Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
GIT201 |
DİJİTAL TASARIM UYGULAMALARI I |
3 |
4 |
2 |
8 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
Türkçe |
Dersin Düzeyi |
LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli |
- |
Dersin Koordinatörü |
Dr.Öğr.Üyesi ASLI KASAR |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
|
Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
Bu dersin amacı, öğrencilere dijital grafik tasarım yazılımları ve temel uygulamaları konusunda teknik beceri kazandırmak, dijital üretim süreçlerine hâkim olmalarını sağlamaktır. Öğrencilerin yaratıcı fikirlerini dijital ortama aktarabilmeleri ve sektörel beklentilere uygun tasarımlar üretebilmeleri hedeflenmektedir. |
İçerik: |
Vektörel ve piksel tabanlı grafik tasarım yazılımlarına giriş; Adobe Illustrator ve Adobe Photoshop programlarının arayüzleri ve temel işlevleri; tipografi, renk, kompozisyon ve katman yönetimi; dijital illüstrasyon teknikleri; afiş, broşür ve sosyal medya tasarımlarının dijital üretim süreçleri. Uygulamalı atölye çalışmalarıyla öğrencilerin proje geliştirmeleri desteklenir. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
Vektörel ve piksel tabanlı grafik tasarım yazılımlarını tanır ve kullanır. |
Tipografi, renk, kompozisyon ilkelerini dijital ortama uygular. |
Afiş, broşür, sosyal medya gibi farklı formatlarda tasarımlar üretir. |
Adobe Photoshop ve Illustrator programlarında ileri düzey teknikler uygular. |
Tasarımlarını profesyonel sunum teknikleriyle aktarır. |
Dijital tasarım projelerinde bireysel ve ekip halinde yaratıcı çözümler geliştirir. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
- |
Giriş: Dijital tasarıma genel bakış, yazılım tanıtımı |
- |
2 |
- |
Adobe Illustrator arayüzü ve temel araçlar |
- |
3 |
- |
Vektörel çizim teknikleri, şekil ve ikon tasarımı |
- |
4 |
- |
Renk teorisi ve dijital renk uygulamaları |
- |
5 |
- |
Tipografi ve yazı karakterlerinin dijital kullanımı |
- |
6 |
- |
Adobe Photoshop arayüzü ve temel araçlar |
- |
7 |
- |
Katmanlar, maskeleme ve görsel manipülasyon teknikleri |
- |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
- |
Dijital kolaj ve illüstrasyon uygulamaları |
- |
10 |
- |
Sosyal medya posteri ve reklam tasarımı |
- |
11 |
- |
Afiş ve broşür tasarım süreci |
- |
12 |
- |
Mock-up ve sunum teknikleri |
- |
13 |
- |
Yeni Medya Kuramları: Ağ Toplumları ve Sayısal Kültür |
- |
14 |
- |
Öğrenci proje geliştirme çalışmaları |
- |
15 |
- |
Öğrenci proje geliştirme çalışmaları |
- |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
Lupton, E. (2014). Thinking with Type: A Critical Guide for Designers, Writers, Editors, & Students. Princeton Architectural Press. |
Ambrose, G., & Harris, P. (2019). The Fundamentals of Graphic Design. Bloomsbury. |
Adobe Creative Team (2023). Adobe Photoshop Classroom in a Book. Adobe Press. |
Adobe Creative Team (2023). Adobe Illustrator Classroom in a Book. Adobe Press. |
Wheeler, A. (2018). Designing Brand Identity. Wiley. |
Adobe resmi eğitim sayfaları (helpx.adobe.com) |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
Sınav Yapılma Şekli |
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
BİLGİ |
Kuramsal |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
İlgili kişi ve kurumlarla iş birliği yapabilmek için Türkçe ve en az bir yabancı dilde yazılı ve sözlü olarak kendini ifade eder.
|
|
1 |
|
|
|
|
BİLGİ |
Olgusal |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Görsel İletişim Tasarım alanındaki temel kavramlarını tanımlar.
|
|
|
|
|
|
5 |
BECERİLER |
Bilişsel |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
İletişim ve Dijital Görsel Tasarım alanına ilişkin teknik bilgileri işleyerek tasarımlar üretir.
|
|
|
|
|
|
5 |
BECERİLER |
Uygulamalı |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Dijital Tasarım ve Multimedya alanındaki uygulamaları gerçekleştirir.
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
Bir iletişim kurumundaki post-prodüksiyon sürecinin her aşaması için gerekli olan programları kullanır.
|
|
|
|
|
|
5 |
YETKİNLİKLER |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Dijital medya tasarım alanında karşılaştığı iletişimsel, tasarımsal ve sanatsal problemleri bireysel ve ekip olarak çözer.
|
|
|
|
|
|
5 |
YETKİNLİKLER |
Öğrenme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Görsel İletişim Tasarım disiplini alanında kullanılan iletişimsel, toplumsal ve tasarımsal kavramları yorumlar.
|
|
|
|
|
|
5 |
YETKİNLİKLER |
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Alanında kaynak taraması yapar. Sanatsal gündemi takip eder. Sözlü ve yazılı iletişim gündemine ilişkin yazılı-sözlü çalışmalar üretir.
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
Bir iletişimci ve tasarımcı bilinciyle disiplinler arası çalışmalarla projeler geliştirir.
|
|
|
|
|
|
5 |
YETKİNLİKLER |
Alana Özgü Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Sürdürülebilir tasarım ilkelerinin yapımı ve uygulamasında, görsel iletişim ve tasarım bilimlerinin bilgilerini kullanarak çeşitli görsel iletişim çözümleme stratejileri geliştirir.
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
Görsel İletişim Tasarım alanının gerektirdiği ölçüde ileri düzeyde bilgisayar programlarını, bilişim-iletişim teknolojilerini ve programlarını kullanarak, tasarımlar yapar.
|
|
|
|
|
|
5 |
3 |
Görsel İletişim Tasarım alanının tarihsel ve teorik bilgi birikimlerinden yararlanarak siyasi ve toplumsal görsel iletişim sorunlarının çözülmesine yönelik kampanyaları geliştirir.
|
|
|
|
|
|
5 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
4 |
56 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
14 |
1 |
14 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
0 |
0 |
0 |
Ödev |
3 |
4 |
12 |
Proje Hazırlama |
4 |
14 |
56 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
14 |
4 |
56 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
Final Sınavı Hazırlığı |
1 |
14 |
14 |
Ara Sınav |
0 |
0 |
0 |
Ara Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
51 |
0 |
209 |
|
Genel Toplam |
209 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
8,2 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
8,0 |
|