toplam 128
Toplam İş Yükü / 25.5 5
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0