Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
IAE151 | GRAPHIC EXPRESSION TECHNIQUES I | 1 | 4 | 2 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | İngilizce |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi İBRAHİM EROL |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Öğr.Gör. SERENAY İNCEOĞLU |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Öğrencilere, çizim ekipmanlarını kullanarak mimari teknik çizim yapma becerisini kazandırmaktır. |
İçerik: | Dersin içeriği, çizim ekipman ve tekniklerinin kullanımı, teknik çizim kurallarını tanıma, epür düzleminde plan, kesit, görünüş çizimi konularını kapsamaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Çizim ekipmanlarını tanımlar. |
Epür düzleminde plan, kesit, görünüş ifadelerini açıklar. |
Çalışmalarını Epür düzleminde plan, kesit, görünüş ile anlatır. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Ders izlencesinin gözden geçirilmesi. Ders kaynaklarından incelenmesi. A3 ebadında resim kâğıdı, T cetveli, gönye, pergel, farklı kalınlıklarda çizim kalemlerinin getirilmesi. | Dersin tanıtımı. Çizim araç ve gereçlerinin tanıtılması. T cetveli, kurşun kalem ve çeşitleri, kağıt boyutları ve tipleri, gönyelerin cinsleri ve kullanımı hakkında bilgilendirme, epür düzleminin tanıtılması ve 2 boyutlu çizgi çalışması. | Yüz yüze ders anlatımı ve sınıf içi çizim uygulaması |
2 | A3 ebadında resim kâğıdı, T cetveli, gönye, pergel, farklı kalınlıklarda çizim kalemlerinin getirilmesi. | Çizgi kalınlıkları, türleri ve ifade tekniği ile birlikte ölçek kavramının anlatılması. Ölçekli çizim uygulaması. | Yüz yüze ders anlatımı ve sınıf içi çizim uygulaması |
3 | A3 ebadında resim kâğıdı, T cetveli, gönye, pergel, farklı kalınlıklarda çizim kalemlerinin getirilmesi. | İzdüşüm kavramının anlatılması, paralel (dik-eğik) ve perspektif (tek, iki, üç noktalı) izdüşüm türlerinin gösterimi, çizim uygulamaları | Yüz yüze ders anlatımı ve sınıf içi çizim uygulaması |
4 | A3 ebadında resim kâğıdı, T cetveli, gönye, pergel, farklı kalınlıklarda çizim kalemlerinin getirilmesi. | Perspektifi verilen karmaşık geometrik formların T cetveli ve gönyeler aracılığıyla epür düzleme 3 boyutlu çizim olarak aktarılması. | Yüz yüze ders anlatımı ve sınıf içi çizim uygulaması |
5 | A3 ebadında resim kâğıdı, T cetveli, gönye, pergel, farklı kalınlıklarda çizim kalemlerinin getirilmesi. | Önceki hafta yapılan perspektif çalışmasının plan ve görünüşlerinin 2 boyutlu olarak çizilmesi. | Yüz yüze ders anlatımı ve sınıf içi çizim uygulaması |
6 | A3 ebadında resim kâğıdı, T cetveli, gönye, pergel, farklı kalınlıklarda çizim kalemlerinin getirilmesi. | Perspektifi verilen karmaşık geometrik formların T cetveli ve gönyeler aracılığıyla epür düzleme 3 boyutlu çizim olarak aktarılması, plan ve görünüşlerinin 2 boyutlu olarak çizilmesi. | Yüz yüze ders anlatımı ve sınıf içi çizim uygulaması |
7 | 2-3 mm 50x70 ebadında fotoblok, maket bıçağı, yapıştırıcı, cetvel ve çizim kalemi. | Önceki hafta yapılan 2 boyutlu çizimlerin maketinin yapılması. | Yüz yüze ders anlatımı ve sınıf içi maket uygulaması |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | A3 ebadında resim kâğıdı, T cetveli, gönye, pergel, farklı kalınlıklarda çizim kalemlerinin getirilmesi. | Mimarlıkta teknik resim ilkelerinin aktarılması. Verilen planın doğru çizgi kalınlıklarıyla ölçekli olarak kâğıda aktarılması. | Yüz yüze ders anlatımı ve sınıf içi çizim uygulaması |
10 | A3 ebadında resim kâğıdı, T cetveli, gönye, pergel, farklı kalınlıklarda çizim kalemlerinin getirilmesi. | Önceki hafta çizilen planın kesitlerinin mimari teknik resim ilkelerine uygun olarak çizilmesi. | Yüz yüze ders anlatımı ve sınıf içi çizim uygulaması |
11 | A3 ebadında resim kâğıdı, T cetveli, gönye, pergel, farklı kalınlıklarda çizim kalemlerinin getirilmesi. | Önceki hafta çizilen kesitlerin mimari teknik resim ilkelerine uygun olarak detaylandırılması. | Yüz yüze ders anlatımı ve sınıf içi çizim uygulaması |
12 | A3 ebadında resim kâğıdı, T cetveli, gönye, pergel, farklı kalınlıklarda çizim kalemlerinin getirilmesi. | Kesiti çizilen planın görünüşlerinin mimari teknik resim ilkelerine uygun olarak çizilmesi. | Yüz yüze ders anlatımı ve sınıf içi çizim uygulaması |
13 | A3 ebadında resim kâğıdı, T cetveli, gönye, pergel, farklı kalınlıklarda çizim kalemlerinin getirilmesi. | Kesiti çizilen planın görünüşlerinin mimari teknik resim ilkelerine uygun olarak detaylandırılması. | Yüz yüze ders anlatımı ve sınıf içi çizim uygulaması |
14 | A3 ebadında resim kâğıdı, T cetveli, gönye, pergel, farklı kalınlıklarda çizim kalemlerinin getirilmesi. | Çizilen planın malzemelerine uygun olarak renklendirilmesi. | Yüz yüze ders anlatımı ve sınıf içi çizim uygulaması |
15 | A3 ebadında kapak sayfası ile teslim dosyası | Ders içerisinde dönem boyunca yapılmış olan çizimlerin teslim formatına uygun hâle getirilmesi ve ön değerlendirmesi. | Yüz yüze ders anlatımı |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Cline L.S. (2022), Architectural drafting for interior design, New York: Fairchild Books |
Farrelly, L. (2015), Mimarlikta Sunum Teknikleri (Feyza Akder, Trns.), Istanbul: Literatur Publications. |
Canbulat, T. (2018), Ic Mimarlikta Teknik Resim, Istanbul: Remzi Bookstore. |
Demiryurek, M, S. (2012), Autocad 2013 & Autolisp, Istanbul: Kodlab Bookstore. |
Kilmer O. and Kilmer R. (2021) Construction Drawings and Details for Interiors, Toronto: Wiley |
Kirkpatrick B., Kirkpatrick J., Assadipour H., Byrnes D. (2022) AutoCAD ® 2022 for Interior Design and Space Planning The Design Approach, London: Pearson |
Neufert E. and Neufert P. (2000) Architects' Data, Toronto: Wiley |
Spankie, R. (2012), Ic Mimarlikta Ic Mekan Cizimi ve Sunumu (Zeynep Vaizoglu, Trns.), Istanbul: Literatur Publications. |
Sahinler, O. & Kizil, F. (2008), Mimarlikta Teknik Resim, Istanbul: Yapi Endustri Merkezi Publications. |
TMMOB-Ic Mimarlar Odasi (-), “Mimari proje cizim ve sunus standartlari”, TMMOB Ic Mimarlar Odasi, 9.10.2018 tarihinde sitesi: See: https://www.icmimarlarodasi.org.tr/webroot/uploads/TMMOB_ICMIMARLAR_ODASI_PROJE_CIZIM_VE_SUNUS_STANDARTLARI_SARTNAMESI.pdf |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Students will be able to define the basic concepts of design principles in interior architecture and environmental design.
|
2 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Students will be able to use the knowledge about subjects like art, environment and cultural history in their professional life and daily life.
|
0 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Students will be able to analyze by leading national and international project and cost management and processes in interdisciplinary work with internal and external labor market (public private sector and voluntary organizations)
|
0 | |||||
2 |
Students will be able to organize interior architecture and exterior design application and technical equipment projects in interdisciplinary cooperation with different professional fields.
|
5 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Students will be able to use drawing methods and techniques (CAD, 3D max and visual expression programs and freehand drawing) in their design work.
|
2 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
By taking responsibility within individual or group, students will be able to apply interior design principles and skills learned in the interior and surroundings
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Students will be able to analyze possible problems and different regulations in interior and nearby environmental planning areas, by adopting the principle of lifelong learning, with social, cultural, innovative, sustainable and open to be develop ideas and solutions.
|
1 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
The Interior Architecture and Environmental design program graduates will be able to organize enviromental , sustainable projects and activities in the social dimension within the scope of their social responsibilities in their field studies.
|
1 | |||||
2 |
Students will be able to explain himself/herself in writing and speaking in Turkish and at least one foreign language in order to cooperate with related persons and institutions.
|
1 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
The graduates of Interior Architecture and Environmental Design program will be able to design, application oriented sustainable, interchangeable and innovative interior architecture and environmental design projects in their professional lives by considering the life of the community
|
2 | |||||
2 |
Interior Architecture and Environmental Design graduates will be able to develop recommendations on the design-application projects of interiors social and nearby environments and project-cost management by using professional code of conduct, criteria and standards in accordance with legal frameworks.
|
5 | |||||
3 |
Students will be able to organize interior architecture and environmental design projects with local, regional, national and cultural sensitivity and ethical values interdisciplinary studies in cooperation.
|
2 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 4 | 56 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 4 | 52 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 4 | 4 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 6 | 6 |
Ara Sınav | 1 | 4 | 4 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 6 | 6 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 31 | 0 | 128 |
Genel Toplam | 128 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 5 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |