| Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
|---|---|---|---|---|---|
| GIT401 | TASARIM STÜDYOSU I | 7 | 4 | 2 | 13 |
DERS BİLGİLERİ |
|
|---|---|
| Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
| Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Veriliş Şekli | - |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. SEZGİN SAVAŞ |
| Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
| Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
|---|---|
| Amaç: | Öğrencinin, belirli bir amaca yönelik bütünsel bir tasarım sürecini tüm aşamalarını deneyimlemesi ve uygulaması bu dersin amacını oluşturmaktadır. |
| İçerik: | Bu ders kapsamında öğrencilere tasarım alanının tüm aşamaları tanıtılır. Öğrenciler tasarımla ilgili araştırmalar yapar ve verilen projeyle ilgili tasarımlar uygular. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
|---|
| Kapsamlı iletişim tasarım projelerinin tasarım ve uygulama süreçlerini organize eder. |
| Konu ve tasarım arasındaki bağlantıları estetik , kavramsal ve işlevsel boyutlarıyla çözer. |
| Bir tasarımın değişik mecralarda bütünselliğini koruyarak uyumlu versiyonları tasarlar. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
|---|---|---|---|
| Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
| 1 | - | Araştırma yöntemlerinin anlatılması ve projenin verilmesi. | Anlatma Yöntemi |
| 2 | Kurumların araştırma çalışmalarının yapılması | Araştırma yöntemleriyle, Proje konusunun incemeler yapılır. | Soru – Cevap Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
| 3 | Kurumun dijital medya mecralarında sunumunun araştırılması. | Projeyle ilgili incelemeler yapılır. | Soru – Cevap Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
| 4 | Kurumun dijital medya mecralarında sunumunun araştırılması. | Projenin uygulamasıyla ilgili çalışmalar yapılır. | Soru – Cevap Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
| 5 | Tasarım Süreci | Projeyle ilgili tasarımlar incelenir. | Soru – Cevap Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
| 6 | Tasarım Süreci | Projeyle ilgili tasarımlar incelenir. | Soru – Cevap Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
| 7 | Tasarım Süreci | Projeyle ilgili son değerlendirme yapılır. | Tartışma Yöntemi |
| 8 | İlgili markanın veya temanın reklam kampanyaların araştırılması | Yeni proje konusu seçilir. | Anlatma Yöntemi |
| 9 | Reklam kampanyası hazırlık çalışması | Projeyle ilgili incelemeler yapılır. | Soru – Cevap Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
| 10 | - | ARA SINAV | - |
| 11 | Reklam kampanyası hazırlık çalışması | Projeyle ilgili incelemeler yapılır. | Soru – Cevap Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
| 12 | Reklam kampanyası hazırlık çalışması | Projeyle ilgili tasarımlar incelenir. | Soru – Cevap Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
| 13 | Reklam kampanyası hazırlık çalışması | Projeyle ilgili tasarımlar incelenir. | Soru – Cevap Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
| 14 | Reklam kampanyası hazırlık çalışması | Projeyle ilgili tasarımlar incelenir. | Soru – Cevap Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
| 15 | Reklam kampanyası hazırlık çalışması | Projenin son hali değerlendirilir | Tartışma Yöntemi |
| 16 | - | FİNAL | - |
| 17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
|---|
| Tuna, M. ve Tuna, A. A. (2006). Kurumsal Kimlik Yönetimi. Detay Yayıncılık, Ankara. |
| Mazlum, F. S. (2015). Masaüstü Yayıncılık Tasarım ve Basım Teknolojisine Giriş. Gazi Kitabevi, İstanbul. |
| Becer, E. (2015). İletişim ve Grafik Tasarım. Dost Yayınları, Ankara. |
| Sezer, N. S. (2009). Açıkhava Reklamcılığı. Beta Yayınları, İstanbul. |
| Wernick, A. (1996). Promosyon Kültürü Reklam İdeolojisi ve Sembolik Anlatım. Bilim ve Sanat Yayınları, İstanbul. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
||||
|---|---|---|---|---|
| Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama | Sınav Yapılma Şekli |
| DÖNEM SONU- Sınavı (Final) | 1 | 100 | Proje Teslim Edilmesi (Sınav Yapılmaz) | |
| TOPLAM | 1 | 100 | ||
| (0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
|---|---|---|---|---|---|
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| BİLGİ | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Kuramsal | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
İlgili kişi ve kurumlarla iş birliği yapabilmek için Türkçe ve en az bir yabancı dilde yazılı ve sözlü olarak kendini ifade eder.
|
5 | |||||
| BİLGİ | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Olgusal | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Görsel İletişim Tasarım alanındaki temel kavramlarını tanımlar.
|
4 | |||||
| BECERİLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Bilişsel | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
İletişim ve Dijital Görsel Tasarım alanına ilişkin teknik bilgileri işleyerek tasarımlar üretir.
|
5 | |||||
| BECERİLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Uygulamalı | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Dijital Tasarım ve Multimedya alanındaki uygulamaları gerçekleştirir.
|
5 | |||||
| 2 |
Bir iletişim kurumundaki post-prodüksiyon sürecinin her aşaması için gerekli olan programları kullanır.
|
5 | |||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Dijital medya tasarım alanında karşılaştığı iletişimsel, tasarımsal ve sanatsal problemleri bireysel ve ekip olarak çözer.
|
5 | |||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Öğrenme Yetkinliği | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Görsel İletişim Tasarım disiplini alanında kullanılan iletişimsel, toplumsal ve tasarımsal kavramları yorumlar.
|
4 | |||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Alanında kaynak taraması yapar. Sanatsal gündemi takip eder. Sözlü ve yazılı iletişim gündemine ilişkin yazılı-sözlü çalışmalar üretir.
|
4 | |||||
| 2 |
Bir iletişimci ve tasarımcı bilinciyle disiplinler arası çalışmalarla projeler geliştirir.
|
5 | |||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Sürdürülebilir tasarım ilkelerinin yapımı ve uygulamasında, görsel iletişim ve tasarım bilimlerinin bilgilerini kullanarak çeşitli görsel iletişim çözümleme stratejileri geliştirir.
|
4 | |||||
| 2 |
Görsel İletişim Tasarım alanının gerektirdiği ölçüde ileri düzeyde bilgisayar programlarını, bilişim-iletişim teknolojilerini ve programlarını kullanarak, tasarımlar yapar.
|
5 | |||||
| 3 |
Görsel İletişim Tasarım alanının tarihsel ve teorik bilgi birikimlerinden yararlanarak siyasi ve toplumsal görsel iletişim sorunlarının çözülmesine yönelik kampanyaları geliştirir.
|
5 | |||||
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
|---|---|---|---|
| Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
| Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
| Ders | 14 | 4 | 56 |
| Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 5 | 70 |
| Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Okuma | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Proje Hazırlama | 14 | 4 | 56 |
| Seminer | 0 | 0 | 0 |
| Staj | 0 | 0 | 0 |
| Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
| Web Tab. Öğrenme | 8 | 2 | 16 |
| Uygulama | 14 | 4 | 56 |
| Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
| Sosyal Faaliyet | 8 | 2 | 16 |
| Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 12 | 1 | 12 |
| Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı Hazırlığı | 12 | 4 | 48 |
| Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ara Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
| TOPLAM | 97 | 0 | 331 |
| Genel Toplam | 331 | ||
| Toplam İş Yükü / 25.5 | 13 | ||
| Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 13,0 |