| Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
|---|---|---|---|---|---|
| GSF121 | TEMEL SANAT EĞİTİMİ I | 1 | 4 | 2 | 6 |
DERS BİLGİLERİ |
|
|---|---|
| Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
| Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Veriliş Şekli | - |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. SEZGİN SAVAŞ |
| Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Öğr.Gör. ÖMER FARUK SÖYLER |
| Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
|---|---|
| Amaç: | Görsel algılamanın, görsel düşünmenin temel yapısal öğelerini kavratmak ve bu kavrayışı çeşitli çizim malzemeleriyle uygulayabilme ve görülebilir hale getirme becerisi kazandırma. |
| İçerik: | Görsel tasarımı düzenleyen elemanları (nokta, çizgi, leke vb.) ve ilkeleri (ritm, hareket, denge, birlik, bütünlük, kontrast vb.) konulara yönelik uygulamalarla etüt etmeyi içerir. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
|---|
| Öğrenci temel görsel ifade elemanlarını uygular. |
| Görme, kavrama, görsel düşünme ve düşünceyi görselleştirme becerisi geliştirir. (improve, bloom 6) |
| Organik ve inorganik formları iki boyutlu yüzey üzerinde, iki boyutlu ve üç boyutlu olarak uygulayarak, gösterir. (demonstrate, bloom 3) |
| Temel çizim ve uygulama elemanlarını tasarım süreçlerinde kullanır. (use, bloom 3) |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
|---|---|---|---|
| Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
| 1 | - | Temel sanat kavramı ve temel sanat eğitiminin gerekliliği, tasarım ögelerine genel bakış, malzeme özellikleri, kullanım alanları ve örnek uygulamalar. | Anlatma ve tartışma yöntemi |
| 2 | Konuyla ilgili okuma ve araştırma | Ton basamakları çalışması ve tonal değerlerin temel geometrik formlara ışık-gölge ve lokal ton olarak uygulanması (kurşun kalem uygulaması) | Anlatma ve uygulama yöntemi |
| 3 | Konuyla ilgili inceleme ve uygulama | Tonal Kompozisyon çalışması: ‘Natürmort’ (ölüdoğa) (kurşun kalem uygulaması) | Anlatma ve uygulama yöntemi |
| 4 | Konuyla ilgili inceleme ve uygulama | Çizgisel ton basamakları çalışması ve çizgisel, çoklu nesne etüdü (rapido uygulaması) | Anlatma ve uygulama yöntemi |
| 5 | Konuyla ilgili inceleme ve uygulama | Çizgi ile nesne etüdü ve çizgi ile hacim kazandırma çalışmaları (rapido uygulaması) | Anlatma ve uygulama yöntemi |
| 6 | Konuyla ilgili inceleme ve uygulama | Çizgisel kompozisyon çalışması: ‘enteryör’ (içmekan) (rapido uygulaması) | Anlatma ve uygulama yöntemi |
| 7 | Konuyla ilgili inceleme ve uygulama | Nokta çalışmaları ve noktanın kullanımına örnek çalışmaların sunumu, nokta ile ton basamakları çalışması. (rapido uygulaması) | Anlatma ve uygulama yöntemi |
| 8 | Konuyla ilgili inceleme ve uygulama | Nokta ile hacim kazandırma çalışmaları, temel geometrik formlar ve ışık-gölge etüdü (rapido uygulaması) | Anlatma ve uygulama yöntemi |
| 9 | Konuyla ilgili inceleme ve uygulama | Nokta ile tekli ve çoklu nesne etüdleri ve modlaj, kompozisyon: ‘natürmort’ (rapido uygulaması) | Anlatma ve uygulama yöntemi |
| 10 | - | ARA SINAV | - |
| 11 | Konuyla ilgili inceleme ve uygulama | Lavi çalışmaları, ton basamakları çalışması, ‘açık-koyu’,’ kontrast-pasaj’ kavramları (Çini mürekkebi uygulaması) | Anlatma ve uygulama yöntemi |
| 12 | Konuyla ilgili inceleme ve uygulama | Komposizyon çalışmaları için farklı öneriler içeren eskizlerin hazırlanması (Çini mürekkebi uygulaması) | Anlatma ve uygulama yöntemi |
| 13 | Konuyla ilgili inceleme ve uygulama | Kompozisyon çalışmasının uygulanması (Çini mürekkebi uygulaması) | Anlatma ve uygulama yöntemi |
| 14 | Konuyla ilgili inceleme ve uygulama | Serbest sepya ve monokrom denemeleri ve eskizleri (Suluboya uygulaması) | Anlatma ve uygulama yöntemi |
| 15 | Konuyla ilgili inceleme ve uygulama | Monokrom kompozisyon çalışması (Suluboya uygulaması) | Anlatma ve uygulama yöntemi |
| 16 | - | FİNAL | - |
| 17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
|---|
| Özol, A. (2012). Sanat Eğitimi ve Tasarımda Temel Değerler, Pastel Yayıncılık |
| Öztuna, H. Y. (2007). Görsel İletişimde Temel Tasarım, Tibyan Yayıncılık |
| Stinson R.E., David L. Cayton, Otto G. Ocvirk, Philip R. Wigg, Robert O. Bone, (2015). Sanatın Temelleri, Karakalem Kitabevi Yayınları. |
| Civcir E. (2015). Temel Tasarım ve Tasarım İlkeleri, Akademisten Kitabevi. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
||||
|---|---|---|---|---|
| Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama | Sınav Yapılma Şekli |
| DÖNEM SONU- Sınavı (Final) | 1 | 100 | Proje Teslim Edilmesi (Sınav Yapılmaz) | |
| TOPLAM | 1 | 100 | ||
| (0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
|---|---|---|---|---|---|
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| BİLGİ | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Kuramsal | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
İlgili kişi ve kurumlarla iş birliği yapabilmek için Türkçe ve en az bir yabancı dilde yazılı ve sözlü olarak kendini ifade eder.
|
||||||
| BİLGİ | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Olgusal | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Görsel İletişim Tasarım alanındaki temel kavramlarını tanımlar.
|
||||||
| BECERİLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Bilişsel | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
İletişim ve Dijital Görsel Tasarım alanına ilişkin teknik bilgileri işleyerek tasarımlar üretir.
|
||||||
| BECERİLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Uygulamalı | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Dijital Tasarım ve Multimedya alanındaki uygulamaları gerçekleştirir.
|
||||||
| 2 |
Bir iletişim kurumundaki post-prodüksiyon sürecinin her aşaması için gerekli olan programları kullanır.
|
||||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Dijital medya tasarım alanında karşılaştığı iletişimsel, tasarımsal ve sanatsal problemleri bireysel ve ekip olarak çözer.
|
||||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Öğrenme Yetkinliği | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Görsel İletişim Tasarım disiplini alanında kullanılan iletişimsel, toplumsal ve tasarımsal kavramları yorumlar.
|
||||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Alanında kaynak taraması yapar. Sanatsal gündemi takip eder. Sözlü ve yazılı iletişim gündemine ilişkin yazılı-sözlü çalışmalar üretir.
|
||||||
| 2 |
Bir iletişimci ve tasarımcı bilinciyle disiplinler arası çalışmalarla projeler geliştirir.
|
||||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Sürdürülebilir tasarım ilkelerinin yapımı ve uygulamasında, görsel iletişim ve tasarım bilimlerinin bilgilerini kullanarak çeşitli görsel iletişim çözümleme stratejileri geliştirir.
|
||||||
| 2 |
Görsel İletişim Tasarım alanının gerektirdiği ölçüde ileri düzeyde bilgisayar programlarını, bilişim-iletişim teknolojilerini ve programlarını kullanarak, tasarımlar yapar.
|
||||||
| 3 |
Görsel İletişim Tasarım alanının tarihsel ve teorik bilgi birikimlerinden yararlanarak siyasi ve toplumsal görsel iletişim sorunlarının çözülmesine yönelik kampanyaları geliştirir.
|
||||||
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
|---|---|---|---|
| Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
| Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
| Ders | 14 | 4 | 56 |
| Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 12 | 4 | 48 |
| Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Okuma | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Seminer | 0 | 0 | 0 |
| Staj | 0 | 0 | 0 |
| Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
| Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
| Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
| Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
| Final Sınavı | 1 | 4 | 4 |
| Final Sınavı Hazırlığı | 12 | 3 | 36 |
| Ara Sınav | 1 | 4 | 4 |
| Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 4 | 4 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
| TOPLAM | 41 | 0 | 152 |
| Genel Toplam | 152 | ||
| Toplam İş Yükü / 25.5 | 6 | ||
| Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 6,0 |