| Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
|---|---|---|---|---|---|
| IAE255 | BUILDING AND CONSTRUCTION KNOWLEDGE I | 3 | 4 | 4 | 6 |
DERS BİLGİLERİ |
|
|---|---|
| Dersin Öğretim Dili : | İngilizce |
| Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Veriliş Şekli | - |
| Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi İBRAHİM EROL |
| Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Dr.Öğr.Üyesi İBRAHİM EROL |
| Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
|---|---|
| Amaç: | Yapıların taşıyıcı sistem ve mekânsal kuruluşları hakkında bilgi vermek ve bu bilgilerin bir proje kapsamında sentezini elde etmeği kapsamaktadır. |
| İçerik: | Yapı teknolojisi kavramları, yapı ve yapım sistemlerinin sunulması, kullanıcı-çevre-yapı sistemi etkileşimi ve bu bağlamda çevresel etmenler ve yapıdan beklenilen performans özelliklerinin analizi, yapı zemin ilişkisi, yapı alt-sistemlerine giriş, yapıda taşıyıcı sistemler, sistem bileşenleri ve yapıları taşıyan strüktürel sistemler, İşlevsel yapı elemanları, alt-yapı, yapı zemin ilişkisi, yapının temel, duvar ve döşeme elemanlarının tasarım prensipleri, uygulama teknikleri ve malzemeleri ile ilgili konuları kapsamaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
|---|
| Bir yapının strüktürel sistemini tanımlar. |
| Yapıların strüktürel sistemlerini sınıflandırır. |
| Yapıların strüktürel yapı elemanlarını tanımlar. |
| Yapıların sistem elemanları ile ilgili uygulama çizimleri yaparak uygulama aşamalrı hakkında fikir edinir. |
| Yapı sistemlerinde kullanılan malzemeler ile ilgili bilgi edinir. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
|---|---|---|---|
| Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
| 1 | Ders izlencesinin gözden geçirilmesi. | Dersin tanıtımı, yapı ve konstrüksiyon bilgisi konu başlıklarının anlatımı | Konu anlatımı ve örnekler üzerinde inceleme, Ppt Sunum |
| 2 | Ders kaynaklarının incelenmesi. Güncel yapısal gelişmelerin takip edilmesi. | Yapı teknolojilerine giriş konu anlatımı | Konu anlatımı ve örnekler üzerinde inceleme, Ppt Sunum |
| 3 | Ders kaynaklarının incelenmesi, bir önceki ders konularının gözden geçirilmesi ve güncel yapısal gelişmelerin takip edilmesi. | Temeller (Yığma-Tekil-Sürekli Temeller) konu anlatımı | Konu anlatımı ve örnekler üzerinde inceleme, Ppt Sunum |
| 4 | Ders kaynaklarının incelenmesi, bir önceki ders konularının gözden geçirilmesi ve güncel yapısal gelişmelerin takip edilmesi. | Temeller (Plak-Derin temeller) konu anlatım | Konu anlatımı ve örnekler üzerinde inceleme, Ppt Sunum |
| 5 | Ders kaynaklarının incelenmesi, bir önceki ders konularının gözden geçirilmesi ve güncel yapısal gelişmelerin takip edilmesi. | Betonarme Sistem Elemanları (Kolonlar-Perdeler-Kirişler) konu anlatımı | Konu anlatımı ve örnekler üzerinde inceleme, Ppt Sunum |
| 6 | Ders kaynaklarının incelenmesi, bir önceki ders konularının gözden geçirilmesi ve güncel yapısal gelişmelerin takip edilmesi. | Betonarme Sistem Elemanları (Döşemeler) konu anlatımı | Konu anlatımı ve örnekler üzerinde inceleme, Ppt Sunum |
| 7 | Ders kaynaklarının incelenmesi, önceki ders konularının gözden geçirilmesi ve güncel yapısal gelişmelerin takip edilmesi. | Yapı teknolojileri, temeller ve betonarme sistem elemanları konu tekrarı | Konu anlatımı ve örnekler üzerinde inceleme, Ppt Sunum |
| 8 | Ders kaynaklarının incelenmesi, bir önceki ders konularının gözden geçirilmesi ve güncel yapısal gelişmelerin takip edilmesi. | Bina akslarının ve kolonlarının yerleşimi çizim uygulaması | Konu anlatımı ve uygulama |
| 9 | Ders kaynaklarının incelenmesi, bir önceki ders konularının gözden geçirilmesi ve güncel yapısal gelişmelerin takip edilmesi. | Merdivenler (merdiven elemanları) konu anlatımı | Konu anlatımı ve örnekler üzerinde inceleme, Ppt Sunum |
| 10 | - | ARA SINAV | - |
| 11 | Ders kaynaklarının incelenmesi, bir önceki ders konularının gözden geçirilmesi ve güncel yapısal gelişmelerin takip edilmesi. | Merdiven (yapısal özellikleri ve dengeleme) konu anlatımı | Konu anlatımı ve örnekler üzerinde inceleme, Ppt Sunum |
| 12 | Ders kaynaklarının incelenmesi, bir önceki ders konularının gözden geçirilmesi ve güncel yapısal gelişmelerin takip edilmesi. | Merdiven çizimi uygulaması | Konu anlatımı ve uygulama |
| 13 | Ders kaynaklarının incelenmesi, bir önceki ders konularının gözden geçirilmesi ve güncel yapısal gelişmelerin takip edilmesi. | Çatılar konu anlatımı | Konu anlatımı ve örnekler üzerinde inceleme, Ppt Sunum |
| 14 | Ders kaynaklarının incelenmesi, bir önceki ders konularının gözden geçirilmesi ve güncel yapısal gelişmelerin takip edilmesi. | Çatılar çizim uygulaması | Konu anlatımı ve uygulama |
| 15 | Ders kaynaklarının incelenmesi, önceki ders konularının gözden geçirilmesi ve güncel yapısal gelişmelerin takip edilmesi. | Yapı teknolojileri, temeller, betonarme sistem elemanları, merdiven ve çatılar konu tekrarı | Konu anlatımı ve örnekler üzerinde inceleme, Ppt Sunum |
| 16 | - | FİNAL | - |
| 17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
|---|
| Eldem, S.H. (1973), Yapı, İstanbul: Birsen Yayınevi |
| Soygeniş, M. (2008), Yapı 2-3-4, İstanbul: Birsen Yayınevi |
| Ching, F.D.K. (2006), Çizimlerle Bina Yapım Rehberi, İstanbul: YEM Yayın |
| Erten, E. (2012), Mimarlıkta Yapı-Yapım, İstanbul: Birsen Yayınevi |
| Hasol, D. (2017), Mimarlık Ve Yapı Sözlügü / 2 Dilde, İstanbul: Yapı Endüstri Merkezi Yayın |
| Neufert, E. (2018), Yapı Tasarımı, İstanbul :Beta Yayıncılık |
| Yapım + malzeme /Farrelly, Lorraine. - Literatür, İstanbul: - 176 p. : 23 cm. Original title : Construction + materiality, 2012 |
| Berköz, S. (1975), Yapım'da Sistemler Yaklaşımı, İstanbul: İstanbul Teknik Üniversitesi Mimarlık Fakültesi |
| Plunkett, D. (2014), Construction and detailing for interior design, London: Laurence King, |
| Keyder, E. (2013), Çelik Yapı Elemanları, Ankara: Seçkin Yayıncılık |
| Erıç, M. (2002), Yapı Fiziği ve Malzemesi, İstanbul: Literatur Yayınevi, 2.baskı |
| Toydemir, N., Gürdal, E. & Tanaçan, L., (2002), Yapı Elemanları Tasarımında Malzeme, İstanbul: Literatür Yayıncılık |
| Brooker, G. & Stone, S. (2012), İç Mimarlıkta; Biçim + Yapı (Neslihan Şık, Çev.), İstanbul: Literatür Yayıncılık |
| Ersoy, H.Y. (2001), Kompozit Malzeme, İstanbul: Literatür Yayınevi |
| Llyod-Thomas, K. (2017), Malzeme Konuları (Mehmedi Vehbi Gökçe, Çev.), Ankara:Nobel Akademik Yayıncılık |
| Arslan-Gülay, Y. (2011), İç Mekan Boyalarının İnsan Sağlığına Etkileri, İstanbul: TMMOB Mimarlar Odası Mimarlık Vakfı İşletmesi Yayınları |
| Lorraine, F. & Brown, R. (2012), Materials and Interior Design, London: Laurence King Publishing. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
||||
|---|---|---|---|---|
| Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama | Sınav Yapılma Şekli |
| Ara Sınav (Vize) | 1 | 50 | Klasik Sınav | |
| DÖNEM SONU- Sınavı (Final) | 1 | 50 | Klasik Sınav | |
| TOPLAM | 2 | 100 | ||
| (0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
|---|---|---|---|---|---|
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| BİLGİ | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Kuramsal | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Öğrenciler, iç mimarlık ve çevre tasarımında tasarım ilkelerinin temel kavramlarını tanımlayabilecektir.
|
0 | |||||
| BİLGİ | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Olgusal | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Öğrenciler sanat, çevre ve kültür tarihi gibi konulardaki bilgileri mesleki yaşamlarında ve günlük yaşamlarında kullanabileceklerdir.
|
1 | |||||
| BECERİLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Bilişsel | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Öğrenciler, iç ve dış işgücü piyasası (kamu özel sektörü ve gönüllü kuruluşlar) ile disiplinler arası çalışmalarda ulusal ve uluslararası proje ve maliyet yönetimi ve süreçlerini yönlendirerek analiz edebileceklerdir.
|
3 | |||||
| 2 |
Öğrenciler, farklı meslek alanları ile disiplinler arası işbirliği içinde iç mimari ve dış tasarım uygulama ve teknik donanım projeleri düzenleyebileceklerdir.
|
3 | |||||
| BECERİLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Uygulamalı | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Öğrenciler tasarım çalışmalarında çizim yöntem ve tekniklerini (CAD, 3D max ve görsel anlatım programları ve serbest çizim) kullanabileceklerdir.
|
3 | |||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Birey veya grup içinde sorumluluk alarak, öğrenciler iç tasarım ilkelerini ve öğrendikleri becerileri iç ve çevrede uygulayabileceklerdir.
|
1 | |||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Öğrenme Yetkinliği | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Öğrenciler, sosyal, kültürel, yenilikçi, sürdürülebilir ve geliştirmeye açık fikir ve çözümlerle yaşam boyu öğrenme ilkesini benimseyerek iç ve yakın çevre planlama alanlarındaki olası sorunları ve farklı düzenlemeleri analiz edebileceklerdir.
|
3 | |||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
İç Mimarlık ve Çevre tasarımı programı mezunları, saha çalışmalarında sosyal sorumlulukları kapsamında sosyal boyutta çevresel, sürdürülebilir proje ve etkinlikler düzenleyebileceklerdir.
|
3 | |||||
| 2 |
Öğrenciler, ilgili kişi ve kurumlarla işbirliği yapabilmek için kendisini Türkçe ve en az bir yabancı dilde yazılı ve sözlü olarak açıklayabilecektir.
|
1 | |||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı programı mezunları, profesyonel yaşamlarında toplum yaşamını göz önünde bulundurarak, uygulama odaklı, sürdürülebilir, değiştirilebilir ve yenilikçi iç mimari ve çevresel tasarım projeleri tasarlayabilecekler.
|
5 | |||||
| 2 |
İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı mezunları, yasal çerçevelere uygun profesyonel davranış kuralları, kriterler ve standartlar kullanarak iç mekanlardaki sosyal ve yakın çevrelerin tasarım-uygulama projeleri ve proje-maliyet yönetimi konusunda öneriler geliştirebileceklerdir.
|
5 | |||||
| 3 |
Öğrenciler, yerel, bölgesel, ulusal ve kültürel duyarlılık ve etik değerler ile disiplinler arası işbirliği içinde iç mimarlık ve çevre tasarımı projeleri düzenleyebileceklerdir.
|
5 | |||||
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
|---|---|---|---|
| Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
| Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
| Ders | 14 | 4 | 56 |
| Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 6 | 78 |
| Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Okuma | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Seminer | 0 | 0 | 0 |
| Staj | 0 | 0 | 0 |
| Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
| Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
| Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
| Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
| Final Sınavı | 1 | 4 | 4 |
| Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 6 | 6 |
| Ara Sınav | 1 | 4 | 4 |
| Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 6 | 6 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
| TOPLAM | 31 | 0 | 154 |
| Genel Toplam | 154 | ||
| Toplam İş Yükü / 25.5 | 6 | ||
| Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 6,0 |