TR EN

TIBBİ GÖRÜNTÜLEME I DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
TGP101 TIBBİ GÖRÜNTÜLEME I 1 6 5 10

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. BAŞAK GÖKSEL
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Öğr.Gör. HASAN AK-Öğr.Gör. ÖZGE EROĞLU
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Tıbbi Görüntüleme I dersinde; Radyasyonun etkileri, X ışınının özellikleri ve etkileri ile X ışını kaynaklı cihazlar ile görüntü elde edilmesi, temel radyolojik incelemelerin öğretilmesi ile ilgili bilgi ve becerilerin kazandırılması amaçlanmaktadır.
İçerik: Radyasyonun etkileri, X ışınının özellikleri ve etkileri ile X ışını kaynaklı cihazlar ile görüntü elde edilmesi, temel radyolojik incelemeler, iyi bir radyolojik inceleme yapmak ve en iyi görüntüyü elde etmek, profesyonel çalışanı ve hastayı X ışınnın yan etkilerinden korumak için gerekli konular derste işlenecek ve her hafta anlatılan radyolojik yöntem ile ilişkili uygulamalar anlatılarak mesleki derslerde yarar sağlayacak temel RADYOLOJİ bilgisi verilmektedir.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Tıbbi Görüntüleme mesleğini ve çalışma alanlarının gerektirdiği yöntemleri öğrenir.
Tıbbi Görüntüleme mesleği ile ilgili sistemleri tanır.
Tıbbi Görüntüleme mesleği ile ilgili korunma yöntemlerini öğrenir.
Tıbbi Görüntüleme mesleği ile ilgili Ulusal ve uluslararası ilkeleri güncel teknolojiyi izler.
Mesleği ile ilgili kaynakları ve bunları kullanmayı öğrenir.
Etik değerleri öğrenir.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Slaytlar ve Kaynak Materyaller RADYASYON NEDİR? Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin fırtınası
2 Slaytlar ve Kaynak Materyaller X IŞINI NEDİR? Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin fırtınası
3 Slaytlar ve Kaynak Materyaller RADYASYON SAĞLIĞI VE RADYASYONDAN KORUNMA. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin fırtınası
4 Slaytlar ve Kaynak Materyaller RÖNTGEN TANI CİHAZLARI Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin fırtınası
5 Slaytlar ve Kaynak Materyaller GÖRÜNTÜ OLUŞUMU – RÖNTGEN FİLMİ BANYO TEKNİĞİ Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin fırtınası
6 Slaytlar ve Kaynak Materyaller RADYOLOJİK İNCELEMELERE HAZIRLIK Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin fırtınası
7 Slaytlar ve Kaynak Materyaller KONTRAST MADDE UYGULAMALARI Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin fırtınası
8 - ARA SINAV -
9 Slaytlar ve Kaynak Materyaller KONTRAST MADDE YAN ETKİLERİ VE ALINACAK ÖNLEMLER Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin fırtınası
10 Slaytlar ve Kaynak Materyaller PACS NEDİR? ÖZELLİKLERİ, ÜSTÜNLÜKLERİ Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin fırtınası
11 Slaytlar ve Kaynak Materyaller KRANYUM RADYOLOJİSİ – BOYUN RADYOLOJİSİ Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin fırtınası
12 Slaytlar ve Kaynak Materyaller VERTEBRA RADYOLOJİSİ – RADYOGRAM TEKNİKLERİ Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin fırtınası
13 Slaytlar ve Kaynak Materyaller TORAKS RADYOLOJİSİ – RADYOGRAM TEKNİKLERİ Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin fırtınası
14 Slaytlar ve Kaynak Materyaller ABDOMEN RADYOLOJİSİ – RADYOGRAM TEKNİKLERİ Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin fırtınası
15 Slaytlar ve Kaynak Materyaller ÜST EKSTREMİTE RADYOLOJİSİ – RADYOGRAM TEKNİKLERİ Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin fırtınası
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Oyar, O., & Gülsoy, U. K. (Eds.). (2003). Tıbbi görüntüleme fiziği. SDÜ Tıp Fakültesi.
S.C. Bushong. (2020) . Tıbbi Görüntüleme , Radyoloji-Radyasyon Onkolojisi.
F. H. Miller. Advances in Clinical Radiology, 2024, 1st Edition.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Master human body systems and fundamental structure and anatomy.
5
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Distinguish between the results of different imaging anatomical structures.
4
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
The aim is train qualified technique staff who is able to use knowledge and communication skills, to apply developing technology in related field, to synthesize knowledge, to coordinate easily with radiologists and other health staff who can use eye and hand coordination easily, to detect the problems and search solutions immediately.
5
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
General physics and chemistry to explain the concept.
5
2
Competence in computer skills.
5
3
Competence in taking medical history, preparing patient files etc. in one's field of medicine.
5
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
The qualified technique personnel who are able to work in all the sub-branches of radioagnostic fileds, to coordinate easily with radiologists and other health staff, to become a team member against problems by collecting data and reaching a result and to fulfil the missions independently.
4
2
Radiology units within health care institutions related tools, equipment and techniques deemed necessary by the physician to make shots, and analyze the data obtained.
5
3
The use the basic level knowledge and skills in the relevant field, interpret and evaluate data and indentify and solve potential problems.
5
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Brings the consciousness of life-long learning, determines learning needs, paves way to knowledge sources.
5
2
Develops the fundatemtal field knowledge and skills in a critical level.
5
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Aim is to be able to use knowledge and communication skills, to have to technical supply in order to use the developing technology in field, to have the ability to synthesize knowledge, to use eye and hand coordination easily.
5
2
Competence in realizing team effort.
5
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Aim is to be able to have the fundamental Professional competence in radioagnostic; to be capable and to take responsility; to obey the rules ot protect human health.
5

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 6 84
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 12 168
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 1 2 2
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 2 2
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 2 2
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 33 0 260
Genel Toplam 260
Toplam İş Yükü / 25.5 10,2
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 10,0