TR EN

DESIGN AND SPACE RESEARCHES II DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
IAE154 DESIGN AND SPACE RESEARCHES II 2 4 2 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : İngilizce
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi İBRAHİM EROL
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Öğrencilere, tasarım ilke ve elemanlarını kullanarak iç ve dış mekanlar arası ilişkileri algılama becerisi kazandırmak.
İçerik: Dersin içeriği, tasarım ilke ve elemanları, üç boyutlu uygulama çalışmaları, kütle kompozisyonları ile iç ve dış mekanlar arası oluşturma ve kurgulama konularını kapsamaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Tasarım ilke ve elemanları ile mekan kavramını tanımlar.
Grup çalışmalarında tasarım ilke ve prensiplerini kullanarak yaptığı çalışmaları 3 boyutlu olarak anlatır.
Maket yöntemi ile iç- dış mekanlar arası ilişkileri örnekler.
İç ve dış mekan algısı ile ilgili hazırladığı çalışmaları ve maketleri sunum paftalarında anlatır

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Ders izlencesinin gözden geçirilmesi. Ders kaynaklarından incelenmesi. Şekil, biçim, geometrik soyutlama ve biçim değişimi (transformasyon) kavramları üzerine konu anlatımı. Transformasyon türlerinin doğadan, sanattan ve mimariden örneklerle anlatımı. Ekleme konu anlatımı ve ekleme yöntemiyle biçim çalışmalarının 2 boyutlu (eskiz) ve 3 boyutlu (maket) düzlemde uygulaması yapılacaktır. Ppt. Sunum, sınıf içi eskiz çalışması
2 Maket kartonu, yapıştırıcı, maket bıçağı, renkli kartonlar, renkli asetatlar, eskiz kağıtları, çeşitli sertlikte kurşun kalemler ve çizim araç-gereçleri getirilmesi. Basılı yayın inceleme Ekleme yöntemi ile biçim çalışmalarının A3 düzlem üzerinde 2 boyutlu (eskiz) ve 3 boyutlu (maket) uygulaması yapılacaktır. Sınıf içi maket çalışması
3 Maket kartonu, yapıştırıcı, maket bıçağı, teller, fileler, çubuklar, folyolar, renkli kartonlar, renkli asetatlar, eskiz kağıtları, çeşitli sertlikte kurşun kalemler ve çizim araç-gereçleri getirilmesi. Basılı yayın inceleme Eksiltme yöntemi ile biçim değişimi (transformayon) konu anlatımı ve eksiltme yöntemiyle biçim çalışmalarının 2 boyutlu (eskiz) ve 3 boyutlu (maket) düzlemde uygulaması yapılacaktır. Ppt. Sunum, sınıf içi eskiz çalışması
4 Maket kartonu, yapıştırıcı, maket bıçağı, teller, fileler, çubuklar, folyolar, renkli kartonlar, renkli asetatlar, eskiz kağıtları, çeşitli sertlikte kurşun kalemler ve çizim araç-gereçleri getirilmesi. Basılı yayın inceleme Eksiltme yöntemiyle biçim çalışmalarının 2 boyutlu (eskiz) ve 3 boyutlu (maket) düzlemde uygulaması yapılacaktır. Sınıf içi maket çalışması
5 Maket kartonu, yapıştırıcı, maket bıçağı, teller, fileler, çubuklar, folyolar, renkli kartonlar, renkli asetatlar, eskiz kağıtları, çeşitli sertlikte kurşun kalemler ve çizim araç-gereçleri getirilmesi. Basılı yayın inceleme Izgara Sistemler (Grid Systems) konu anlatımı. 2 boyutlu (eskiz) ve 3 boyutlu (maket) düzlemde uygulaması yapılacaktır. Ppt. Sunum, sınıf içi eskiz çalışması
6 Maket kartonu, yapıştırıcı, maket bıçağı, teller, fileler, çubuklar, folyolar, renkli kartonlar, renkli asetatlar, eskiz kağıtları, çeşitli sertlikte kurşun kalemler ve çizim araç-gereçleri getirilmesi. Basılı yayın inceleme Izgara Sistemler (Grid Systems) yöntemiyle 2 boyutlu (eskiz) ve 3 boyutlu (maket) düzlemde uygulaması yapılacaktır. Sınıf içi maket çalışması
7 Maket kartonu, yapıştırıcı, maket bıçağı, teller, fileler, çubuklar, folyolar, renkli kartonlar, renkli asetatlar, eskiz kağıtları, çeşitli sertlikte kurşun kalemler ve çizim araç-gereçleri getirilmesi. Basılı yayın inceleme Strüktür, biçim-strüktür, işlev-strüktür ilişkileri konu anlatımı. Strüktür uygulama örnekleri (katlamalı strüktürler, pnömatik-şişme membran yapılar, germe yapılar, birleştirme (takma)-geçme-germe yöntemi) anlatımı ve strüktür konusuna ilişkin 2 boyutlu (eskiz) ve 3 boyutlu (maket) düzlemde uygulaması yapılacaktır. Ppt. Sunum, sınıf içi eskiz çalışması
8 - ARA SINAV -
9 Maket kartonu, yapıştırıcı, maket bıçağı, teller, fileler, çubuklar, folyolar, renkli kartonlar, renkli asetatlar, eskiz kağıtları, çeşitli sertlikte kurşun kalemler ve çizim araç-gereçleri getirilmesi. Basılı yayın inceleme Öklid geometrisi konu anlatımı. 2 boyutlu (eskiz) ve 3 boyutlu (maket) düzlemde uygulaması yapılacaktır. Ppt. Sunum , sınıf içi eskiz çalışmaları
10 Maket kartonu, yapıştırıcı, maket bıçağı, teller, fileler, çubuklar, folyolar, renkli kartonlar, renkli asetatlar, eskiz kağıtları, çeşitli sertlikte kurşun kalemler ve çizim araç-gereçleri getirilmesi. Basılı yayın inceleme Öklid geometrisini kullanarak ilgili 2 boyutlu (eskiz) ve 3 boyutlu (maket) düzlemde uygulaması yapılacaktır. Sınıf içi maket çalışması
11 Maket kartonu, yapıştırıcı, maket bıçağı, teller, fileler, çubuklar, folyolar, renkli kartonlar, renkli asetatlar, eskiz kağıtları, çeşitli sertlikte kurşun kalemler ve çizim araç-gereçleri getirilmesi. Basılı yayın inceleme Postöklid (Öklid dışı) geometriler (eliptik, hiperbolik, fraktal (kesirli)) konu anlatımı. 2 boyutlu (eskiz) ve 3 boyutlu (maket) düzlemde uygulaması yapılacaktır. Ppt. Sunum , sınıf içi eskiz çalışmaları
12 Maket kartonu, yapıştırıcı, maket bıçağı, teller, fileler, çubuklar, folyolar, renkli kartonlar, renkli asetatlar, eskiz kağıtları, çeşitli sertlikte kurşun kalemler ve çizim araç-gereçleri getirilmesi. Basılı yayın inceleme Postöklid geometrisini kullanarak ilgili 2 boyutlu (eskiz) ve 3 boyutlu (maket) düzlemde uygulaması yapılacaktır. Sınıf içi maket çalışması
13 Maket kartonu, yapıştırıcı, maket bıçağı, teller, fileler, çubuklar, folyolar, renkli kartonlar, renkli asetatlar, eskiz kağıtları, çeşitli sertlikte kurşun kalemler ve çizim araç-gereçleri getirilmesi. Basılı yayın inceleme Antropometri, oran, insan boyutları ve ergonomi kavramları üzerine konu anlatımı ve 2 boyutlu (eskiz) ve 3 boyutlu (maket) düzlemde uygulaması yapılacaktır. Ppt. Sunum , sınıf içi eskiz çalışmaları
14 Maket kartonu, yapıştırıcı, maket bıçağı, teller, fileler, çubuklar, folyolar, renkli kartonlar, renkli asetatlar, eskiz kağıtları, çeşitli sertlikte kurşun kalemler ve çizim araç-gereçleri getirilmesi. Basılı yayın inceleme Antropometri konusuyla ilgili 2 boyutlu (eskiz) ve 3 boyutlu (maket) düzlemde uygulaması yapılacaktır Sınıf içi maket çalışması
15 Maket kartonu, yapıştırıcı, maket bıçağı, teller, fileler, çubuklar, folyolar, renkli kartonlar, renkli asetatlar, eskiz kağıtları, çeşitli sertlikte kurşun kalemler ve çizim araç-gereçleri getirilmesi. Basılı yayın inceleme Hazırlanan tüm çalışmaların sunumu Sınıf içi sunum
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Ching, D., K. (2016), İç Mekan Tasarımı (Belgin Elçioğlu,Çev.), İstanbul: Yapı Enstitü Merkezi Yayın
Neufert, E. (2000), Yapı Tasarımı, İstanbul: Beta Basın Yayım
Ramsey, S. (2000), Architectural Graphic Standarts, John Wiley&Sons Ltd.
Pile, J. (1997), Color in Interior Design, New York: Mc Graw-Hill
Palmer, J. & Dodson, M. (1996), Design and Aesthetics, Amsterdam: Routledge
Ching, D., K. (2004), Mimarlık Biçim, Mekan ve Düzen (Sevgi Lökçe,Çev.), İstanbul: Yapı Enstitü Merkezi Yayın
İç mimarlık ve tasarım ile ilgili süreli yayınlar
Güngör, H., İ. (2005), Görsel Sanatlar ve Mimarlık için Temel Tasarım, İstanbul: Esen Ofset
Gürer, L. & Gürer, G. (2004) Temel Tasarım, İstanbul: Birsen Yayınevi
Hodgson, G. (1995), A New Grand Tour, Viking
Lynch, K. (1960) The Image of the City, MIT Press
Smithies, K.W. (1981), Principles of Design in Architecture, New York: VNR
Baker, G. H., Le Corbusier (1989), An Analysis of Form, Van Nostrand Reinhold
Şen, Z.İ. & Özçilingir, N. (2011), Teknik Resim, İstanbul: Deha Yayımcılık
Şahinler, O. & Kızıl, F. (2008), Mimarlıkta Teknik Resim, İstanbul: Yapı Endüstri Merkezi Yayını.
Spankie, R. (2012), İç Mimarlıkta İç Mekan Çizimi ve Sunumu (Zeynep Vaizoğlu, Çev.), İstanbul: Literatür Yayıncılık.
House, N. & Coles, J. (2012), İç Mimarlığın Temelleri, İstanbul: Literatür Yayıncılık
Dodsworth, S. & Anderson, S. (2015), İç Mekan Tasarımının Temel İlkeleri (Neslihan Şık, Çev.), İstanbul: Literatür Yayıncılık.
Kuban, D. (1998), Mimarlık kavramları : tarihsel perspektif içinde mimarlığın kuramsal sözlüğüne giriş, İstanbul: Yem Yayın 1998
Bielefeld, B. & El Khouli, S. (2016), Tasarım Fikirleri, İstanbul: Yapı Endüstri Merkezi Yayın.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Öğrenciler, iç mimarlık ve çevre tasarımında tasarım ilkelerinin temel kavramlarını tanımlayabilecektir.
5
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Öğrenciler sanat, çevre ve kültür tarihi gibi konulardaki bilgileri mesleki yaşamlarında ve günlük yaşamlarında kullanabileceklerdir.
4
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Öğrenciler, iç ve dış işgücü piyasası (kamu özel sektörü ve gönüllü kuruluşlar) ile disiplinler arası çalışmalarda ulusal ve uluslararası proje ve maliyet yönetimi ve süreçlerini yönlendirerek analiz edebileceklerdir.
2
2
Öğrenciler, farklı meslek alanları ile disiplinler arası işbirliği içinde iç mimari ve dış tasarım uygulama ve teknik donanım projeleri düzenleyebileceklerdir.
2
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Öğrenciler tasarım çalışmalarında çizim yöntem ve tekniklerini (CAD, 3D max ve görsel anlatım programları ve serbest çizim) kullanabileceklerdir.
5
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Birey veya grup içinde sorumluluk alarak, öğrenciler iç tasarım ilkelerini ve öğrendikleri becerileri iç ve çevrede uygulayabileceklerdir.
1
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Öğrenciler, sosyal, kültürel, yenilikçi, sürdürülebilir ve geliştirmeye açık fikir ve çözümlerle yaşam boyu öğrenme ilkesini benimseyerek iç ve yakın çevre planlama alanlarındaki olası sorunları ve farklı düzenlemeleri analiz edebileceklerdir.
4
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İç Mimarlık ve Çevre tasarımı programı mezunları, saha çalışmalarında sosyal sorumlulukları kapsamında sosyal boyutta çevresel, sürdürülebilir proje ve etkinlikler düzenleyebileceklerdir.
3
2
Öğrenciler, ilgili kişi ve kurumlarla işbirliği yapabilmek için kendisini Türkçe ve en az bir yabancı dilde yazılı ve sözlü olarak açıklayabilecektir.
2
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı programı mezunları, profesyonel yaşamlarında toplum yaşamını göz önünde bulundurarak, uygulama odaklı, sürdürülebilir, değiştirilebilir ve yenilikçi iç mimari ve çevresel tasarım projeleri tasarlayabilecekler.
2
2
İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı mezunları, yasal çerçevelere uygun profesyonel davranış kuralları, kriterler ve standartlar kullanarak iç mekanlardaki sosyal ve yakın çevrelerin tasarım-uygulama projeleri ve proje-maliyet yönetimi konusunda öneriler geliştirebileceklerdir.
2
3
Öğrenciler, yerel, bölgesel, ulusal ve kültürel duyarlılık ve etik değerler ile disiplinler arası işbirliği içinde iç mimarlık ve çevre tasarımı projeleri düzenleyebileceklerdir.
3

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 4 56
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 4 52
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 4 4
Final Sınavı Hazırlığı 1 6 6
Ara Sınav 1 4 4
Ara Sınav Hazırlığı 1 6 6
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 31 0 128
Genel Toplam 128
Toplam İş Yükü / 25.5 5
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0