TR EN

İNTERNET GAZETECİLİĞİ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
ILT252 İNTERNET GAZETECİLİĞİ 4 3 3 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi ASLI KASAR
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Bu ders sonunda öğrencilerin geleneksel gazeteciliğin geçirdiği dönüşüm ve internet gazeteciliğinin özellikleri hakkında bilgi sahibi olmaları amaçlanmaktadır.
İçerik: Bu ders kapsamında teknolojilerin gelişimi ile internet gazeteciliğin doğuşu, internet gazeteciliğinin özellikleri, geleneksel gazetecilikten farkları, avantajları ve dezavantajları incelenecektir. İnternet gazeteciliğinde etik meseleler ve Türkiye’de internet gazeteceliği örnekleri incelenecektir. Son olarak internet gazeteciliğine eleştirel yaklaşımlar ve internet gazeteciliğinin geleceği üzerine teoriler tartışılacaktır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

İnternet ortamında yayın türlerini ve yayıncılık araçlarını sıralar
İnternet gazeteciliğinin özelliklerini açıklar.
Yurttaş gazeteciliği ve sosyal medya haberciliğini tanımlar.
İnternet gazeteciliği ile okurun ve habercilerin geçirdiği dönüşümü yorumlar.
Geleneksel gazete ve internet gazetesi sayfa tasarımları arasındaki farklılıkları karşılaştırır.
İnternet gazeteciliğinin avantajlarını ve dezavantajlarını inceler.
İnternet gazeteciliğinde etik sorunları tartışır.
Gazeteciliğin geleceği hakkında teoriler geliştirir.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 İşlenecek konu ile ilgili okuma yapmaları Teknolojinin gelişimi Anlatma Yöntemi
2 İşlenecek konu ile ilgili okuma yapmaları İnternet yayıncılığı araçları Anlatma Yöntemi
3 İşlenecek konu ile ilgili okuma yapmaları İnternet ortamında yayın türleri Anlatma Yöntemi
4 İşlenecek konu ile ilgili okuma yapmaları İnternet gazeteciliğinin doğuşu Anlatma Yöntemi
5 İşlenecek konu ile ilgili okuma yapmaları Yurttaş gazeteciliği Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi
6 İşlenecek konu ile ilgili okuma yapmaları Sosyal medya haberciliği Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi
7 İşlenecek konu ile ilgili okuma yapmaları İnternet gazeteciliğinin okuyucu ve gazeteciler açısından yarattığı değişimler Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi
8 - ARA SINAV -
9 İşlenecek konu ile ilgili okuma yapmaları Hipermetinsellik ve etkileşim Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi
10 İşlenecek konu ile ilgili okuma yapmaları Geleneksel gazetecilik ve internet gazeteciliğinde tasarım özellikleri Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi
11 İşlenecek konu ile ilgili okuma yapmaları İnternet gazeteciliğinde etik Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi
12 İşlenecek konu ile ilgili okuma yapmaları Türkiye’de internet gazeteciliği uygulamaları Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi
13 İşlenecek konu ile ilgili okuma yapmaları İnternet gazeteciliğine eleştirel yaklaşımlar Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi
14 İşlenecek konu ile ilgili okuma yapmaları İnternet gazeteciliğinin geleceği Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi
15 - Konu tekrarı Soru – Cevap Yöntemi, Tartışma Yöntemi
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Pavlik, J. V. (2013). Yeni Medya ve Gazetecilik. Phoenix Yayınevi, Ankara.
Yedig, S. ve Akman, H. (2002). İnternet Çağında Gazetecilik. Metis Yayınları, İstanbul
Kalsın, B. (2016). “Geçmişten geleceğe internet gazeteciliği: Türkiye örneği”. The Journal of Academic Social Science Studies, 42.
Çakır, H. (2007). “Geleneksel gazetecilik karşısında internet gazeteciliği”. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 22.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
The students will be able to explain him/herself in verbally and orally in Turkish and at least in one foreign language in order to be able to work together with the professional persons and institutions.
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
The students will be able to define the basic concepts in the field of communication and design
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
The students will be able to create designs by processing technical information in the field of Communication and Digital Visual Design.
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
The students will be able to make applications in the field of Digital Design and Multimedia.
2
The students will be able to use the softwares required for each stage of the post-production process in a communication facility.
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
The students will be able to solve communication, design and artistic problems individually and as well as a member of a team in the field of digital media design.
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
The students will be able to interpret communication, social and design concepts used in the discipline of Communication Design.
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
He/she follows the artistic agenda of the day. He/she produces written and oral works based on the oral and written communication agenda of the day.
2
The students will be able to develop projects within an interdisciplinary perspective, conscious of being a communicator and designer.
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
The students will be able to formulate various analytical visual communication strategies using the knowledge of communication and design science in the construction and implementation of sustainable design principles.
2
The students will be able to create designs using advanced computer softwares and information-communication technologies that are required by the discipline of Communication Design .
3
The students will be able to develop campaigns aimed at solving political and social visual communication problems by taking advantage of the historical and theoretical knowledge of the discipline of Communication Design.

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 14 2 28
Ödev 1 10 10
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 27 27
Final Sınavı Hazırlığı 0 0 0
Ara Sınav 1 21 21
Ara Sınav Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 31 0 128
Genel Toplam 128
Toplam İş Yükü / 25.5 5
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0