TR EN

FİZYOLOJİ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
SMP103 FİZYOLOJİ 1 3 3 4

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. MUHAMMED YURTSEVEN
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Öğr.Gör. MUHAMMED YURTSEVEN
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Fizyoloji dersinde; vücudun temel işlevleri ile sistemleri oluşturan yapı ve organların fizyolojik özellikleri ile ilgili bilgi ve becerilerin kazandırılması amaçlanmaktadır.
İçerik: Fizyoloji ile ilgili temel terim ve kavramlar, hücrenin yapısı ve çeşitleri, duyu organları, hareket sistemi, dolaşım sistemi, sindirim sistemi, boşaltım sistemi, genital sistemler, sinir sistemi ve solunum sistemi fizyolojisi konularını içermektedir.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Hücre ve organ sistemlerinin işlevsel mekanizmalarını, birbirleri ile ilişkilerini ve vücuttaki fizyolojik kontrol mekanizmalarını değerlendirme.
Sağlıklı durumda vücut işlevlerinin nasıl gerçekleştiğini tanımlama.
Patolojik durumlarda hangi fizyolojik işlevlerde problem olduğunu örneklendirme.
Organizmanın nasıl bir iç denge içerisinde çalıştığını araştırma.
Çeşitli hastalıkların oluşumundaki fizyolojik değişkenler hakkında çıkarımda bulunma.
İnsan vücudunda bulunan fizyolojik yapılar ile hastalıklar arasında neden-sonuç ilişkisi kurma.
Bütün fizyolojik sistemlerin birbirlerine bağlı bir şekilde çalıştığını yorumlama.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Literatür tarama, bireysel araştırma. Fizyolojide Temel Kavram ve Terimleri Anlatım ,soru / cevap
2 Literatür tarama, bireysel araştırma. Hücre Fizyolojisi Anlatım ,soru / cevap
3 Literatür tarama, bireysel araştırma. Kas Fizyolojisi Anlatım ,soru / cevap
4 Literatür tarama, bireysel araştırma. Kan Fizyolojisi Anlatım ,soru / cevap
5 Literatür tarama, bireysel araştırma. Solunum Sistemi Fizyolojisi Anlatım ,soru / cevap
6 Literatür tarama, bireysel araştırma. Dolaşım Sistemi Fizyolojisi - Kan Anlatım ,soru / cevap
7 Literatür tarama, bireysel araştırma. Dolaşım Sistemi Fizyolojisi - Lenf Anlatım ,soru / cevap
8 - ARA SINAV -
9 Literatür tarama, bireysel araştırma. Sindirim Sistemi Fizyolojisi Anlatım ,soru / cevap
10 Literatür tarama, bireysel araştırma. Sinir Sistem Fizyolojisi Anlatım ,soru / cevap
11 Literatür tarama, bireysel araştırma. Endokrin Sistemi Fizyolojisi Anlatım ,soru / cevap
12 Literatür tarama, bireysel araştırma. Boşaltım Sistemi Fizyolojisi Anlatım ,soru / cevap
13 Literatür tarama, bireysel araştırma. Üreme Fizyolojisi Anlatım ,soru / cevap
14 Literatür tarama, bireysel araştırma. Duyu Fizyolojisi Anlatım ,soru / cevap
15 Literatür tarama, bireysel araştırma. Genel Tekrar Anlatım ,soru / cevap
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Guyton, A.C., Hall, J.E., (2021) Guyton Medical Physiology,14 th Edition, Türkçe Baskı: Nobel Tıp Kitabevleri
Widmaier, E.P.,Raff; H., Strang; K.T.,(2010) Vander İnsan Fizyolojisi, Türkçe Baskı: İzmir Güven Kitapevi
Ertuğrul. L., (2014) Fizyoloji, Akademi Basın ve Yayıncılık

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
To be able to professionally evaluate and apply the knowledge gained from basic theoretical and practical courses supported by lecture notes, application tools and materials, visual-objective resources containing current information in the field of podology.
0
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Using the basic knowledge and skills acquired in the field of podology, interpret and evaluate data, identify and analyse problems, and develop solutions based on evidence.
0
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
To be able to use basic theoretical and practical knowledge related to the field of podology.
0
2
They can make all applications related to the field of podology in accordance with the technique.
0
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Interprets and evaluates data using the basic knowledge and skills acquired in the field of podology, identifies and analyses problems and can take part in studies planned for solution.
0
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
To be able to carry out a given task independently using the basic knowledge in the field of podology.
0
2
They can work as a team member to solve complex and unpredictable problems encountered in applications related to the field of podology.
2
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
They can evaluate the basic knowledge and skills acquired in the field of podology with a critical approach.
0
2
They identify their learning needs and can direct their learning.
0
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Informs the relevant people and institutions by using the basic knowledge and skills in the field of podology; can transfer his / her thoughts and suggestions for solutions to problems in written and orally.
2
2
To be able to follow the information in the field and communicate with colleagues by using a foreign language at least at the European Language Portfolio A2 General Level.
0
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
They can contribute to the collection, interpretation, application and announcement of the results of the data related to the field of podology in accordance with social, scientific, cultural and ethical values.
0
2
As an individual, he/she can act in accordance with the laws, regulations, legislation and professional ethics rules related to his/her duties, rights and responsibilities.
0
3
They can work with other health disciplines.
3

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 3 42
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 5 5
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 5 5
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 32 0 96
Genel Toplam 96
Toplam İş Yükü / 25.5 3,8
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 4,0