| Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
| GIT303 |
HAREKETLİ GRAFİK TASARIM UYGULAMALARI |
5 |
4 |
2 |
7 |
DERS BİLGİLERİ |
| Dersin Öğretim Dili : |
Türkçe |
| Dersin Düzeyi |
LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
| Dersin Türü |
Zorunlu |
| Dersin Veriliş Şekli |
- |
| Dersin Koordinatörü |
Doç.Dr. SEZGİN SAVAŞ |
| Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
Dr.Öğr.Üyesi ÇAĞDAŞ TOPÇU |
| Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
| Amaç: |
Bu dersin amacı, öğrencilere hareketli grafik tasarımı alanında temel kuramsal bilgi ve uygulama becerisi kazandırmaktır. Öğrencilerin dijital animasyon tekniklerini kullanarak kurumsal tanıtım, sosyal medya içeriği ve yaratıcı projeler üretebilmeleri hedeflenmektedir. |
| İçerik: |
Hareketli grafik tasarımın tanımı, kullanım alanları ve tarihçesi; temel hareket kavramları; Adobe After Effects gibi programlarla çalışma; tipografi animasyonu, logo animasyonu, bilgi grafikleri ve sosyal medya videoları üretimi; storyboard ve zaman çizelgesi oluşturma; ses ile görsel eşleştirme; öğrenci projeleri üzerinden uygulamalı çalışmalar. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
| Motion graphics’in temel kavramlarını açıklar |
| Zamanlama, hız eğrileri ve hareket ilkelerini kullanarak bir sahneyi analiz eder ve uygular |
| After Effects’te katman, maske, matte, kompozisyon ve ön–kompozisyon yapısını kullanır |
| 3B katman, kamera ve basit ifadelerle (expressions) etkileşimli hareketler tasarlar |
| Tipografi, renk ve kompozisyon ilkeleriyle marka/ekran grafiği geliştirir |
| Ses–görüntü senkronu, render ayarları ve codec seçimiyle teknik çıktıları yönetir |
| Kendi ve başkalarının işlerini eleştirel ölçütlerle değerlendirir ve revize eder |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
| Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
| 1 |
- |
Giriş: Hareketli grafiğe genel bakış |
- |
| 2 |
- |
Temel hareket prensipleri ve animasyon türleri |
- |
| 3 |
- |
After Effects arayüzü ve katman kullanımı |
- |
| 4 |
- |
Anahtar kare (keyframe) animasyon teknikleri |
- |
| 5 |
- |
Tipografi animasyonu ve yaratıcı yazı hareketleri |
- |
| 6 |
- |
Şekil ve logo animasyonları |
- |
| 7 |
- |
Storyboard oluşturma ve zaman çizelgesi |
- |
| 8 |
- |
Bilgi grafikleri ve veri tabanlı animasyon |
- |
| 9 |
- |
Sosyal medya içerikleri için kısa video üretimi I |
- |
| 10 |
- |
ARA SINAV |
- |
| 11 |
- |
Ses-görsel senkronizasyon ve efekt kullanımı
Sosyal medya içerikleri için kısa video üretimi II |
- |
| 12 |
- |
Renk, hareket ve ritim ilişkisi |
- |
| 13 |
- |
Final proje hazırlığı |
- |
| 14 |
- |
Final proje hazırlığı |
- |
| 15 |
- |
Proje Sunumu |
- |
| 16 |
- |
FİNAL |
- |
| 17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
| Shaw, A. (2015/2021). Design for Motion: Fundamentals and Techniques of Motion Design. Focal Press. |
| Meyer, C. & Meyer, T. (2018+). Creating Motion Graphics with After Effects. Routledge/Focal. |
| Adobe (yıllık). After Effects Classroom in a Book. Adobe Press. |
| Williams, R. (2012). The Animator’s Survival Kit. Faber & Faber. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
| Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
Sınav Yapılma Şekli |
| DÖNEM SONU- Sınavı (Final) |
1 |
100 |
|
Proje Teslim Edilmesi (Sınav Yapılmaz) |
| TOPLAM |
1 |
100 |
|
|
| (0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
| 0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
| BİLGİ |
| Kuramsal |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
| 0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
| 1 |
İlgili kişi ve kurumlarla iş birliği yapabilmek için Türkçe ve en az bir yabancı dilde yazılı ve sözlü olarak kendini ifade eder.
|
|
|
|
3 |
|
|
| BİLGİ |
| Olgusal |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
| 0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
| 1 |
Görsel İletişim Tasarım alanındaki temel kavramlarını tanımlar.
|
|
|
|
|
|
5 |
| BECERİLER |
| Bilişsel |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
| 0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
| 1 |
İletişim ve Dijital Görsel Tasarım alanına ilişkin teknik bilgileri işleyerek tasarımlar üretir.
|
|
|
|
|
|
5 |
| BECERİLER |
| Uygulamalı |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
| 0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
| 1 |
Dijital Tasarım ve Multimedya alanındaki uygulamaları gerçekleştirir.
|
|
|
|
|
|
5 |
| 2 |
Bir iletişim kurumundaki post-prodüksiyon sürecinin her aşaması için gerekli olan programları kullanır.
|
|
|
|
|
4 |
|
| YETKİNLİKLER |
| Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
| 0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
| 1 |
Dijital medya tasarım alanında karşılaştığı iletişimsel, tasarımsal ve sanatsal problemleri bireysel ve ekip olarak çözer.
|
|
|
|
|
|
5 |
| YETKİNLİKLER |
| Öğrenme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
| 0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
| 1 |
Görsel İletişim Tasarım disiplini alanında kullanılan iletişimsel, toplumsal ve tasarımsal kavramları yorumlar.
|
|
|
|
|
4 |
|
| YETKİNLİKLER |
| İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
| 0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
| 1 |
Alanında kaynak taraması yapar. Sanatsal gündemi takip eder. Sözlü ve yazılı iletişim gündemine ilişkin yazılı-sözlü çalışmalar üretir.
|
|
|
|
|
|
5 |
| 2 |
Bir iletişimci ve tasarımcı bilinciyle disiplinler arası çalışmalarla projeler geliştirir.
|
|
|
|
|
4 |
|
| YETKİNLİKLER |
| Alana Özgü Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
| 0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
| 1 |
Sürdürülebilir tasarım ilkelerinin yapımı ve uygulamasında, görsel iletişim ve tasarım bilimlerinin bilgilerini kullanarak çeşitli görsel iletişim çözümleme stratejileri geliştirir.
|
|
|
|
|
|
5 |
| 2 |
Görsel İletişim Tasarım alanının gerektirdiği ölçüde ileri düzeyde bilgisayar programlarını, bilişim-iletişim teknolojilerini ve programlarını kullanarak, tasarımlar yapar.
|
|
|
|
|
|
5 |
| 3 |
Görsel İletişim Tasarım alanının tarihsel ve teorik bilgi birikimlerinden yararlanarak siyasi ve toplumsal görsel iletişim sorunlarının çözülmesine yönelik kampanyaları geliştirir.
|
|
|
|
|
|
5 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
| Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
| Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
| Ders |
14 |
4 |
56 |
| Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
14 |
2 |
28 |
| Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
| Grup Çalışması / Ödevi |
4 |
2 |
8 |
| Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
| Okuma |
10 |
1 |
10 |
| Ödev |
4 |
3 |
12 |
| Proje Hazırlama |
14 |
3 |
42 |
| Seminer |
0 |
0 |
0 |
| Staj |
0 |
0 |
0 |
| Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
| Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
| Uygulama |
12 |
2 |
24 |
| Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
| Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
| Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
| Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
| Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
| Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
| Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
| Final Sınavı Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
| Ara Sınav |
0 |
0 |
0 |
| Ara Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
| Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
| Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
| TOPLAM |
73 |
0 |
181 |
|
Genel Toplam |
181 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
7,1 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
7,0 |
|