TR EN

PODOLOJİ III DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
PDP205 PODOLOJİ III 3 3 2 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. MUHAMMED YURTSEVEN
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Öğr.Gör. ALMİNA DURMUŞ
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Podolojinin temel ilkeleri, tıbbi teşhisler ve tedavi planı, tıbbi talimatların gerçekleştirilmesi ve hekimlerle iş birliği, ayak bakımında kullanılacak aletlerin kullanılması ve temizliğini öğretmektir.
İçerik: Protez tırnakların çeşitleri ve uygulaması, tırnak düzeltme klipsleri ve uygulaması, tırnak kreasyonlarını uygulama becerisini kazandırmak, ortezlar ve uygulaması ponza taşı ya da ayak törpüsü ile sertleşmiş ayak topuklarını temizlemek, ayak bakımında karşılaşılabilen sorunlar, ayak bakımında kullanılacak ekipmanların düzenlenmesi, özel bandajlar, baskı azaltmaları ve sürtünmeden koruma, podolojik uygulamaların yapılacağı mekanların dekorasyonunda dikkat edilmesi gereken, hususlar, podolojik uygulamaların yasal sorumlulukları, ayak bakımında kullanılan ekipmanların sterilizasyonu, ayak bakımında kullanılan ekipmanların sterilizasyonu podolojik uygulamaların yapılacağı mekanların dezenfeksiyonu.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Ara eleman olarak görev yapacağı sağlık bilimleri alanındaki temel bilgilerle donanmış olma ve bu bilgileri uygulamada yetkinlik kazanır.
İlgili olduğu sağlık alanı ile ilgili olarak bilgi ve teknolojiye erişim yolları ve araçlarını kullanmada yetkinlik kazanır.
Bilgi verici ve etkili bir yolla hastalarla iletişim kurup yapılması gereken işlemleri yapabilir.
İlgili sorunları bilimsel veriler/kanıtlar doğrultusunda tespit edip çözüm üretir.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 - Protez tırnakların çeşitleri ve uygulaması I -
2 - Protez tırnakların çeşitleri ve uygulaması II -
3 - Tırnak düzeltme klipsleri ve uygulaması I -
4 - Tırnak düzeltme klipsleri ve uygulaması II -
5 - Tırnak kreasyonlarını uygulama becerisini kazandırmak I -
6 - Tırnak kreasyonlarını uygulama becerisini kazandırmak II -
7 - Ortezler ve uygulaması I -
8 - ARA SINAV -
9 - Ortezler ve uygulaması II -
10 - Ponza taşı ya da ayak törpüsü ile sertleşmiş ayak topuklarını temizlemek I -
11 - Ponza taşı ya da ayak törpüsü ile sertleşmiş ayak topuklarını temizlemek II -
12 - Ayak bakımında karşılaşılabilen sorunlar I -
13 - Ayak bakımında karşılaşılabilen sorunlar II -
14 - Ayak bakımında kullanılacak ekipmanların düzenlenmesi I -
15 - Ayak bakımında kullanılacak ekipmanların düzenlenmesi II -
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Floyd, A., & Mansmann, R. (2007). Equine Podiatry-E-Book. Elsevier Health Sciences.
Evans, A. M. (2010). Pocket Podiatry: Paediatrics E-Book. Elsevier Health Sciences.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
To be able to professionally evaluate and apply the knowledge gained from basic theoretical and practical courses supported by lecture notes, application tools and materials, visual-objective resources containing current information in the field of podology.
5
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Using the basic knowledge and skills acquired in the field of podology, interpret and evaluate data, identify and analyse problems, and develop solutions based on evidence.
5
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
To be able to use basic theoretical and practical knowledge related to the field of podology.
5
2
They can make all applications related to the field of podology in accordance with the technique.
5
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Interprets and evaluates data using the basic knowledge and skills acquired in the field of podology, identifies and analyses problems and can take part in studies planned for solution.
4
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
To be able to carry out a given task independently using the basic knowledge in the field of podology.
3
2
They can work as a team member to solve complex and unpredictable problems encountered in applications related to the field of podology.
3
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
They can evaluate the basic knowledge and skills acquired in the field of podology with a critical approach.
2
2
They identify their learning needs and can direct their learning.
2
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Informs the relevant people and institutions by using the basic knowledge and skills in the field of podology; can transfer his / her thoughts and suggestions for solutions to problems in written and orally.
1
2
To be able to follow the information in the field and communicate with colleagues by using a foreign language at least at the European Language Portfolio A2 General Level.
0
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
They can contribute to the collection, interpretation, application and announcement of the results of the data related to the field of podology in accordance with social, scientific, cultural and ethical values.
2
2
As an individual, he/she can act in accordance with the laws, regulations, legislation and professional ethics rules related to his/her duties, rights and responsibilities.
2
3
They can work with other health disciplines.
3

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 6 84
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 1 1
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 1 1
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 32 0 130
Genel Toplam 130
Toplam İş Yükü / 25.5 5,1
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0