Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
SBP108 | CİLT BAKIMI VE UYGULAMALARI I | 2 | 4 | 3 | 6 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. AYLİN KOÇ |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Bu ders ile öğrencilere, cilt bakımı ve güzellik mesleğinin temel ilkeleri öğretilir. Cilt bakım ve güzellik programında gerekli olan alet ve makinaları kullanabilme yeterliliğine sahip, sağlıklı ve bakımlı olarak güzelleşmenin uygulamasında iş hayatına hazırlamaktadır. |
İçerik: | Derinin yapısı, önemi ve katmanları. Deri sağlığını etkileyen faktörler. Derinin Ph dengesi- Sterilizasyon. Basit deri hastalıkları. Cilt türleri ve teşhisi. Cilt teşhisinde kullanılan araçlar hakkında bilgi. Cilt bakımında kullanılancihazların kullanımı. Öğrendiklerini uygulama. Cihazlarla yapılan cilt temizliği. Cilt temizliğinde kullanılan kozmetik ürünler hakkında bilgi verilmesi. Kozmetik ürünlerle cilt temizliği uygulaması yapılması. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Derinin yapısı, önemi ve katmanları hakkında bilgi sahibi olur. |
Deri sağlığını etkileyen faktörleri bilir. |
Derinin Ph dengesi ve sterilizasyonu hakkında bilgi sahibi olur. |
Basit deri hastalıkları, cilt türleri ve teşhisi, cilt teşhisinde kullanılan araçlar hakkında bilgi sahibi olur. |
Cilt bakımında kullanılan cihazların kullanımını, cihazlarla yapılan cilt temizliğini uygular. |
Cilt temizliğinde kullanılan kozmetik ürünler hakkında bilgi sahibi olur. |
Kozmetik ürünlerle cilt temizliği uygular. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Yazılı-Görsel kaynaklar | Ders içeriği ve konusunun anlatılması, dersin tanıtılması. Deri, tanımı ve önemi | teorik, slayt |
2 | Yazılı-Görsel kaynaklar | Hücrenin Yapısı | teorik, slayt |
3 | Yazılı-Görsel kaynaklar | Derinin Yapısı ve Derinin katmanları | teorik, slayt |
4 | Yazılı-Görsel kaynaklar | Deri sağlığını etkileyen faktörler | teorik, slayt |
5 | Yazılı-Görsel kaynaklar | Derinin Ph dengesi-Sterilizasyon | teorik, slayt |
6 | Yazılı-Görsel kaynaklar | Basit deri hastalıkları | teorik, slayt |
7 | Yazılı-Görsel kaynaklar | Basit deri hastalıkları | teorik, slayt |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Yazılı-Görsel kaynaklar, laboratuvar uygulama | Cilt Yaşlanması | slayt, uygulama |
10 | Yazılı-Görsel kaynaklar | Cilt türleri | teorik, slayt |
11 | Yazılı-Görsel kaynaklar, laboratuvar uygulama | Cildi inceleme yöntemleri | slayt, uygulama |
12 | Laboratuvar uygulama | Cilt analizinde ve bakımında kullanılan araç gereçler | uygulama |
13 | Yazılı-Görsel kaynaklar, laboratuvar uygulama | Cihazlarla yapılan cilt temizliği | slayt, uygulama |
14 | Yazılı-Görsel kaynaklar | Cilt temizliğinde kullanılan kozmetik ürünler hakkında bilgi verilmesi | teorik, slayt |
15 | Yazılı-Görsel kaynaklar, laboratuvar uygulama | Cilt Analizi | slayt, uygulama |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Yazan Y. (2004), Kozmetik Bilimi, İstanbul: Nobel Tıp Kitapevi |
Ders notları |
Frangie, C. M., Botero, A. R., & Hennessey, C. (2012). Milady's Standard Cosmetology. Thomson Delmar Learning. |
D'Angelo, J. M. (2012), Milady Standard Esthetics: Advanced. Milady Cengage Learning. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Defines the types of skin, skin analysis can be done.
|
5 | |||||
2 |
Identifies skin diseases.
|
5 | |||||
3 |
Hair and scalp diseases, learns the factors that affect the health of the hair and scalp
|
4 | |||||
4 |
Uses sufficient technical knowledge about body anatomy and physiology.
|
4 | |||||
5 |
Have knowledge about message types and techniques.
|
2 | |||||
6 |
Know the structure of nail and define nail diseases.
|
5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Be able to access the application of theoretical and practical knowledge and skin care.
|
4 | |||||
2 |
It communicates with companies and chambers that are leaders in the sector.
|
3 | |||||
3 |
Researches and uses innovations in the field of hair care and beauty.
|
4 | |||||
4 |
Conducts research on new products and applications.
|
2 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Can operate a salon related to hair design or skin and body care.
|
2 | |||||
2 |
Researches industry-related innovations and publications.
|
1 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Will have enough information and skills in hair styling techniques.
|
2 | |||||
2 |
Can open a salon related to hair design or skin and body care.
|
2 | |||||
3 |
Effective use of information technologies and prepare presentations.
|
2 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Can operate a salon related to hair design or skin and body care.
|
3 | |||||
2 |
Works as a team in a salon related to Hair Design or Skin and Body Care.
|
2 | |||||
3 |
Analyzes and uses industry-related innovations and publications.
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Analyzes and uses publications and programs in the beauty industry.
|
4 | |||||
2 |
Uses innovations and current practices related to the beauty industry.
|
2 | |||||
3 |
Access the activity using the technique to make the appropriate make-up cosmetic products.
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Can comminuciate well in service sector, working life, and human relationships.
|
4 | |||||
2 |
Reaches the level of foreign language knowledge to communicate with colleagues and follow the professional and literature.
|
3 | |||||
3 |
Will fallow career exhibitions and proffessional developments in the field.
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Use of tools and equipments in the field of hair care and beauty services.
|
1 | |||||
2 |
Gains the ability to use tools and equipments related to body care.
|
2 | |||||
3 |
Gains the ability to use tools and equipments related to skin care.
|
4 | |||||
4 |
Gains the ability to use devices and equipments for hair removal and depilation.
|
4 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 4 | 56 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 4 | 56 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 2 | 2 | 4 |
Laboratuvar | 2 | 2 | 4 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 2 | 2 | 4 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 2 | 2 | 4 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 2 | 2 | 4 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 2 | 2 | 4 |
Yerinde Uygulama | 2 | 2 | 4 |
Mesleki Faaliyet | 2 | 2 | 4 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 1 | 1 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 48 | 0 | 148 |
Genel Toplam | 148 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 5,8 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 6,0 |