Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
IAE481 | SUMMER INTERNSHIP II | 7 | 0 | 0 | 2 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | İngilizce |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi İBRAHİM EROL |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Öğrencinin İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı alanında ilgili döneme kadar edinmiş olduğu teorik bilgiyi, sektörel uygulama ile ofis/şantiye ortamında deneyimlemesi amaçlanmaktadır. |
İçerik: | Öğrenci staj yapmakta olduğu ofis/şantiyede yürütülmekte olan iç mimarlık ve çevre tasarımı uygulamalarının aşama ve süreçlerine dahil olmaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Öğrenci teorik edinimlerini sektörel deneyim sayesinde uygulamaya çevirebilmeyi öğrenir. |
Öğrenci iş ilişkilerine hakim olmayı öğrenir. |
Öğrenci program/uygulama yetkinliklerini geliştirir. |
Öğrenci bir iş ağı oluşturma fırsatı bulur. |
Öğrenci profesyonel iç mimarlık ve çevre tasarımı uygulama projelerinin aşama ve süreçlerini deneyimleme imkanı bulur. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | - | Staj yerini tanıma, yapılan işlemler hakkında bilgi sahibi olma. | Anlatma ve tartışma yöntemi. |
2 | - | Staj yerinde uygulanan kuralları ve yapılan işleri ayrıntılı şekilde öğrenme. | Anlatma ve tartışma yöntemi. |
3 | - | Staj yerinde ilgili görev yükümlülüklerini öğrenme ve talep edilenleri yerine getirme. Günlük raporunu hazırlama. | Gösterip yaptırma yöntemi. |
4 | - | Staj yerinde ilgili görev yükümlülüklerini öğrenme ve talep edilenleri yerine getirme. Günlük raporunu hazırlama. | Gösterip yaptırma yöntemi. |
5 | - | Staj yerinde ilgili görev yükümlülüklerini öğrenme ve talep edilenleri yerine getirme. Günlük raporunu hazırlama. | Gösterip yaptırma yöntemi. |
6 | - | Staj yerinde ilgili görev yükümlülüklerini öğrenme ve talep edilenleri yerine getirme. Günlük raporunu hazırlama. | Gösterip yaptırma yöntemi. |
7 | - | Staj yerinde ilgili görev yükümlülüklerini öğrenme ve talep edilenleri yerine getirme. Günlük raporunu hazırlama. | Gösterip yaptırma yöntemi. |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | - | Staj yerinde ilgili görev yükümlülüklerini öğrenme ve talep edilenleri yerine getirme. Günlük raporunu hazırlama. | Gösterip yaptırma yöntemi. |
10 | - | Staj yerinde ilgili görev yükümlülüklerini öğrenme ve talep edilenleri yerine getirme. Günlük raporunu hazırlama. | Gösterip yaptırma yöntemi. |
11 | - | Staj yerinde ilgili görev yükümlülüklerini öğrenme ve talep edilenleri yerine getirme. Günlük raporunu hazırlama. | Gösterip yaptırma yöntemi. |
12 | - | Staj yerinde ilgili görev yükümlülüklerini öğrenme ve talep edilenleri yerine getirme. Günlük raporunu hazırlama. | Gösterip yaptırma yöntemi. |
13 | - | Staj yerinde ilgili görev yükümlülüklerini öğrenme ve talep edilenleri yerine getirme. Günlük raporunu hazırlama. | Gösterip yaptırma yöntemi. |
14 | - | Staj yerinde ilgili görev yükümlülüklerini öğrenme ve talep edilenleri yerine getirme. Günlük raporunu hazırlama. | Gösterip yaptırma yöntemi. |
15 | - | Staj yerinde ilgili görev yükümlülüklerini öğrenme ve talep edilenleri yerine getirme. Günlük raporunu hazırlama. | Gösterip yaptırma yöntemi. |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Staj dersi, staj yerinde uygulamalı olarak yürütülmektedir. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Students will be able to define the basic concepts of design principles in interior architecture and environmental design.
|
5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Students will be able to use the knowledge about subjects like art, environment and cultural history in their professional life and daily life.
|
4 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Students will be able to analyze by leading national and international project and cost management and processes in interdisciplinary work with internal and external labor market (public private sector and voluntary organizations)
|
5 | |||||
2 |
Students will be able to organize interior architecture and exterior design application and technical equipment projects in interdisciplinary cooperation with different professional fields.
|
5 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Students will be able to use drawing methods and techniques (CAD, 3D max and visual expression programs and freehand drawing) in their design work.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
By taking responsibility within individual or group, students will be able to apply interior design principles and skills learned in the interior and surroundings
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Students will be able to analyze possible problems and different regulations in interior and nearby environmental planning areas, by adopting the principle of lifelong learning, with social, cultural, innovative, sustainable and open to be develop ideas and solutions.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
The Interior Architecture and Environmental design program graduates will be able to organize enviromental , sustainable projects and activities in the social dimension within the scope of their social responsibilities in their field studies.
|
5 | |||||
2 |
Students will be able to explain himself/herself in writing and speaking in Turkish and at least one foreign language in order to cooperate with related persons and institutions.
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
The graduates of Interior Architecture and Environmental Design program will be able to design, application oriented sustainable, interchangeable and innovative interior architecture and environmental design projects in their professional lives by considering the life of the community
|
5 | |||||
2 |
Interior Architecture and Environmental Design graduates will be able to develop recommendations on the design-application projects of interiors social and nearby environments and project-cost management by using professional code of conduct, criteria and standards in accordance with legal frameworks.
|
5 | |||||
3 |
Students will be able to organize interior architecture and environmental design projects with local, regional, national and cultural sensitivity and ethical values interdisciplinary studies in cooperation.
|
5 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 0 | 0 | 0 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 4 | 13 | 52 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 5 | 0 | 53 |
Genel Toplam | 53 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 2,1 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 2,0 |