Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
ILT151 |
GÖRSEL İLETİŞİM TASARIMI |
1 |
4 |
2 |
5 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
Türkçe |
Dersin Düzeyi |
LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli |
- |
Dersin Koordinatörü |
Dr.Öğr.Üyesi ASLI KASAR |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
|
Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
Bu dersin amacı, öğrencilerin görsel iletişim ve grafik tasarım süreçlerini teorik ve uygulamalı olarak anlamalarını sağlayarak, görsel tasarım elemanlarını, renk ve biçim kurallarını kullanarak etkili iletişim tasarımları oluşturabilme becerisi kazandırmaktır. |
İçerik: |
Görsel İletişim Tasarımı dersinin içeriğini, tasarım kavramları, görsel tasarım elemanları ve ilkeleri, renk ve algı teorileri, estetik ve üslup anlayışı, imge ve imgelem, grafik simgeler ve logo tasarımı ile yaratıcı tasarım süreçleri ve Adobe Photoshop uygulamaları oluşturur. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
Tasarım kavramlarını, görsel tasarım elemanlarını ve terminolojisini tanımlar. |
Bir tasarım oluştururken yaratıcı düşünerek bunları görselleştirir. |
Form ve biçim ilişkisini tanımlar. |
Gestalt ve Temel Tasarım ilkelerini kullanır. |
Çeşitli tasarım elemanlarını ve ilkelerini örneklendirir. |
Afiş ve görsel tasarımları estetik, üslup ve iletişim açısından inceleyebilir ve karşılaştırabilir. |
Yaratıcı tasarım süreçlerinde özgün fikirler sentezler ve uygulamalı olarak tasarlar. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
- |
Ön Hazırlık ve Tanışma |
Tartışma |
2 |
Uçar, Tevfik Fikret. Görsel İletişim ve Grafik Tasarım. |
Tasarım Kavramı, Görsel Tasarım Terminolojisi ve Görsel İletişim Mecraları |
Anlatma |
3 |
Ertan ve Sarsancı, 2016. Görsel Sanatlarda Anlam ve Algı |
Görselleştirme, Görsel Tasarım Eleman ve İlkeleri |
Anlatma ve Uygulama |
4 |
Ertan ve Sarsancı, 2016. Görsel Sanatlarda Anlam ve Algı |
Renk ve Rengin Görme Biçimine Etkileri |
Anlatma |
5 |
- |
Göstergebilim, Görselde Biçim ve İçerik Kavramları |
Uygulama |
6 |
Ertan ve Sarsancı, 2016. Görsel Sanatlarda Anlam ve Algı |
Görselde Algı ve Algı Teorileri |
Anlatma ve Uygulama |
7 |
- |
Afiş İncelemeleri ve Analizleri |
Uygulama |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
- |
Üslup, Estetik, Kitsch |
Anlatma |
10 |
- |
Yaratıcı Tasarım Süreçleri ve Uygulama Analizler |
Anlatma ve Uygulama |
11 |
- |
İmge ve İmgelem |
Anlatma |
12 |
- |
Grafik Simgeler, Logo ve Logo Tasarım Sürecinde Dikkat Edilmesi Gerekenler |
Anlatma ve Uygulama |
13 |
- |
Adobe Photoshop Uygulama Çalışması I |
Anlatma ve Uygulama |
14 |
- |
Adobe Photoshop Uygulama Çalışması II |
Anlatma ve Uygulama |
15 |
- |
Adobe Photoshop Uygulama Çalışması III |
Anlatma ve Uygulama |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
Becer, E. (2104). İletişim ve Grafik Tasarım. İstanbul: İnkilap Yayınevi. |
Uçar, T. F. (2015). Görsel İletişim ve Grafik Tasarımı. Ankara: Dost Yayınevi. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
Sınav Yapılma Şekli |
DÖNEM SONU- Sınavı (Final) |
1 |
100 |
|
|
TOPLAM |
1 |
100 |
|
|
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
BİLGİ |
Kuramsal |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
İlgili kişi ve kurumlarla iş birliği yapabilmek için Türkçe ve en az bir yabancı dilde yazılı ve sözlü olarak kendini ifade eder.
|
|
|
|
|
|
5 |
BİLGİ |
Olgusal |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Görsel İletişim Tasarım alanındaki temel kavramlarını tanımlar.
|
|
|
|
|
|
5 |
BECERİLER |
Bilişsel |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
İletişim ve Dijital Görsel Tasarım alanına ilişkin teknik bilgileri işleyerek tasarımlar üretir.
|
|
|
|
|
|
5 |
BECERİLER |
Uygulamalı |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Dijital Tasarım ve Multimedya alanındaki uygulamaları gerçekleştirir.
|
|
|
2 |
|
|
|
2 |
Bir iletişim kurumundaki post-prodüksiyon sürecinin her aşaması için gerekli olan programları kullanır.
|
0 |
|
|
|
|
|
YETKİNLİKLER |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Dijital medya tasarım alanında karşılaştığı iletişimsel, tasarımsal ve sanatsal problemleri bireysel ve ekip olarak çözer.
|
|
|
|
|
|
5 |
YETKİNLİKLER |
Öğrenme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Görsel İletişim Tasarım disiplini alanında kullanılan iletişimsel, toplumsal ve tasarımsal kavramları yorumlar.
|
|
|
2 |
|
|
|
YETKİNLİKLER |
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Alanında kaynak taraması yapar. Sanatsal gündemi takip eder. Sözlü ve yazılı iletişim gündemine ilişkin yazılı-sözlü çalışmalar üretir.
|
|
|
|
3 |
|
|
2 |
Bir iletişimci ve tasarımcı bilinciyle disiplinler arası çalışmalarla projeler geliştirir.
|
|
|
|
|
4 |
|
YETKİNLİKLER |
Alana Özgü Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Sürdürülebilir tasarım ilkelerinin yapımı ve uygulamasında, görsel iletişim ve tasarım bilimlerinin bilgilerini kullanarak çeşitli görsel iletişim çözümleme stratejileri geliştirir.
|
|
|
|
3 |
|
|
2 |
Görsel İletişim Tasarım alanının gerektirdiği ölçüde ileri düzeyde bilgisayar programlarını, bilişim-iletişim teknolojilerini ve programlarını kullanarak, tasarımlar yapar.
|
|
|
2 |
|
|
|
3 |
Görsel İletişim Tasarım alanının tarihsel ve teorik bilgi birikimlerinden yararlanarak siyasi ve toplumsal görsel iletişim sorunlarının çözülmesine yönelik kampanyaları geliştirir.
|
|
|
2 |
|
|
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
2 |
28 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
14 |
2 |
28 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
0 |
0 |
0 |
Ödev |
4 |
10 |
40 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
1 |
16 |
16 |
Final Sınavı Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
Ara Sınav |
1 |
15 |
15 |
Ara Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
34 |
0 |
127 |
|
Genel Toplam |
127 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
5 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
5,0 |
|