Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
IAE254 | TECHNICAL EQUIPMENT | 4 | 3 | 3 | 6 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | İngilizce |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi İBRAHİM EROL |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Öğrencilere, iç mekan ve yakın çevresinin projesine uygun şekilde aydınlatma, akustik, elektrik, havalandırma, ısıtma, su tesisatı, yangın donanımlarını çözümleme becerisi kazandırmaktır |
İçerik: | Dersin içeriği, temiz-pis su, sıcak-soğuk su giriş ve çıkışı, bahçe sulama ve drenaj sistemleri, ısıtma ve havalandırma donanımı, yangın tesisatı, elektrik akış şemaları, iç ve dış mekan doğal ve yapay ışığın kullanımı ve lux-lümen hesapları, akustik değer ölçümlerinin iç mekan ve yakın çevresi projelerinde çizilmesi konularını kapsamaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Bir iç mekan ve yakın çevre projelerinin aydınlatma, akustik, elektrik, havalandırma, ısıtma, su tesisatı donanımlarını tanımlar. |
İç mekan ve yakın çevre projelerinde teknik donatım sistemlerini sınıflandırır. |
İç mekan ve yakın çevre projelerinde teknik donatım sistem detaylarını çözümler |
İç mekan ve yakın çevre projelerinde teknik donatım sistem detaylarında kullanılacak malzemeleri seçer. |
İç mekan ve yakın çevre projelerinde teknik donatım sistem detay seçimlerini gerekli teknik detay projelerinde uygular. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Ders izlencesinin gözden geçirilmesi. Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi | Dersin içeriği ile ilgili ön konuşmalar. Dersin konusu üzerine açılımlar. | Ppt. sunum ile konu anlatımı |
2 | Ders kaynaklarından incelenmesi. Güncel Teknik donatım gelişmelerin takip edilmesi | Sıhhi tesisat teknikleri konu anlatım. | Ppt. sunum ile konu anlatımı |
3 | Önceki haftanın gözden geçirilmesi | Sıhhi tesisat konusunda araştırma ve verilen projede iç mekan ve bahçesindeki sıhhi tesisatın çizimi. (temiz-pis su giriş ve çıkışı) | Sınıf içi Uygulama |
4 | Önceki haftanın gözden geçirilmesi | Sıhhi tesisat konusunda araştırma ve verilen projede iç mekan ve bahçesindeki sıhhi tesisatın çizimi (sıcak-soğuk su giriş ve çıkışı) | Sınıf içi Uygulama |
5 | Önceki haftanın gözden geçirilmesi | Isıtma teknikleri konu anlatım. radyatör-konvektör ile ısıtma sistemleri, yerden ısıtma, fancoil sistemleri örnekleri ile anlatımı | Ppt. sunum ile konu anlatımı |
6 | Önceki haftanın gözden geçirilmesi | Isıtma sistemi konusunda araştırma ve verilen projede ısıtma sistemi teknik çizimi | Sınıf içi Uygulama |
7 | Önceki haftanın gözden geçirilmesi | Isıtma sistemi konusunda araştırma ve verilen projede ısıtma sistemi teknik çizimi | Sınıf içi Uygulama |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Önceki haftanın gözden geçirilmesi | Genel tekrar | Sınıf içi Uygulama |
10 | Önceki haftanın gözden geçirilmesi | Havalandırma sistemleri; fonksiyonlarına göre farklı iç mekanların tesisat seçenekleri konu anlatımı | Ppt. sunum ile konu anlatımı |
11 | Önceki haftanın gözden geçirilmesi | Havalandırma sistemleri konusunda araştırma ve verilen projede sistemin teknik çizimi | Sınıf içi Uygulama |
12 | Önceki haftanın gözden geçirilmesi | Elektrik, aydınlatma ve yangın sistemleri; fonksiyonlarına göre farklı iç mekanların, dış cephelerin ve bahçelerin tesisat seçenekleri konu anlatımı | Ppt. sunum ile konu anlatımı |
13 | Önceki haftanın gözden geçirilmesi | Elektrik, aydınlatma ve yangın sistemleri; fonksiyonlarına göre farklı iç mekanların, dış cephelerin ve bahçelerin tesisat seçenekleri konu anlatımı | Sınıf içi Uygulama |
14 | Önceki haftanın gözden geçirilmesi | Akustik teknikleri Tekil, çoklu ve umumi hacimlerde akustik konu anlatımı. Ses izolasyon teknikleri. | Ppt. sunum ile konu anlatımı |
15 | Önceki haftanın gözden geçirilmesi | Akustik sistemleri konusunda araştırma ve verilen projede sistemin teknik çizimi | Sınıf içi Uygulama |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Avcıoğlu, M. (2013), Yapı Tesisatı, Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık |
Arpat, A. (1976), Yapı Tesisatı Bilgisi (Aydınlatma ve Elektrik), İstanbul: Birsen yayıncılık |
Philips firmasına ait Revue Internationale de l’Eclairage dergisi |
Isısan Mimarın Tesisat El kitabı, Isısan çalışmaları No:238 |
Sıdal, C. (2007), Sıhhi Tesisat, İstanbul: Birsen Yayınevi |
Overy, P. (2007), Light, air & Openness, London: Thames & Hudson |
Sirel, H.K. (1992), Müze aydınlatmasında zararlı ışınımlar ve nesnelerin bunlardan korunması, İstanbul: Yıldız Teknik Üniversitesi Mimarlık Fakültesi |
Tokyay, V.Z. (2010), Mimarlığın Oluşumunda Saydamlığın Işığı, İstanbul: Tasarım Yayın Grubu |
Entwistle, J. (2012), Detail in Contemporary Lighting Design, London : Laurence King |
Binggeli C. (2003), Building Systems for Interior Designers, New Jersey: Wiley & Sons |
Grondzik W., Kwok A., Stein B., Reynolds J., (2009), Mechanical and Electrical Equipment for Buildings, New Jersey: Wiley & Sons |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Students will be able to define the basic concepts of design principles in interior architecture and environmental design.
|
1 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Students will be able to use the knowledge about subjects like art, environment and cultural history in their professional life and daily life.
|
1 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Students will be able to analyze by leading national and international project and cost management and processes in interdisciplinary work with internal and external labor market (public private sector and voluntary organizations)
|
4 | |||||
2 |
Students will be able to organize interior architecture and exterior design application and technical equipment projects in interdisciplinary cooperation with different professional fields.
|
5 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Students will be able to use drawing methods and techniques (CAD, 3D max and visual expression programs and freehand drawing) in their design work.
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
By taking responsibility within individual or group, students will be able to apply interior design principles and skills learned in the interior and surroundings
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Students will be able to analyze possible problems and different regulations in interior and nearby environmental planning areas, by adopting the principle of lifelong learning, with social, cultural, innovative, sustainable and open to be develop ideas and solutions.
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
The Interior Architecture and Environmental design program graduates will be able to organize enviromental , sustainable projects and activities in the social dimension within the scope of their social responsibilities in their field studies.
|
3 | |||||
2 |
Students will be able to explain himself/herself in writing and speaking in Turkish and at least one foreign language in order to cooperate with related persons and institutions.
|
2 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
The graduates of Interior Architecture and Environmental Design program will be able to design, application oriented sustainable, interchangeable and innovative interior architecture and environmental design projects in their professional lives by considering the life of the community
|
5 | |||||
2 |
Interior Architecture and Environmental Design graduates will be able to develop recommendations on the design-application projects of interiors social and nearby environments and project-cost management by using professional code of conduct, criteria and standards in accordance with legal frameworks.
|
5 | |||||
3 |
Students will be able to organize interior architecture and environmental design projects with local, regional, national and cultural sensitivity and ethical values interdisciplinary studies in cooperation.
|
3 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 7 | 91 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 7 | 7 |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 7 | 7 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 31 | 0 | 153 |
Genel Toplam | 153 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 6 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 6,0 |