Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
SBP105 | MİKROBİYOLOJİ VE STERİLİZASYON | 1 | 3 | 2 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. AYLİN KOÇ |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Dr.Öğr.Üyesi SEVİNÇ BABA |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Bu dersin amacı, yararlı ve zararlı mikroorganizmaları tanıtmak, oluşturdukları hastalıklar konusunda bilinçlendirmek, mesleki işlemler öncesinde cildi, deriyi ve eklerini dikkatli analiz edebilmek, sterilizasyon kurallarıyla korunma yöntemlerini geliştirmektir. |
İçerik: | Mikrobiyolojiye Giriş, Mikrobiyolojinin Tarihçesi,Bakteri, Virüs, Mantar, Parazit Genel Özellikleri,Vücudun Normal Mikrobiyal Florası, Dezenfeksiyon , A ntisepsi ve Sterilizasyon, Sterilizasyon ve Dezenfeksiyon Yöntemleri, Hava Kaynaklı Enfeksiyonlar ve Etkenleri, Yara ve Deri Enfeksiyon ve Etkenleri, Yara ve Deri Enfeksiyonları ve Etkileri, Cinsel Yolla Bulaşan Hastalıklar ve Etkenleri, Kan ve Kan Bileşenlerinin Transfüzyonu ile Bulaşan Enfeksiyonlar, El Hijyeni, Bildirimi Zorunlu Hastalıklar Genel Tekrar |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Mikrobiyoloji kavramını açıklar |
Mikroorganizmaların yapıları hakkında bilgi sahibi olur ve karşılaştırma yapar |
Sağlıklı insan vücudunda bulunan ve organizmaya zarar vermeden yaşayan mikroorganizmaların bilgisini özetler |
Enfeksiyon kontrol programının temel unsurlarını ifade eder |
Mikroorganizmaların dezenfektanlara olan direnç seviyelerini dikkate alarak uygun sterilizasyon ve dezenfeksiyon yöntemlerini yaşamın her alanında gerçekleştirir |
Bireysel ve toplumsal sağlığı korumada bilinçli davranış sergiler |
Deride meydana gelen enfeksiyon hastalıklarını tanımlar |
Mikroorganizmaların neden olduğu cinsel yolla bulaşan hastalıklarını tanımlar |
Bireysel ve toplumsal sağlığı korumada el hijyenine dikkat edebilme, önemi doğrultusunda farkındalık oluşturur |
Türkiye ve Dünya’da bildirimi zorunlu hastalıkları ifade eder |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Literatür tarama, Ders notlarını inceleme | Mikrobiyoloji Tanımı ve Tarihçesi | Yüz Yüze konu anlatımı, Soru - Cevap |
2 | Literatür tarama, Ders notlarını inceleme | Bakteri Hücre Yapıları | Yüz Yüze konu anlatımı, Soru - Cevap |
3 | Literatür tarama, Ders notlarını inceleme | Mantar ve Virüs Yapıları | Yüz Yüze konu anlatımı, Soru - Cevap |
4 | Literatür tarama, Ders notlarını inceleme | Parazitler | Yüz Yüze konu anlatımı, Soru - Cevap |
5 | Literatür tarama, Ders notlarını inceleme | Mikrobiyal Flora | Yüz Yüze konu anlatımı, Soru - Cevap |
6 | Literatür tarama, Ders notlarını inceleme | Sterilizasyon ve Dezenfeksiyon Yöntemleri | Yüz Yüze konu anlatımı, Soru - Cevap |
7 | Literatür tarama, Ders notlarını inceleme | Enfeksiyon Kontrol Programı, Bireysel ve Toplumsal Sağlığı Korumada Bilinçli Davranış | Yüz Yüze konu anlatımı, Soru - Cevap |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür tarama, Ders notlarını inceleme | Deride Meydana Gelen Enfeksiyon Hastalıkları | Yüz Yüze konu anlatımı, Soru - Cevap |
10 | Literatür tarama, Ders notlarını inceleme | Solunum Yoluyla Bulaşan Enfeksiyon Hastalıkları | Yüz Yüze konu anlatımı, Soru - Cevap |
11 | Literatür tarama, Ders notlarını inceleme | Cinsel Yolla Bulaşan Enfeksiyon Hastalıkları | Yüz Yüze konu anlatımı, Soru - Cevap |
12 | Literatür tarama, Ders notlarını inceleme | Türkiye ve Dünya’da bildirimi zorunlu hastalıklar | Yüz Yüze konu anlatımı, Soru - Cevap |
13 | Literatür tarama, Ders notlarını inceleme | Genel Tekrar | Yüz Yüze konu anlatımı, Soru - Cevap |
14 | Literatür tarama, Ders notlarını inceleme | Uygulama | Yüz Yüze konu anlatımı, Soru - Cevap |
15 | Literatür tarama, Ders notlarını inceleme | Uygulama | Yüz Yüze konu anlatımı, Soru - Cevap |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Doç. Dr. Özgül KISA, Sağlık Bilimlerinde Mikrobiyoloji, Nobel Tıp Kitabevi |
Prof.Dr. Selma Güven, Yrd.Doç. Dr. Nükhet N. DEMİREL ZORBA, Genel Mikrobiyolojive LAboratuvar Klavuzu, Nobel Akademik Yayıncılık |
Paul G. Engelkirk, Janet Duben-Engelkirk, Burton Sağlık Bilimlerinde Mikrobiyoloji, İstanbul Tıp kitabevleri |
Prof. Dr. Fehmi TABAK, Enfeksiyon Hastalıkları, İstanbul Tıp Kitabevleri |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Defines the types of skin, skin analysis can be done.
|
5 | |||||
2 |
Identifies skin diseases.
|
5 | |||||
3 |
Hair and scalp diseases, learns the factors that affect the health of the hair and scalp
|
4 | |||||
4 |
Uses sufficient technical knowledge about body anatomy and physiology.
|
4 | |||||
5 |
Have knowledge about message types and techniques.
|
5 | |||||
6 |
Know the structure of nail and define nail diseases.
|
5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Be able to access the application of theoretical and practical knowledge and skin care.
|
4 | |||||
2 |
It communicates with companies and chambers that are leaders in the sector.
|
4 | |||||
3 |
Researches and uses innovations in the field of hair care and beauty.
|
5 | |||||
4 |
Conducts research on new products and applications.
|
4 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Can operate a salon related to hair design or skin and body care.
|
4 | |||||
2 |
Researches industry-related innovations and publications.
|
5 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Will have enough information and skills in hair styling techniques.
|
4 | |||||
2 |
Can open a salon related to hair design or skin and body care.
|
5 | |||||
3 |
Effective use of information technologies and prepare presentations.
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Can operate a salon related to hair design or skin and body care.
|
4 | |||||
2 |
Works as a team in a salon related to Hair Design or Skin and Body Care.
|
5 | |||||
3 |
Analyzes and uses industry-related innovations and publications.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Analyzes and uses publications and programs in the beauty industry.
|
5 | |||||
2 |
Uses innovations and current practices related to the beauty industry.
|
4 | |||||
3 |
Access the activity using the technique to make the appropriate make-up cosmetic products.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Can comminuciate well in service sector, working life, and human relationships.
|
4 | |||||
2 |
Reaches the level of foreign language knowledge to communicate with colleagues and follow the professional and literature.
|
4 | |||||
3 |
Will fallow career exhibitions and proffessional developments in the field.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Use of tools and equipments in the field of hair care and beauty services.
|
5 | |||||
2 |
Gains the ability to use tools and equipments related to body care.
|
5 | |||||
3 |
Gains the ability to use tools and equipments related to skin care.
|
5 | |||||
4 |
Gains the ability to use devices and equipments for hair removal and depilation.
|
5 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 3 | 42 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 2 | 2 | 4 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 2 | 2 | 4 |
Ödev | 2 | 2 | 4 |
Proje Hazırlama | 2 | 6 | 12 |
Seminer | 2 | 2 | 4 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 2 | 2 | 4 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 2 | 2 | 4 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 1 | 1 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 46 | 0 | 124 |
Genel Toplam | 124 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 4,9 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |