Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
IAE255 | BUILDING AND CONSTRUCTION KNOWLEDGE I | 3 | 4 | 4 | 6 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | İngilizce |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi İBRAHİM EROL |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Dr.Öğr.Üyesi İBRAHİM EROL |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Yapıların taşıyıcı sistem ve mekânsal kuruluşları hakkında bilgi vermek ve bu bilgilerin bir proje kapsamında sentezini elde etmeği kapsamaktadır. |
İçerik: | Yapı teknolojisi kavramları, yapı ve yapım sistemlerinin sunulması, kullanıcı-çevre-yapı sistemi etkileşimi ve bu bağlamda çevresel etmenler ve yapıdan beklenilen performans özelliklerinin analizi, yapı zemin ilişkisi, yapı alt-sistemlerine giriş, yapıda taşıyıcı sistemler, sistem bileşenleri ve yapıları taşıyan strüktürel sistemler, İşlevsel yapı elemanları, alt-yapı, yapı zemin ilişkisi, yapının temel, duvar ve döşeme elemanlarının tasarım prensipleri, uygulama teknikleri ve malzemeleri ile ilgili konuları kapsamaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Bir yapının strüktürel sistemini tanımlar. |
Yapıların strüktürel sistemlerini sınıflandırır. |
Yapıların strüktürel yapı elemanlarını tanımlar. |
Yapıların sistem elemanları ile ilgili uygulama çizimleri yaparak uygulama aşamalrı hakkında fikir edinir. |
Yapı sistemlerinde kullanılan malzemeler ile ilgili bilgi edinir. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Ders izlencesinin gözden geçirilmesi. | Dersin tanıtımı, yapı ve konstrüksiyon bilgisi konu başlıklarının anlatımı | Konu anlatımı ve örnekler üzerinde inceleme, Ppt Sunum |
2 | Ders kaynaklarının incelenmesi. Güncel yapısal gelişmelerin takip edilmesi. | Yapı teknolojilerine giriş konu anlatımı | Konu anlatımı ve örnekler üzerinde inceleme, Ppt Sunum |
3 | Ders kaynaklarının incelenmesi, bir önceki ders konularının gözden geçirilmesi ve güncel yapısal gelişmelerin takip edilmesi. | Temeller (Yığma-Tekil-Sürekli Temeller) konu anlatımı | Konu anlatımı ve örnekler üzerinde inceleme, Ppt Sunum |
4 | Ders kaynaklarının incelenmesi, bir önceki ders konularının gözden geçirilmesi ve güncel yapısal gelişmelerin takip edilmesi. | Temeller (Plak-Derin temeller) konu anlatım | Konu anlatımı ve örnekler üzerinde inceleme, Ppt Sunum |
5 | Ders kaynaklarının incelenmesi, bir önceki ders konularının gözden geçirilmesi ve güncel yapısal gelişmelerin takip edilmesi. | Betonarme Sistem Elemanları (Kolonlar-Perdeler-Kirişler) konu anlatımı | Konu anlatımı ve örnekler üzerinde inceleme, Ppt Sunum |
6 | Ders kaynaklarının incelenmesi, bir önceki ders konularının gözden geçirilmesi ve güncel yapısal gelişmelerin takip edilmesi. | Betonarme Sistem Elemanları (Döşemeler) konu anlatımı | Konu anlatımı ve örnekler üzerinde inceleme, Ppt Sunum |
7 | Ders kaynaklarının incelenmesi, önceki ders konularının gözden geçirilmesi ve güncel yapısal gelişmelerin takip edilmesi. | Yapı teknolojileri, temeller ve betonarme sistem elemanları konu tekrarı | Konu anlatımı ve örnekler üzerinde inceleme, Ppt Sunum |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Ders kaynaklarının incelenmesi, bir önceki ders konularının gözden geçirilmesi ve güncel yapısal gelişmelerin takip edilmesi. | Bina akslarının ve kolonlarının yerleşimi çizim uygulaması | Konu anlatımı ve uygulama |
10 | Ders kaynaklarının incelenmesi, bir önceki ders konularının gözden geçirilmesi ve güncel yapısal gelişmelerin takip edilmesi. | Merdivenler (merdiven elemanları) konu anlatımı | Konu anlatımı ve örnekler üzerinde inceleme, Ppt Sunum |
11 | Ders kaynaklarının incelenmesi, bir önceki ders konularının gözden geçirilmesi ve güncel yapısal gelişmelerin takip edilmesi. | Merdiven (yapısal özellikleri ve dengeleme) konu anlatımı | Konu anlatımı ve örnekler üzerinde inceleme, Ppt Sunum |
12 | Ders kaynaklarının incelenmesi, bir önceki ders konularının gözden geçirilmesi ve güncel yapısal gelişmelerin takip edilmesi. | Merdiven çizimi uygulaması | Konu anlatımı ve uygulama |
13 | Ders kaynaklarının incelenmesi, bir önceki ders konularının gözden geçirilmesi ve güncel yapısal gelişmelerin takip edilmesi. | Çatılar konu anlatımı | Konu anlatımı ve örnekler üzerinde inceleme, Ppt Sunum |
14 | Ders kaynaklarının incelenmesi, bir önceki ders konularının gözden geçirilmesi ve güncel yapısal gelişmelerin takip edilmesi. | Çatılar çizim uygulaması | Konu anlatımı ve uygulama |
15 | Ders kaynaklarının incelenmesi, önceki ders konularının gözden geçirilmesi ve güncel yapısal gelişmelerin takip edilmesi. | Yapı teknolojileri, temeller, betonarme sistem elemanları, merdiven ve çatılar konu tekrarı | Konu anlatımı ve örnekler üzerinde inceleme, Ppt Sunum |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Eldem, S.H. (1973), Yapı, İstanbul: Birsen Yayınevi |
Soygeniş, M. (2008), Yapı 2-3-4, İstanbul: Birsen Yayınevi |
Ching, F.D.K. (2006), Çizimlerle Bina Yapım Rehberi, İstanbul: YEM Yayın |
Erten, E. (2012), Mimarlıkta Yapı-Yapım, İstanbul: Birsen Yayınevi |
Hasol, D. (2017), Mimarlık Ve Yapı Sözlügü / 2 Dilde, İstanbul: Yapı Endüstri Merkezi Yayın |
Neufert, E. (2018), Yapı Tasarımı, İstanbul :Beta Yayıncılık |
Yapım + malzeme /Farrelly, Lorraine. - Literatür, İstanbul: - 176 p. : 23 cm. Original title : Construction + materiality, 2012 |
Berköz, S. (1975), Yapım'da Sistemler Yaklaşımı, İstanbul: İstanbul Teknik Üniversitesi Mimarlık Fakültesi |
Plunkett, D. (2014), Construction and detailing for interior design, London: Laurence King, |
Keyder, E. (2013), Çelik Yapı Elemanları, Ankara: Seçkin Yayıncılık |
Erıç, M. (2002), Yapı Fiziği ve Malzemesi, İstanbul: Literatur Yayınevi, 2.baskı |
Toydemir, N., Gürdal, E. & Tanaçan, L., (2002), Yapı Elemanları Tasarımında Malzeme, İstanbul: Literatür Yayıncılık |
Brooker, G. & Stone, S. (2012), İç Mimarlıkta; Biçim + Yapı (Neslihan Şık, Çev.), İstanbul: Literatür Yayıncılık |
Ersoy, H.Y. (2001), Kompozit Malzeme, İstanbul: Literatür Yayınevi |
Llyod-Thomas, K. (2017), Malzeme Konuları (Mehmedi Vehbi Gökçe, Çev.), Ankara:Nobel Akademik Yayıncılık |
Arslan-Gülay, Y. (2011), İç Mekan Boyalarının İnsan Sağlığına Etkileri, İstanbul: TMMOB Mimarlar Odası Mimarlık Vakfı İşletmesi Yayınları |
Lorraine, F. & Brown, R. (2012), Materials and Interior Design, London: Laurence King Publishing. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Öğrenciler, iç mimarlık ve çevre tasarımında tasarım ilkelerinin temel kavramlarını tanımlayabilecektir.
|
0 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Öğrenciler sanat, çevre ve kültür tarihi gibi konulardaki bilgileri mesleki yaşamlarında ve günlük yaşamlarında kullanabileceklerdir.
|
1 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Öğrenciler, iç ve dış işgücü piyasası (kamu özel sektörü ve gönüllü kuruluşlar) ile disiplinler arası çalışmalarda ulusal ve uluslararası proje ve maliyet yönetimi ve süreçlerini yönlendirerek analiz edebileceklerdir.
|
3 | |||||
2 |
Öğrenciler, farklı meslek alanları ile disiplinler arası işbirliği içinde iç mimari ve dış tasarım uygulama ve teknik donanım projeleri düzenleyebileceklerdir.
|
3 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Öğrenciler tasarım çalışmalarında çizim yöntem ve tekniklerini (CAD, 3D max ve görsel anlatım programları ve serbest çizim) kullanabileceklerdir.
|
3 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Birey veya grup içinde sorumluluk alarak, öğrenciler iç tasarım ilkelerini ve öğrendikleri becerileri iç ve çevrede uygulayabileceklerdir.
|
1 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Öğrenciler, sosyal, kültürel, yenilikçi, sürdürülebilir ve geliştirmeye açık fikir ve çözümlerle yaşam boyu öğrenme ilkesini benimseyerek iç ve yakın çevre planlama alanlarındaki olası sorunları ve farklı düzenlemeleri analiz edebileceklerdir.
|
3 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İç Mimarlık ve Çevre tasarımı programı mezunları, saha çalışmalarında sosyal sorumlulukları kapsamında sosyal boyutta çevresel, sürdürülebilir proje ve etkinlikler düzenleyebileceklerdir.
|
3 | |||||
2 |
Öğrenciler, ilgili kişi ve kurumlarla işbirliği yapabilmek için kendisini Türkçe ve en az bir yabancı dilde yazılı ve sözlü olarak açıklayabilecektir.
|
1 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı programı mezunları, profesyonel yaşamlarında toplum yaşamını göz önünde bulundurarak, uygulama odaklı, sürdürülebilir, değiştirilebilir ve yenilikçi iç mimari ve çevresel tasarım projeleri tasarlayabilecekler.
|
5 | |||||
2 |
İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı mezunları, yasal çerçevelere uygun profesyonel davranış kuralları, kriterler ve standartlar kullanarak iç mekanlardaki sosyal ve yakın çevrelerin tasarım-uygulama projeleri ve proje-maliyet yönetimi konusunda öneriler geliştirebileceklerdir.
|
5 | |||||
3 |
Öğrenciler, yerel, bölgesel, ulusal ve kültürel duyarlılık ve etik değerler ile disiplinler arası işbirliği içinde iç mimarlık ve çevre tasarımı projeleri düzenleyebileceklerdir.
|
5 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 4 | 56 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 6 | 78 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 4 | 4 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 6 | 6 |
Ara Sınav | 1 | 4 | 4 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 6 | 6 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 31 | 0 | 154 |
Genel Toplam | 154 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 6 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 6,0 |