TR EN

SAÇ BAKIMI VE YAPIMI I DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
SBP101 SAÇ BAKIMI VE YAPIMI I 1 4 3 8

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. AYLİN KOÇ
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Öğr.Gör. AYLİN KOÇ
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Bu ders ile öğrencilere saç bakımı ve güzellik hizmetleri programına yeni gelen öğrencilere, kuaförlüğün tarihçesini, saç bakımının önemini, saça geçici şekil verme tekniklerini vermeyi amaçlamaktadır.
İçerik: Kuaförlüğün tarihçesi, saçın yapısı, saç ve saçlı deri hastalıkları saç sağlığını etkileyen faktörler, saç bakım ve kürleri, uygulamaları, saç biçimlendirmede fön, mizampli ve topuz uygulamaları.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Kuaförlüğün tarihçesini bilir.
Saçın yapısını öğrenir.
Saç ve saçlı deri hastalıklarını, saç sağlığını etkileyen faktörleri öğrenir.
Saç bakım ve kürlerini uygular.
Saç biçimlendirmede fön, mizampli ve topuz uygular.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Yazılı ve Görsel kaynaklar Kuaförlüğün tarihçesi Anlatım, Soru-Cevap
2 Yazılı ve Görsel kaynaklar Saçın yapısı ve katmanları(tabakaları) Bir önceki haftanın Anlatım, Soru-Cevap Değerlendirmesi
3 Yazılı ve Görsel kaynaklar Saçın yapısı ve katmanları(tabakaları) Anlatım, Soru-Cevap
4 Yazılı ve Görsel kaynaklar Saçlı Deri Hastalıkları Bir önceki haftanın Anlatım, Soru-Cevap Değerlendirmesi
5 Yazılı ve Görsel kaynaklar Bir kuaförde olması gereken özellikler Anlatım, Soru-Cevap
6 Yazılı ve Görsel kaynaklar Saç sağlığını etkileyen faktörler Saç bakım ve kürlerinin kullanım amaçları Bir önceki haftanın Anlatım, Soru-Cevap Değerlendirmesi
7 Yazılı ve Görsel kaynaklar Saça geçici şekil verme teknikleri Anlatım, Soru-Cevap
8 - ARA SINAV -
9 Yazılı ve Görsel kaynaklar Fön işlemi, fönde kullanılan malzemeler ve fön yapım aşamaları Bir önceki haftanın Anlatım, Soru-Cevap Değerlendirmesi
10 Yazılı ve Görsel kaynaklar Fön çeşitleri ve yapım aşamaları Anlatım, Soru-Cevap
11 Yazılı-Görsel kaynaklar, laboratuvar uygulamaları Maşa ve Düzleştirici işlemi, kullanılan malzemeler ve yapım aşamaları Anlatım, Video, Soru-Cevap
12 Yazılı-Görsel kaynaklar, laboratuvar uygulamaları Vak,mizample işlemi, kullanılan malzemeler ve yapım aşamaları Anlatım, Video, Soru-Cevap
13 Yazılı-Görsel kaynaklar, laboratuvar uygulamaları Örgü işlemi ve çeşitleri, kullanılan malzemeler ve yapım aşamaları Anlatım, Video, Soru-Cevap
14 Yazılı-Görsel kaynaklar, laboratuvar uygulamaları Topuz işlemi ve çeşitleri, kullanılan malzemeler ve yapım aşamaları Anlatım, Video, Soru-Cevap
15 Yazılı-Görsel kaynaklar, laboratuvar uygulamaları Gelin topuzu işlemi ve çeşitleri, kullanılan malzemeler ve yapım aşamaları Anlatım, Video, Soru-Cevap
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Henderson, S. (1995). Temel Kuaförlük Bilimi, Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları.
Erkan A., Güngör İ. (1992), modern kuaförlük sanatında eğitim, Ankara, Frapan yayıncılık.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Defines the types of skin, skin analysis can be done.
2
Identifies skin diseases.
3
Hair and scalp diseases, learns the factors that affect the health of the hair and scalp
4
Uses sufficient technical knowledge about body anatomy and physiology.
5
Have knowledge about message types and techniques.
6
Know the structure of nail and define nail diseases.
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Be able to access the application of theoretical and practical knowledge and skin care.
2
It communicates with companies and chambers that are leaders in the sector.
3
Researches and uses innovations in the field of hair care and beauty.
4
Conducts research on new products and applications.
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Can operate a salon related to hair design or skin and body care.
2
Researches industry-related innovations and publications.
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Will have enough information and skills in hair styling techniques.
2
Can open a salon related to hair design or skin and body care.
3
Effective use of information technologies and prepare presentations.
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Can operate a salon related to hair design or skin and body care.
2
Works as a team in a salon related to Hair Design or Skin and Body Care.
3
Analyzes and uses industry-related innovations and publications.
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Analyzes and uses publications and programs in the beauty industry.
2
Uses innovations and current practices related to the beauty industry.
3
Access the activity using the technique to make the appropriate make-up cosmetic products.
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Can comminuciate well in service sector, working life, and human relationships.
2
Reaches the level of foreign language knowledge to communicate with colleagues and follow the professional and literature.
3
Will fallow career exhibitions and proffessional developments in the field.
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Use of tools and equipments in the field of hair care and beauty services.
2
Gains the ability to use tools and equipments related to body care.
3
Gains the ability to use tools and equipments related to skin care.
4
Gains the ability to use devices and equipments for hair removal and depilation.

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 4 56
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 4 56
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 9 2 18
Yerinde Uygulama 2 2 4
Mesleki Faaliyet 2 2 4
Sosyal Faaliyet 2 2 4
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 2 2 4
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 2 2
Kısa Sınav 1 1 1
Kısa Sınav Hazırlığı 1 2 2
TOPLAM 50 0 153
Genel Toplam 153
Toplam İş Yükü / 25.5 6
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 6,0