Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
SBP103 | KOZMETİK ÜRÜNLER BİLGİSİ | 1 | 3 | 3 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. AYLİN KOÇ |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Öğr.Gör. SÜLEYMAN PAK |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Bu dersin amacı bilim ve teknolojinin tüketici ihtiyacını karşılamaya yönelik ortaya koyduğu kozmetik ve kozmesotik ürünlerin, yararları ve zararları İhtiyaçlar doğrultusunda kozmetik ürün seçebilme amaçlamaktadır. |
İçerik: | Kozmetik Ürünlere Giriş, Emülsiyonlar, Kozmetik Ürünlerde Uygulanan Testler, Kozmetik Ürünlerde Güvenirlik ve Kararlılık,Cilt Bakım Kozmetikleri,Saç Bakım Kozmetikleri, Saçlı Deri Bakım Kozmetikleri, Vücut Bakım Kozmetikleri, El Ayak Bakım Kozmetikleri, Ağız bakım Kozmetikleri, Dekoratif -Makyaj Kozmetikleri, Parfümler-Diğerleri(Oral Products,Hijyenik Pedler, Vaj,nal ürünler, Traş Ürünleri, diğerleri) |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Kozmetik ürünleri tanır |
Kozmetik ürünlere uygulanan testleri açıklar |
Kozmetik ürünlerin güvenirlik ve kararlılıklarını araştırır |
Cilt bakım kozmetiklerini ve içeriklerini bilir |
Saç bakım uygulamalarında kullanılacak ürünlerin içeriklerini analiz eder |
Saçlı deri bakım ürünlerinin içeriklerini analiz eder |
Vücut bakım kozmetiklerinin içeriklerini analiz eder |
El ve ayak ve tırnak bakım kozmetiklerini açıklar |
Ağız bakım kozmetiklerini bilir |
Dekoratif makyaj kozmetiklerini tanır |
Parfümlerin ve diğer kozmetik ürünlerin içeriklerini açıklar |
Cildin ihtiyacı doğrultusunda uygulanacak bakım öncesi doğru ürün kullanır |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Yazılı-görsel kaynaklar | Kozmetik Ürünlere Giriş | Anlatım |
2 | Literatür taraması, Yazılı-görsel kaynaklar | Kozmetik Ürünlerde Uygulanan Testler | Anlatım |
3 | Literatür taraması, Yazılı-görsel kaynaklar | Kozmetik Ürünlerde kullanılan kimyasallar | Anlatım |
4 | Yazılı-görsel kaynaklar | Kozmetik ürünlerin sınıflandırılması | Anlatım |
5 | Yazılı-görsel kaynaklar | Cilt Bakım Kozmetikleri | Anlatım |
6 | Yazılı-görsel kaynaklar | Cilt Bakım Kozmetikleri | Anlatım |
7 | Yazılı-görsel kaynaklar | Saç Bakım Kozmetikleri | Anlatım |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Araştırma | Sunum | uygulama |
10 | Yazılı-görsel kaynaklar | Vücut Bakım Kozmetikleri, Ağız Bakım Kozmetikleri | Anlatım |
11 | Yazılı-görsel kaynaklar | Parfümler & Diğerleri (Oral Products, Hijyenik Pedler, Vajinal Ürünler, Traş Ürünleri, Diğerleri) | Anlatım |
12 | Yazılı-görsel kaynaklar | El- Ayak Bakım Kozmetikleri | Anlatım |
13 | Yazılı-görsel kaynaklar | Dekoratif – Makyaj Kozmetikleri | Anlatım |
14 | Yazılı-görsel kaynaklar | Cilt soyucu kozmetik ürünler | Anlatım |
15 | Yazılı-görsel kaynaklar | Emülsiyonlar | Anlatım |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Yazan, Y. (2004). Kozmetik Bilimi, Nobel Tıp Kitabevleri, 200 |
Çomoğlu, T. (2012). Kozmetikler . Marmara Pharmaceutical Journal , 16 (1) , 1-8 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/marupj/issue/17912/188059 |
Marmara Pharmaceutical Journal, 16: 1-8, 2012. GÜVEN, Kasım Cemal. Kozmetik Formüller, Nobel Tıp Kitapevleri, |
MEGEP (2011). Çevre Sağlığı/ Kozmetik Ürünler ve Oyuncaklar, Ankara. |
Dermakozmetik/Kozmesötik Madde ve Ürünler, Ed. Yasemin Yazan, Nobel Tıp Kitabevleri, 2016 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Defines the types of skin, skin analysis can be done.
|
2 | |||||
2 |
Identifies skin diseases.
|
2 | |||||
3 |
Hair and scalp diseases, learns the factors that affect the health of the hair and scalp
|
2 | |||||
4 |
Uses sufficient technical knowledge about body anatomy and physiology.
|
3 | |||||
5 |
Have knowledge about message types and techniques.
|
2 | |||||
6 |
Know the structure of nail and define nail diseases.
|
5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Be able to access the application of theoretical and practical knowledge and skin care.
|
5 | |||||
2 |
It communicates with companies and chambers that are leaders in the sector.
|
5 | |||||
3 |
Researches and uses innovations in the field of hair care and beauty.
|
5 | |||||
4 |
Conducts research on new products and applications.
|
5 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Can operate a salon related to hair design or skin and body care.
|
5 | |||||
2 |
Researches industry-related innovations and publications.
|
3 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Will have enough information and skills in hair styling techniques.
|
5 | |||||
2 |
Can open a salon related to hair design or skin and body care.
|
5 | |||||
3 |
Effective use of information technologies and prepare presentations.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Can operate a salon related to hair design or skin and body care.
|
3 | |||||
2 |
Works as a team in a salon related to Hair Design or Skin and Body Care.
|
5 | |||||
3 |
Analyzes and uses industry-related innovations and publications.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Analyzes and uses publications and programs in the beauty industry.
|
5 | |||||
2 |
Uses innovations and current practices related to the beauty industry.
|
4 | |||||
3 |
Access the activity using the technique to make the appropriate make-up cosmetic products.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Can comminuciate well in service sector, working life, and human relationships.
|
4 | |||||
2 |
Reaches the level of foreign language knowledge to communicate with colleagues and follow the professional and literature.
|
4 | |||||
3 |
Will fallow career exhibitions and proffessional developments in the field.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Use of tools and equipments in the field of hair care and beauty services.
|
3 | |||||
2 |
Gains the ability to use tools and equipments related to body care.
|
5 | |||||
3 |
Gains the ability to use tools and equipments related to skin care.
|
5 | |||||
4 |
Gains the ability to use devices and equipments for hair removal and depilation.
|
5 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 3 | 42 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 3 | 3 | 9 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 3 | 3 | 9 |
Proje Hazırlama | 3 | 3 | 9 |
Seminer | 3 | 3 | 9 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 1 | 1 |
Kısa Sınav | 1 | 1 | 1 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 1 | 1 | 1 |
TOPLAM | 45 | 0 | 125 |
Genel Toplam | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 4,9 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |