TR EN

GRAPHIC EXPRESSION TECHNIQUES III DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
IAE253 GRAPHIC EXPRESSION TECHNIQUES III 3 4 2 6

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : İngilizce
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi İBRAHİM EROL
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Öğr.Gör. CANSU SÖZER
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Öğrencilere, iç ve dış mekan projelerinde 3 boyutlu modelleme programlarını kullanarak bilgisayar destekli modelleme yapma becerisini kazandırmaktır.
İçerik: Dersin içeriği, 3 boyutlu modelleme programlarını tanıma ve kullanabilme,3 boyutta uygulama, kütle kompozisyonları ile iç ve dış mekanlarda yüzeyler oluşturma, bu yüzeylere doku ve renk atama konularını kapsamaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Üç boyutlu modelleme programını tanımlar.
2 boyutta çizdiği iç ve dış mekanları, 3 boyutlu modelleme ile anlatır.
Üç boyut komutları ile çizim çalışmalarını uygular.
İç ve dış mekan çizimlerini üç boyutlu programı kullanarak uygular.
3 boyutta çizdiği iç ve dış mekanlardaki yüzeylere doku ve renk atayarak modeller.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Ders izlencesinin gözden geçirilmesi. Ders kaynaklarından incelenmesi. Dersin tanımı, kullanım alanları ve kullanım şekillerinin tarifi, üç boyutlu programa Genel Bakış Yüz yüze ders anlatımı
2 Program komutları hakkında araştırma Üç boyutlu program arayüz tanıtımı, örnek modeller üzerinden inceleme ve bilgilendirme. Yüz yüze ders anlatımı ve sınıf içi çizim uygulaması
3 Program komutları hakkında araştırma Obje kontrolleri ve hizalama işlemleri, objelerin tekil ve çoğul olarak çoğaltılması, hizalama işlemleri. Yüz yüze ders anlatımı ve sınıf içi çizim uygulaması
4 Program komutları hakkında araştırma Modelleme teknikleri, yüzey ve yüzeylerden katı model oluşturulması. Yüz yüze ders anlatımı ve sınıf içi çizim uygulaması, grup çalışması
5 Program komutları hakkında araştırma Objelerin modify komutları ile manipüle edilmesi, modify komutları ile katı modellerin değiştirilmesi, düzenlenmesi. Yüz yüze ders anlatımı ve sınıf içi çizim uygulaması
6 Program komutları hakkında araştırma Materyal türleri ve kaplama teknikleri, materyal editör kullanımı, standart materyal özellikleri. Yüz yüze ders anlatımı ve sınıf içi çizim uygulaması
7 Program komutları hakkında araştırma Materyal türleri ve kaplama teknikleri, materyal editör kullanımı, yeni materyal oluşturma. Yüz yüze ders anlatımı ve sınıf içi çizim uygulaması
8 - ARA SINAV -
9 Program komutları tekrarı İki boyutta tasarlanmış projenin üç boyutta yapısal olarak modellenmesi. Sınıf içi çizim uygulaması, grup çalışması
10 Program komutları tekrarı Üç boyutlu projenin yapısal detaylarının modele işlenmesi. Sınıf içi çizim uygulaması, grup çalışması
11 Program komutları tekrarı İç mekan tasarımına uygun materyallerin oluşturulması ve yapısal objelere işlenmesi. Sınıf içi çizim uygulaması
12 Program komutları tekrarı İç mekan tasarımına uygun mobilyaların modellenmesi, materyallerin oluşturulması ve mobilyalara işlenmesi. Sınıf içi çizim uygulaması, grup çalışması
13 Program komutları tekrarı Dış mekan tasarımı, yapısal ve bitkisel peyzaj elemanlarının oluşturulması, materyallerin oluşturulması. Sınıf içi çizim uygulaması
14 Program komutları tekrarı Tasarlanan ve üç boyutta detaylandırılan projenin render programı aracılığı ile görselleştirilmesi. Sınıf içi çizim uygulaması
15 Program komutları tekrarı Genel Tekrar Sınıf içi çizim uygulaması
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Henessy, J., L. & Patterson, D., A. (2017), Computer Architecture: A Quantitative Approach, Cambridge: Morgan Kaufmann Publisher, 3rd Edition.
Keeling, M. (2017), Design It!: From Programmer to Software Architect, The Pragmatic Bookshelf.
Schreyer, A. C. (2015). Architectural design with sketchup : 3d modeling, extensions, bim, rendering, making, and scripting. John Wiley & Sons, Incorporated.
John, E. (2013). Cad fundamentals for architecture. Laurence King Publishing.
Multiform : Architecture in an age of transition. (2021). John Wiley & Sons, Incorporated.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students will be able to define the basic concepts of design principles in interior architecture and environmental design.
2
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students will be able to use the knowledge about subjects like art, environment and cultural history in their professional life and daily life.
2
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students will be able to analyze by leading national and international project and cost management and processes in interdisciplinary work with internal and external labor market (public private sector and voluntary organizations)
2
2
Students will be able to organize interior architecture and exterior design application and technical equipment projects in interdisciplinary cooperation with different professional fields.
5
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students will be able to use drawing methods and techniques (CAD, 3D max and visual expression programs and freehand drawing) in their design work.
5
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
By taking responsibility within individual or group, students will be able to apply interior design principles and skills learned in the interior and surroundings
2
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students will be able to analyze possible problems and different regulations in interior and nearby environmental planning areas, by adopting the principle of lifelong learning, with social, cultural, innovative, sustainable and open to be develop ideas and solutions.
2
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
The Interior Architecture and Environmental design program graduates will be able to organize enviromental , sustainable projects and activities in the social dimension within the scope of their social responsibilities in their field studies.
2
2
Students will be able to explain himself/herself in writing and speaking in Turkish and at least one foreign language in order to cooperate with related persons and institutions.
1
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
The graduates of Interior Architecture and Environmental Design program will be able to design, application oriented sustainable, interchangeable and innovative interior architecture and environmental design projects in their professional lives by considering the life of the community
2
2
Interior Architecture and Environmental Design graduates will be able to develop recommendations on the design-application projects of interiors social and nearby environments and project-cost management by using professional code of conduct, criteria and standards in accordance with legal frameworks.
5
3
Students will be able to organize interior architecture and environmental design projects with local, regional, national and cultural sensitivity and ethical values interdisciplinary studies in cooperation.
2

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 4 56
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 6 78
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 4 4
Final Sınavı Hazırlığı 1 6 6
Ara Sınav 1 4 4
Ara Sınav Hazırlığı 1 6 6
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 31 0 154
Genel Toplam 154
Toplam İş Yükü / 25.5 6
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 6,0