| Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
|---|---|---|---|---|---|
| ILT255 | METİN YAZARLIĞI | 3 | 3 | 3 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
|---|---|
| Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
| Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Veriliş Şekli | - |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. SEZGİN SAVAŞ |
| Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Dr.Öğr.Üyesi İPEK IŞILAY |
| Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
|---|---|
| Amaç: | Bu ders, metin türlerinin yazım tekniklerini temel özellikleri ile tanımlamayı, metin yazarken uyulması gereken kuralları ve dilin doğru kullanımını öğrencilere kazandırmayı amaçlamaktadır. |
| İçerik: | Öykü, kısa film, sinema metni, reklam ve tanıtım amaçlarıyla hazırlanacak metinlerin teknik, estetik, yaratıcı yazım ve anlam süreçlerini keşfetmek dersin içeriğini oluşturmaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
|---|
| Metin yazma olgusunu tanımlar. |
| Metin yazımının tekniklerini açıklar. |
| Anlatıyı istenilen formata uygular. |
| Farklı kitle ve ürünlere yönelik reklam metni yazar. |
| Reklam metni yazma süreci hakkında genel bilgi verir. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
|---|---|---|---|
| Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
| 1 | İşlenecek konu ile ilgili kaynak kitapları okumaları | Yazı ve söz İlişkisi. | Anlatma, örneklerle açıklama yöntemi |
| 2 | İşlenecek konu ile ilgili kaynak kitapları okumaları | Yazı, anlam ve iletişim. | Anlatma, örneklerle açıklama yöntemi |
| 3 | İşlenecek konu ile ilgili kaynak kitapları okumaları | Yaratıcı yazarlık, profesyonel yazma kuralları, bakış açısı belirleme | Anlatma, örneklerle açıklama yöntemi |
| 4 | İşlenecek konu ile ilgili kaynak kitapları okumaları | Düşünceyi aktarmak için anlatım biçimleri | Anlatma, örneklerle açıklama yöntemi |
| 5 | İşlenecek konu ile ilgili kaynak kitapları okumaları | Düşünceyi aktarmak için anlatım biçimleri | Anlatma, örneklerle açıklama yöntemi |
| 6 | İşlenecek konu ile ilgili kaynak kitapları okumaları | Bir tema üzerine örnek öyküler kurma | Anlatma, örneklerle açıklama yöntemi |
| 7 | İşlenecek konu ile ilgili kaynak kitapları okumaları | Bir tema üzerine örnek öyküler kurma | Anlatma, örneklerle açıklama yöntemi |
| 8 | İşlenecek konu ile ilgili kaynak kitapları okumaları | Genel Tekrar | Anlatma, örneklerle açıklama yöntemi |
| 9 | İşlenecek konu ile ilgili kaynak kitapları okumaları | Aynı temada iki farklı öykü kurma | Anlatma, örneklerle açıklama yöntemi |
| 10 | - | ARA SINAV | - |
| 11 | İşlenecek konu ile ilgili kaynak kitapları okumaları | Ana temayı slogan ve anahtar cümle, motto yapma çalışması | Anlatma, örneklerle açıklama yöntemi |
| 12 | İşlenecek konu ile ilgili kaynak kitapları okumaları | Yeterli ve etkili enformasyon için metne en uygun görüntü seçimi | Anlatma, örneklerle açıklama yöntemi |
| 13 | İşlenecek konu ile ilgili kaynak kitapları okumaları | Yeterli ve etkili enformasyon için metne en uygun görüntü seçimi | Anlatma, örneklerle açıklama yöntemi |
| 14 | İşlenecek konu ile ilgili kaynak kitapları okumaları | Kısa film senaryosu tekniği | Anlatma, örneklerle açıklama yöntemi |
| 15 | İşlenecek konu ile ilgili kaynak kitapları okumaları | Genel Tekrar | Anlatma, örneklerle açıklama yöntemi |
| 16 | - | FİNAL | - |
| 17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
|---|
| Akyürek, Feridun (2005). Senaryo Yazarı Olmak Senaryo Yazmak. Mediacat Kitapları, İstanbul |
| Aitchison, Jim (2006). Basın İlanı Böyle Yapılır!. Okuyan Us Yayınları, İstanbul |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
||||
|---|---|---|---|---|
| Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama | Sınav Yapılma Şekli |
| Ara Sınav (Vize) | 1 | 50 | Klasik Sınav | |
| DÖNEM SONU- Sınavı (Final) | 1 | 50 | Klasik Sınav | |
| TOPLAM | 2 | 100 | ||
| (0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
|---|---|---|---|---|---|
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| BİLGİ | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Kuramsal | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
İlgili kişi ve kurumlarla iş birliği yapabilmek için Türkçe ve en az bir yabancı dilde yazılı ve sözlü olarak kendini ifade eder.
|
||||||
| BİLGİ | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Olgusal | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Görsel İletişim Tasarım alanındaki temel kavramlarını tanımlar.
|
||||||
| BECERİLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Bilişsel | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
İletişim ve Dijital Görsel Tasarım alanına ilişkin teknik bilgileri işleyerek tasarımlar üretir.
|
||||||
| BECERİLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Uygulamalı | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Dijital Tasarım ve Multimedya alanındaki uygulamaları gerçekleştirir.
|
||||||
| 2 |
Bir iletişim kurumundaki post-prodüksiyon sürecinin her aşaması için gerekli olan programları kullanır.
|
||||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Dijital medya tasarım alanında karşılaştığı iletişimsel, tasarımsal ve sanatsal problemleri bireysel ve ekip olarak çözer.
|
||||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Öğrenme Yetkinliği | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Görsel İletişim Tasarım disiplini alanında kullanılan iletişimsel, toplumsal ve tasarımsal kavramları yorumlar.
|
||||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Alanında kaynak taraması yapar. Sanatsal gündemi takip eder. Sözlü ve yazılı iletişim gündemine ilişkin yazılı-sözlü çalışmalar üretir.
|
||||||
| 2 |
Bir iletişimci ve tasarımcı bilinciyle disiplinler arası çalışmalarla projeler geliştirir.
|
||||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Sürdürülebilir tasarım ilkelerinin yapımı ve uygulamasında, görsel iletişim ve tasarım bilimlerinin bilgilerini kullanarak çeşitli görsel iletişim çözümleme stratejileri geliştirir.
|
||||||
| 2 |
Görsel İletişim Tasarım alanının gerektirdiği ölçüde ileri düzeyde bilgisayar programlarını, bilişim-iletişim teknolojilerini ve programlarını kullanarak, tasarımlar yapar.
|
||||||
| 3 |
Görsel İletişim Tasarım alanının tarihsel ve teorik bilgi birikimlerinden yararlanarak siyasi ve toplumsal görsel iletişim sorunlarının çözülmesine yönelik kampanyaları geliştirir.
|
||||||
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
|---|---|---|---|
| Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
| Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
| Ders | 14 | 3 | 42 |
| Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 0 | 0 | 0 |
| Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Okuma | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Seminer | 0 | 0 | 0 |
| Staj | 0 | 0 | 0 |
| Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
| Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
| Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
| Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
| Final Sınavı | 1 | 36 | 36 |
| Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 50 | 50 |
| Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ara Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
| TOPLAM | 16 | 0 | 128 |
| Genel Toplam | 128 | ||
| Toplam İş Yükü / 25.5 | 5 | ||
| Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |