TR EN

MESLEKİ UYGULAMALAR I DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
IYP108 MESLEKİ UYGULAMALAR I 2 6 3 6

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. SİBEL CANİTEZ
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Birinci Değerlendirme Tekniklerini, İkinci Değerlendirme Tekniklerini Uygulamak ve Tıbbi acillerde, acil bakım uygulama yeterlikleri,İleri yaşam protokollerini uygulama becerisi kazandırmayı amaçlamaktadır.
İçerik: birinci değerlendirme tekniklerini uygulamak, ikincil değerlendirme tekniklerini uygulamak, solunum sistemi hastalıklarını değerlendirmek, kardiyovasküler sistem hastalıklarının değerlendirilmesi ve acil bakım, göğüs ağrısı olan hastaya acil bakım, sinir sistemi hastalıklarını değerlendirmek, acil bakım uygulamak.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Temel Elektro Kardiyo Grafiyi yorumlayabilmek
Dünyada ve Türkiye’de acil sağlık hizmetlerinin durumu ve ilk ve acil yardım teknikerinin bu sistem içindeki görev ve sorumluluklarını bilir.
Acil durumlarda hasta değerlendirme; birincil ve ikincil muayene prensiplerini bilir.
İleri Yaşam Desteği uygulamalarını bilir.
Defibrilasyon ve kardiyoversiyon yapabilme becerisine sahiptir.
Hasta ile ilgili gerekli kayıtları usulüne uygun şekilde tutar.
Olağan ve olağan dışı durumlarda kişisel ve çevresel güvenlik bilgilerine sahip olma
Hasta, hasta yakınları ve diğer sağlık profesyonelleri ile sözlü ve yazılı iletişim kurar.
Ani hastalanma veya yaralanma durumlarında olay yerine hızla ulaşarak,durumu değerlendirir, gerekiyorsa ilk müdahaleyi yapar ve uygun hastane acil servisine doğru yöntemle naklini sağlar
Hasta transportu sırasında hasta veya yaralıların durumlarına uygun pozisyon verebilme becerisine sahiptir
Solunum sistemi hastalıklarını değerlendirebilir.
EKG ritim analizi yapabilir.
Kardiyo vasküler sistemi değerlendirebilir.
Olay yerinde sakin, hızlı, seri ve doğru karar verir.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Ders kitabının ilgili bölümlerinin okunması, ders sonu öğretim not çıktıları, ilgili web sayfalarının analizi Dersin Tanıtımı: Giriş, amaç ve Öğrenim hedefleri Ders/ Tartışmalı Ders, Destek ve Yapısal Örnekler, Gösterim
2 Ders kitabının ilgili bölümlerinin okunması, ders sonu öğretim not çıktıları, ilgili web sayfalarının analizi Saha Yönetimi Ders/ Tartışmalı Ders, Destek ve Yapısal Örnekler, Gösterim
3 Ders kitabının ilgili bölümlerinin okunması, ders sonu öğretim not çıktıları, ilgili web sayfalarının analizi Hasta veya Yaralının Birinci Değerlendirmesini Yapmak, Ders/ Tartışmalı Ders, Destek ve Yapısal Örnekler, Gösterim
4 Ders kitabının ilgili bölümlerinin okunması, ders sonu öğretim not çıktıları, ilgili web sayfalarının analizi Hasta veya Yaralının İkinci Değerlendirmesini Yapmak, Ders/ Tartışmalı Ders, Destek ve Yapısal Örnekler, Gösterim
5 Ders kitabının ilgili bölümlerinin okunması, ders sonu öğretim not çıktıları, ilgili web sayfalarının analizi EKG Temel Eğitim Acil Ritimler Ders/ Tartışmalı Ders, Destek ve Yapısal Örnekler, Gösterim
6 Ders kitabının ilgili bölümlerinin okunması, ders sonu öğretim not çıktıları, ilgili web sayfalarının analizi Kalp Durması - İleri Yaşam Desteği ( Yetişkin ) Resüstasyon Ders/ Tartışmalı Ders, Destek ve Yapısal Örnekler, Gösterim
7 Ders kitabının ilgili bölümlerinin okunması, ders sonu öğretim not çıktıları, ilgili web sayfalarının analizi Asistoli / Nabızsız Elaktriksel Aktivite ( NEA ) Uygulaması Ders/ Tartışmalı Ders, Destek ve Yapısal Örnekler, Gösterim
8 - ARA SINAV -
9 Ders kitabının ilgili bölümlerinin okunması, ders sonu öğretim not çıktıları, ilgili web sayfalarının analizi Ventrikuler Fibrilasyon / Nabızsız Ventrikuler Taşikardi Uygulaması Ders/ Tartışmalı Ders, Destek ve Yapısal Örnekler, Gösterim
10 Ders kitabının ilgili bölümlerinin okunması, ders sonu öğretim not çıktıları, ilgili web sayfalarının analizi Taşiaritmilerde Hastahane Öncesi Acil Bakım Ders/ Tartışmalı Ders, Destek ve Yapısal Örnekler, Gösterim
11 Ders kitabının ilgili bölümlerinin okunması, ders sonu öğretim not çıktıları, ilgili web sayfalarının analizi Bradiaritmilerde Hastahane Öncesi Acil Bakım Ders/ Tartışmalı Ders, Destek ve Yapısal Örnekler, Gösterim
12 Ders kitabının ilgili bölümlerinin okunması, ders sonu öğretim not çıktıları, ilgili web sayfalarının analizi Defibrilasyon ve Kardiyoversiyon Uygulaması Yapabilmek Ders/ Tartışmalı Ders, Destek ve Yapısal Örnekler, Gösterim
13 Ders kitabının ilgili bölümlerinin okunması, ders sonu öğretim not çıktıları, ilgili web sayfalarının analizi Kardiyo Vasküler Sistem Hastalıklarını Değerlendirmek, Ders/ Tartışmalı Ders, Destek ve Yapısal Örnekler, Gösterim
14 Ders kitabının ilgili bölümlerinin okunması, ders sonu öğretim not çıktıları, ilgili web sayfalarının analizi Göğüs Ağrısı Olan Hastaya Acil Bakım Uygulamak, Ders/ Tartışmalı Ders, Destek ve Yapısal Örnekler, Gösterim
15 Ders kitabının ilgili bölümlerinin okunması, ders sonu öğretim not çıktıları, ilgili web sayfalarının analizi Hipoksi,Hipovolemi, Hipotermi,Hipoglisemi,Hiypertermi'li hastayı tanıyıp ilk müdahalesini yapmak, Ders/ Tartışmalı Ders, Destek ve Yapısal Örnekler, Gösterim
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

SAĞLIK İLKYARDIM DERS NOTLAR BAKANLIĞI
Sözen C. (2012) 'İlk Yardım' Nobel Kitabevi.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Emergency care will have the basic knowledge and experience.
2
Is capable, in an emergency patient evaluation.
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
We believe in the philosophy of emergency care.
2
Knows how to improve the quality of emergency health services.
3
Have knowledge about quality standards in emergency health services.
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Preventive, curative principles of emergency care plans, implements and evaluates and registers.
2
Applies the principles of preventive and therapeutic emergency care.
3
Evaluates the principles of preventive and therapeutic emergency care.
4
It records the principles of preventive and therapeutic emergency care.
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Areas that require emergency care at an advanced level of knowledge of institutional uses and applications.
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Take responsibility in pre-hospital emergency care.
2
Fastest time of the incident, serial, cool and decides correctly.
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Learning with a sense of lifelong learning will continue.
2
National and universal values​​, intellectual and social aspects of principle develops itself.
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Patient, family and team with other health care professionals in oral and written communication.
2
In case of emergency itself, and patients and their relatives, other health professionals and social psychological knowledge and skills necessary to protect uses.
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
In case of emergency as soon as possible reaching the scene, assess the situation, if necessary and appropriate initial treatment allows transport of the patient to the emergency room.
2
Case to be made for emergency aid to the wounded techniques appropriate first aid and emergency plans, manages and implements.
3
In emergency situations, ensures appropriate transportation of the patient to the emergency room.
4
In case of emergency, appropriately plans the first and emergency aid techniques for the injured person.
5
Manages first and emergency aid techniques appropriately for the injured person in case of emergency.
6
In case of emergency, properly applies first and emergency aid techniques to the injured person.

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 6 84
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 12 6 72
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 0 0 0
Ara Sınav 0 0 0
Ara Sınav Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 27 0 157
Genel Toplam 157
Toplam İş Yükü / 25.5 6,2
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 6,0