Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
IAE153 | DESIGN AND SPACE RESEARCHES I | 1 | 4 | 2 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | İngilizce |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi İBRAHİM EROL |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Öğr.Gör. CANSU SÖZER-Öğr.Gör. SERENAY İNCEOĞLU |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Öğrencilere, tasarım ilke ve elemanlarını kullanarak kavramsal algılama becerisi kazandırmak. |
İçerik: | Dersin içeriği, tasarım ilke ve elemanları, iki ve üç boyutlu uygulama çalışmaları, kütle kompozisyonları ile iç-dış mekân algısı oluşturma konularını kapsamaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Tasarım elemanları ve çizim ekipmanlarını tanımlar. |
Tasarım ilkelerini açıklar. |
Çalışmalarını serbest el çizim tekniği ve maketler ile anlatır. |
2 ve 3 boyutlu çalışmalarında tasarım ilke ve elemanlarını tanımlar. |
İç ve dış mekan algısını kullanarak tasarım ilke ve elemanlarını örnekler. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Ders izlencesinin gözden geçirilmesi. Ders kaynaklarından incelenmesi. | Ders tanıtımı, çizim araç-gereç tanıtımı ve kullanımı hakkında bilgi, epür düzlemi tanıtımı ve anlatımı. | Ppt. Sunum ile görsel gösterimi |
2 | Çizim araç-gereçleri ( T cetveli, gönyeler, eskiz ve resim kağıdı çeşitli çizim kalemleri) getirilmesi. Basılı yayın inceleme | Perpektif konu anlatımı. Sınıf içi plan, kesit, görünüş ve perspektif çizimleri. | Sınıf içi ölçü alma ve ölçekli çizim uygulaması |
3 | Çizim araç-gereçleri ( T cetveli, gönyeler, eskiz ve resim kağıdı çeşitli çizim kalemleri) getirilmesi. Basılı yayın inceleme | Kampüs içi dış mekan serbest el perspektif çalışmaları, derste yürütülen uygulamanın epür sisteminde çiziminin yapılması | Açık alanda bir mekanın orantılı serbest el ve epür çalışması |
4 | 25x25cm ebatında resim kağıtları, eskiz kağıtları, çeşitli sertlikte kurşun kalemler ve çizim araç-gereçleri getirilmesi. Basılı yayın inceleme | Tasarım ilkelerinden ritm, tekrar ve vurgu konularının anlatımı. 1/10 ölçekte küçültülmüş bir mekan yüzeyinde kullanılacak temel geometrik formlar, çok yölü çizgi ve noktalar içeren çalışmalar, 25x25cm ebatlı resim kağıdı üzerinde uygulanacaktır. | Ppt. Sunum , sınıf içi eskiz çalışmaları |
5 | Maket kartonu, yapıştırıcı, maket bıçağı, eskiz kağıtları, çeşitli sertlikte kurşun kalemler ve çizim araç-gereçleri getirilmesi. Basılı yayın inceleme | Temel geometrik formlar, çok yönlü çizgi ve noktalar kullanarak 25x25cm ebatlı maket kartonu üzerinde önceki hafta tamamlanan çalışmanın 3 boyutlu çalışılması yapılacaktır. | Sınıf içi maket çalışması |
6 | 25x25cm ebatında resim kağıtları, eskiz kağıtları, çeşitli sertlikte kurşun kalemler ve çizim araç-gereçleri getirilmesi. Basılı yayın inceleme | Tasarım ilkelerinden uyum-karşıtlık konusunun anlatımı. 1/10 ölçekte küçültülmüş bir iç mekan yüzeyinde kullanılacak temel geometrik formlar, çok yölü çizgi ve noktalar içeren çalışmalar, 25x25cm ebatlı resim kağıdı üzerinde uygulanacaktır. | Ppt. Sunum , sınıf içi eskiz çalışmaları |
7 | Maket kartonu, yapıştırıcı, maket bıçağı, eskiz kağıtları, çeşitli sertlikte kurşun kalemler ve çizim araç-gereçleri getirilmesi. Basılı yayın inceleme | Temel geometrik formlar, çok yönlü çizgi ve noktalar kullanarak 25x25cm ebatlı resim kağıdı, maket kartonu üzerinde önceki hafta tamamlanan çalışmanın 3 boyutlu çalışılması yapılacaktır. | Sınıf içi maket çalışması |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Maket kartonu, yapıştırıcı, maket bıçağı, eskiz kağıtları, çeşitli sertlikte kurşun kalemler ve çizim araç-gereçleri getirilmesi. Basılı yayın inceleme | Tasarım ilkelerinden simetrik ve asimetrik denge konu anlatımı. 1/10 ölçekte küçültülmüş bir iç mekan yüzeyinde kullanılacak temel geometrik formlar 25x25cm ebatlı resim kağıdı, maket kartonu üzerinde 3 boyutlu çalışma yapılacaktır | Ppt. Sunum, sınıf içi maket çalışması |
10 | Maket kartonu, yapıştırıcı, maket bıçağı, eskiz kağıtları, çeşitli sertlikte kurşun kalemler ve çizim araç-gereçleri getirilmesi. Basılı yayın inceleme | Tasarım ilkelerinden doku konu anlatımı. 1/10 ölçekte küçültülmüş bir iç mekan yüzeyinde kullanılacak temel geometrik formlar 25x25cm ebatlı resim kağıdı, maket kartonu üzerinde 3 boyutlu çalışma yapılacaktır | Ppt. Sunum, sınıf içi maket çalışması |
11 | Maket kartonu, yapıştırıcı, maket bıçağı, eskiz kağıtları, çeşitli sertlikte kurşun kalemler ve çizim araç-gereçleri getirilmesi. Basılı yayın inceleme | Tasarım ilkelerinden eksiltmeli transformasyon konu anlatımı. Temel geometrik formları içeren çalışmalar, 25cm ve katları ebatında resim kağıdı, maket kartonu üzerinde eklemeli transformasyon konusu uygulaması yapılacaktır. | Ppt. Sunum, sınıf içi eskiz-maket çalışması |
12 | Maket kartonu, yapıştırıcı, maket bıçağı, eskiz kağıtları, çeşitli sertlikte kurşun kalemler ve çizim araç-gereçleri getirilmesi. Basılı yayın inceleme | Tasarım ilkelerinden eklemeli transformasyon konu anlatımı. Temel geometrik formları içeren çalışmalar, 25cm ve katları ebatında resim kağıdı, maket kartonu üzerinde eklemeli transformasyon konusu uygulaması yapılacaktır. | Ppt. Sunum, sınıf içi eskiz-maket çalışması |
13 | Maket kartonu, yapıştırıcı, maket bıçağı, eskiz kağıtları, çeşitli sertlikte kurşun kalemler ve çizim araç-gereçleri getirilmesi. Basılı yayın inceleme | Temel geometrik formları içeren çalışmalar, 25cm ve katları ebatında maket kartonu üzerinde eklemeli transformasyon konusu uygulaması yapılacaktır. | Sınıf içi maket çalışması |
14 | Maket kartonu, yapıştırıcı, maket bıçağı, eskiz kağıtları, çeşitli sertlikte kurşun kalemler ve çizim araç-gereçleri getirilmesi. Basılı yayın inceleme | Izgara sistemler konu anlatımı. 25cm ve katları ebatında maket kartonu üzerinde ızgara sistem konusu ile kütle maketi uygulaması yapılacaktır. | Ppt. Sunum, sınıf içi eskiz-maket çalışması |
15 | Maket kartonu, yapıştırıcı, maket bıçağı, eskiz kağıtları, çeşitli sertlikte kurşun kalemler ve çizim araç-gereçleri getirilmesi. Basılı yayın inceleme | 25cm ve katları ebatında maket kartonu üzerinde ızgara sistem konusu ile kütle maketi uygulaması yapılacaktır. | Sınıf içi maket çalışması |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Ching, D., K. (2016), İç Mekan Tasarımı (Belgin Elçioğlu,Çev.), İstanbul: Yapı Enstitü Merkezi Yayın |
Neufert, E. (2000), Yapı Tasarımı, İstanbul: Beta Basın Yayım |
Ramsey, S. (2000), Architectural Graphic Standarts, John Wiley&Sons Ltd |
Pile, J. (1997), Color in Interior Design, New York: Mc Graw-Hill |
Palmer, J. & Dodson, M. (1996), Design and Aesthetics, Amsterdam: Routledge |
Ching, D., K. (2004), Mimarlık Biçim, Mekan ve Düzen (Sevgi Lökçe,Çev.), İstanbul: Yapı Enstitü Merkezi Yayın |
İç mimarlık ve tasarım ile ilgili süreli yayınlar |
Güngör, H., İ. (2005), Görsel Sanatlar ve Mimarlık için Temel Tasarım, İstanbul: Esen Ofset |
Gürer, L. & Gürer, G. (2004) Temel Tasarım, İstanbul: Birsen Yayınevi |
Hodgson, G. (1995), A New Grand Tour, Viking, |
Lynch, K. (1960) The Image of the City, MIT Press |
Smithies, K.W. (1981), Principles of Design in Architecture, New York: VNR |
Bachelard, G. (1984),The Poetics of Space, Boston, MA: Beacon Press |
Baker, G. H., Le Corbusier (1989), An Analysis of Form, Van Nostrand Reinhold |
Şen, Z.İ. & Özçilingir, N. (2011), Teknik Resim, İstanbul: Deha Yayımcılık |
Şahinler, O. & Kızıl, F. (2008), Mimarlıkta Teknik Resim, İstanbul: Yapı Endüstri Merkezi Yayını. |
Spankie, R. (2012), İç Mimarlıkta İç Mekan Çizimi ve Sunumu (Zeynep Vaizoğlu, Çev.), İstanbul: Literatür Yayıncılık. |
House, N. & Coles, J. (2012), İç Mimarlığın Temelleri, İstanbul: Literatür Yayıncılık |
Dodsworth, S. & Anderson, S. (2015), İç Mekan Tasarımının Temel İlkeleri (Neslihan Şık, Çev.), İstanbul: Literatür Yayıncılık. |
Kuban, D. (1998), Mimarlık kavramları : tarihsel perspektif içinde mimarlığın kuramsal sözlüğüne giriş, İstanbul: Yem Yayın 1998 |
Bielefeld, B. & El Khouli, S. (2016), Tasarım Fikirleri, İstanbul: Yapı Endüstri Merkezi Yayın. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Students will be able to define the basic concepts of design principles in interior architecture and environmental design.
|
5 | |||||
2 |
Students will be able to define the basic concepts of design principles in interior architecture and environmental design.
|
5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Students will be able to use the knowledge about subjects like art, environment and cultural history in their professional life and daily life.
|
3 | |||||
2 |
Students will be able to use the knowledge about subjects like art, environment and cultural history in their professional life and daily life.
|
3 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Students will be able to analyze by leading national and international project and cost management and processes in interdisciplinary work with internal and external labor market (public private sector and voluntary organizations)
|
2 | |||||
2 |
Students will be able to analyze by leading national and international project and cost management and processes in interdisciplinary work with internal and external labor market (public private sector and voluntary organizations)
|
2 | |||||
3 |
Students will be able to organize interior architecture and exterior design application and technical equipment projects in interdisciplinary cooperation with different professional fields.
|
2 | |||||
4 |
Students will be able to organize interior architecture and exterior design application and technical equipment projects in interdisciplinary cooperation with different professional fields.
|
2 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Students will be able to use drawing methods and techniques (CAD, 3D max and visual expression programs and freehand drawing) in their design work.
|
5 | |||||
2 |
Students will be able to use drawing methods and techniques (CAD, 3D max and visual expression programs and freehand drawing) in their design work.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
By taking responsibility within individual or group, students will be able to apply interior design principles and skills learned in the interior and surroundings
|
1 | |||||
2 |
By taking responsibility within individual or group, students will be able to apply interior design principles and skills learned in the interior and surroundings
|
1 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Students will be able to analyze possible problems and different regulations in interior and nearby environmental planning areas, by adopting the principle of lifelong learning, with social, cultural, innovative, sustainable and open to be develop ideas and solutions.
|
4 | |||||
2 |
Students will be able to analyze possible problems and different regulations in interior and nearby environmental planning areas, by adopting the principle of lifelong learning, with social, cultural, innovative, sustainable and open to be develop ideas and solutions.
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
The Interior Architecture and Environmental design program graduates will be able to organize enviromental , sustainable projects and activities in the social dimension within the scope of their social responsibilities in their field studies.
|
3 | |||||
2 |
The Interior Architecture and Environmental design program graduates will be able to organize enviromental , sustainable projects and activities in the social dimension within the scope of their social responsibilities in their field studies.
|
3 | |||||
3 |
Students will be able to explain himself/herself in writing and speaking in Turkish and at least one foreign language in order to cooperate with related persons and institutions.
|
2 | |||||
4 |
Students will be able to explain himself/herself in writing and speaking in Turkish and at least one foreign language in order to cooperate with related persons and institutions.
|
2 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
The graduates of Interior Architecture and Environmental Design program will be able to design, application oriented sustainable, interchangeable and innovative interior architecture and environmental design projects in their professional lives by considering the life of the community
|
1 | |||||
2 |
The graduates of Interior Architecture and Environmental Design program will be able to design, application oriented sustainable, interchangeable and innovative interior architecture and environmental design projects in their professional lives by considering the life of the community
|
1 | |||||
3 |
Interior Architecture and Environmental Design graduates will be able to develop recommendations on the design-application projects of interiors social and nearby environments and project-cost management by using professional code of conduct, criteria and standards in accordance with legal frameworks.
|
0 | |||||
4 |
Interior Architecture and Environmental Design graduates will be able to develop recommendations on the design-application projects of interiors social and nearby environments and project-cost management by using professional code of conduct, criteria and standards in accordance with legal frameworks.
|
0 | |||||
5 |
Students will be able to organize interior architecture and environmental design projects with local, regional, national and cultural sensitivity and ethical values interdisciplinary studies in cooperation.
|
2 | |||||
6 |
Students will be able to organize interior architecture and environmental design projects with local, regional, national and cultural sensitivity and ethical values interdisciplinary studies in cooperation.
|
2 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 4 | 56 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 4 | 52 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 13 | 1 | 13 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 8 | 8 |
Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 42 | 0 | 130 |
Genel Toplam | 130 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 5,1 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |