TR EN

DESIGN STUDIO I DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
IAE251 DESIGN STUDIO I 3 8 4 8

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : İngilizce
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi İBRAHİM EROL
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Öğr.Gör. CANSU SÖZER-Öğr.Gör. SERENAY İNCEOĞLU
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Bu dersin amacı, öğrencilerin bahçeli bir arazi bağlamında konut (ve isteğe bağlı olarak ofis) işlevlerini içeren bir tasarım konsepti geliştirme ve uygulama yetkinliği kazanmalarını sağlamaktır. Öğrenciler, mekânsal analiz, yapısal sınırlamalar, işlevsel programlama ve tasarım ifadesi süreçlerini deneyimleyerek, profesyonel düzeyde bir proje sunumu gerçekleştireceklerdir.
İçerik: Ders içeriği; bahçeyle ilişkili bir alanda konut ve isteğe bağlı ofis işlevlerinin mekânsal ve işlevsel analizini, mevcut fiziksel koşulların incelenmesini, bu verilerin tasarım sürecine aktarılmasını ve özgün bir iç mimarlık projesi geliştirilmesini kapsamaktadır. Öğrenciler, profesyonel temsil teknikleri kullanarak projelerini sunacak ve jüri değerlendirmelerine katılacaklardır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Bahçeyle ilişkili bir konut-ofis alanının işlevsel bileşenlerini tanımlar ve listeler.
Mekânsal, işlevsel ve bağlamsal verilere dayanarak bir tasarım konsepti geliştirir ve görselleştirir.
Belirlenen alanın yapısal ve mekânsal kısıtlarını analiz eder ve bu verileri kavramsal tasarım sürecine entegre eder.
İşlevsel çözümleri entegre ederek konut-ofis projesini tasarlar; tasarımı fiziksel ve/veya dijital modellerle temsil eder.
Tasarım önerisini etkili bir şekilde ifade eden, mesleki standartlara uygun mimari çizimler ve görsel materyaller hazırlar.
Tasarım kararlarını ve bağlamsal gerekçelerini açıklayarak proje sunumunu jüri önünde savunur.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Ders izlencesinin gözden geçirilmesi. Ders kaynaklarından incelenmesi. Dönem içi çalışılacak olan mevcut projenin tanıtımı, bahçeli bir mekanda konut- ofis işleyişinin anlatımı, iç ve dış mekan fonksiyon şeması örnek gösterimi. Ppt. Sunum ile görsel gösterimi
2 Bahçeli bir mekanda konut- ofis örneklerinden oluşan araştırma dosyası hazırlama Araştırma dosyalarının incelenmesi, tasarımda konseptin oluşturulması üzerine konu anlatımı, işleyiş şemalarının oluşturulması. Ppt. Sunum ve yüz yüze değerlendirme ile dosya ve eskizlerin incelenmesi
3 Örnekleri ile konsept araştırma ve eskiz konsept paftası hazırlanması. Maket çalışması hazırlık Konseptin netleştirilmesi ve 1/50 ölçekte mevcut proje üstünde eskiz ve leke çalışmaları yapılarak 3 boyutlu modelleme çalışmaları yapılması. Ppt. Sunum ve yüz yüze değerlendirme ile dosya ve eskizlerin incelenmesi
4 Konsepte ve fonksiyona uygun alternatifli eskiz çalışmaları, ıslak hacim araştırması Bahçeli bir mekanda konut- ofis; ıslak hacimler, mutfak, banyo, wc teras konu anlatımı, 1/50 ölçekte mevcut proje üstünde eskiz ve 3 Boyutlu modelleme çalışmaları (Bahçeli bir mekanda konut- ofis; ıslak hacimler ile ilgili paftalar hazırlanması). Ppt. Sunum ve yüz yüze değerlendirme ile dosya ve eskizlerin incelenmesi
5 Konsepte ve fonksiyona uygun alternatifli eskiz çalışmaları, yaşama ve yatma mekanı araştırması Bahçeli bir mekanda konut- ofis yaşama ve yatma mekanı konu anlatımı, 1/50 ölçekte mevcut proje üstünde eskiz ve 3 Boyutlu modelleme çalışmaları. Ppt. Sunum ve yüz yüze değerlendirme ile dosya ve eskizlerin incelenmesi
6 Konsepte ve fonksiyona uygun alternatifli eskiz çalışmaları, bahçeli bir mekanda konut- ofis araştırması Bahçeli bir mekanda konut- ofis mekanı konu anlatımı 1/50 ölçekte mevcut proje üstünde eskiz ve 3 Boyutlu modelleme çalışmaları. Ppt. Sunum ve yüz yüze değerlendirme ile dosya ve eskizlerin incelenmesi
7 Konsepte ve fonksiyona uygun alternatifli eskiz çalışmaları, bahçeli bir mekanda “konut- ofis” araştırması Bahçeli bir mekanda konut- ofis mekanı 1/50 ölçekte mevcut proje üstünde eskiz ve 3 Boyutlu modelleme çalışmaları. Ppt. Sunum ve yüz yüze değerlendirme ile dosya ve eskizlerin incelenmesi
8 - ARA SINAV -
9 Jüri hazırlığı Ara jüri: 1/50 projelerin değerlendirilmesi. Yüz yüze değerlendirme
10 1/20 çizim tekniği üzerine hazırlanma Ara sınavların değerlendirilmesi. 1/50 ölçekte yürütülen çalışmaların 1/20 ölçekte detaylandırılması. Yüz yüze değerlendirme
11 Konsepte ve fonksiyona uygun alternatifli eskiz çalışmaları, bahçeli bir mekanda konut- ofis yüzey kaplamaları araştırması Bahçeli bir mekanda konut- ofis iç mekan Yüzey kaplamaları konu anlatımı, 1/20 ölçekte mevcut proje üstünde eskiz çalışmaları. Yüz yüze değerlendirme
12 Konsepte ve fonksiyona uygun alternatifli eskiz çalışmaları, bahçeli bir mekanda konut- ofis yüzey kaplamaları araştırması Bahçeli bir mekanda konut- ofis, iç ve dış mekan aydınlatma ve aksesuarları konu anlatımı, 1/20 ölçekte mevcut proje üstünde eskiz çalışmaları. Ppt. Sunum ve yüz yüze değerlendirme ile eskizlerin incelenmesi
13 Konsepte ve fonksiyona uygun alternatifli eskiz çalışmaları, bahçeli bir mekanda konut- ofis yüzey kaplamaları araştırması İç bahçe ve teras ile ilgili konu anlatımı 1/20 ölçekte mevcut proje üstünde çizim çalışmaları (Bahçeli bir mekanda konut- ofis, İç bahçe ve teras ile ilgili paftalar hazırlanması) ve 1/20 ölçekte bölgesel çizim çalışmaları 1/10 ve 1/5 nokta detaylarının geliştirilmesi. Ppt. Sunum ve yüz yüze değerlendirme ile eskizlerin incelenmesi
14 Konsepte ve fonksiyona uygun alternatifli eskiz çalışmaları, bahçeli bir mekanda konut- ofis yüzey kaplamaları araştırması Sunum dosyası hazırlama konu anlatımı, 1/20 ölçekte bölgesel çizim çalışmaları, 1/10 ve 1/5 nokta detaylarının geliştirilmesi. Final 3 Boyutlu modelleme ve render çalışmaları. Ppt. Sunum ve yüz yüze değerlendirme ile eskizlerin incelenmesi
15 Konsepte ve fonksiyona uygun alternatifli çizim çalışmaları Sunum dosyası hazırlıkların incelenmesi, 1/50 ve 1/20, 1/10 ve 1/5 nokta detaylarının mevcut proje üstünde çizim ve 3 boyutlu modelleme ve render çalışmaları. Ppt. Sunum ve yüz yüze değerlendirme ile eskizlerin incelenmesi
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Angel, H. (2004). Strüktür sistemleri. Tasarım Yayın Grubu.
Ching, F. D. K. (2004). Mimarlık: Biçim, mekân ve düzen (S. Lökçe, Çev.). Yapı Enstitüsü Merkezi Yayınları.
Ching, F. D. K. (2016). İç mekân tasarımı (B. Elçioğlu, Çev.). Yapı Enstitüsü Merkezi Yayınları.
Eldem, S. H. (2005). Yapı I–II–III–IV. Birsen Yayınevi.
I-SPACE (2012). I-Space Vol.4 Office (Space Design: Office of the company). Archiworld Co.
Mini Homes. (2011). Mini homes. Loft Publications.
Neufert, E. (2000). Yapı tasarımı. Beta Yayınları.
Palmer, J., & Dodson, M. (1996). Design and aesthetics. Routledge.
Pile, J. (1997). Color in interior design. McGraw-Hill.
Ramsey, C. G., & Sleeper, H. R. (2000). Architectural graphic standards (11th ed.). John Wiley & Sons.
White, E. T. (1986). Space adjacency analysis: Diagramming information for architectural design. Architectural Media Ltd.
Yılmaz, B. (2016). Projeler yapılar 2: Ofisler. Yapı-Endüstri Merkezi Yayınları.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama Sınav Yapılma Şekli
DÖNEM SONU- Sınavı (Final) 1 100 Proje Teslim Edilmesi (Sınav Yapılmaz)
TOPLAM 1 100
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Öğrenciler, iç mimarlık ve çevre tasarımında tasarım ilkelerinin temel kavramlarını tanımlayabilecektir.
3
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Öğrenciler sanat, çevre ve kültür tarihi gibi konulardaki bilgileri mesleki yaşamlarında ve günlük yaşamlarında kullanabileceklerdir.
5
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Öğrenciler, iç ve dış işgücü piyasası (kamu özel sektörü ve gönüllü kuruluşlar) ile disiplinler arası çalışmalarda ulusal ve uluslararası proje ve maliyet yönetimi ve süreçlerini yönlendirerek analiz edebileceklerdir.
5
2
Öğrenciler, farklı meslek alanları ile disiplinler arası işbirliği içinde iç mimari ve dış tasarım uygulama ve teknik donanım projeleri düzenleyebileceklerdir.
4
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Öğrenciler tasarım çalışmalarında çizim yöntem ve tekniklerini (CAD, 3D max ve görsel anlatım programları ve serbest çizim) kullanabileceklerdir.
4
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Birey veya grup içinde sorumluluk alarak, öğrenciler iç tasarım ilkelerini ve öğrendikleri becerileri iç ve çevrede uygulayabileceklerdir.
5
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Öğrenciler, sosyal, kültürel, yenilikçi, sürdürülebilir ve geliştirmeye açık fikir ve çözümlerle yaşam boyu öğrenme ilkesini benimseyerek iç ve yakın çevre planlama alanlarındaki olası sorunları ve farklı düzenlemeleri analiz edebileceklerdir.
4
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İç Mimarlık ve Çevre tasarımı programı mezunları, saha çalışmalarında sosyal sorumlulukları kapsamında sosyal boyutta çevresel, sürdürülebilir proje ve etkinlikler düzenleyebileceklerdir.
3
2
Öğrenciler, ilgili kişi ve kurumlarla işbirliği yapabilmek için kendisini Türkçe ve en az bir yabancı dilde yazılı ve sözlü olarak açıklayabilecektir.
5
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı programı mezunları, profesyonel yaşamlarında toplum yaşamını göz önünde bulundurarak, uygulama odaklı, sürdürülebilir, değiştirilebilir ve yenilikçi iç mimari ve çevresel tasarım projeleri tasarlayabilecekler.
4
2
İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı mezunları, yasal çerçevelere uygun profesyonel davranış kuralları, kriterler ve standartlar kullanarak iç mekanlardaki sosyal ve yakın çevrelerin tasarım-uygulama projeleri ve proje-maliyet yönetimi konusunda öneriler geliştirebileceklerdir.
4
3
Öğrenciler, yerel, bölgesel, ulusal ve kültürel duyarlılık ve etik değerler ile disiplinler arası işbirliği içinde iç mimarlık ve çevre tasarımı projeleri düzenleyebileceklerdir.
4

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 8 112
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 6 78
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 4 4
Final Sınavı Hazırlığı 1 4 4
Ara Sınav 1 4 4
Ara Sınav Hazırlığı 1 4 4
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 31 0 206
Genel Toplam 206
Toplam İş Yükü / 25.5 8,1
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 8,0