Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
TGP102 | TIBBİ GÖRÜNTÜLEME II | 2 | 6 | 5 | 9 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. BAŞAK GÖKSEL |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Tıbbi Görüntüleme II dersinin amacı MR,BT,MAMMOGRAFİ,RÖNTGEN cihazları kullanılarak görüntü elde edilmesi ve çekim teknikleri becerilerinin kazandırılması amaçlanmaktadır. |
İçerik: | Ders amacı kapsamında cihazların kullanımı,özellikleri, etkileri ve MR, MAMOGRAFİ ve BT, RÖNTGEN cihazlarının çekim teknikleri, fiziksel ve mekanik yapıları anlatılacak ve cihazların kullanımına yönelik uygulamalar anlatılarak uygulamada yarar sağlayacak bilgiler verilecektir. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Tıbbi Görüntüleme cihazlarının ( MR,MAMMOGRAFİ,BT,RÖNTGEN) fiziksel ve mekanik yapılarını öğrenir. |
Tıbbi Görüntüleme cihazları (MR, MAMMAOGRAFİ,BT,RÖNTGEN) çekim teknikleri ile ilgili bilgileri öğrenir. |
Anatomik sistemlerin görüntüleme yöntem ve tekniklerini öğrenir. |
Manyetik Rezonans(MR) Fiziği,yapısı ve anatomik sistemlerin MRG ile çekim tekniklerini öğrenerek görüntü elde edilmesini öğrenir. |
Bilgisayarlı Tomografi (BT) cihazının fiziği, yapısı, anatomik sistemlerden BTG ile görüntü elde edilmesini öğrenir. |
Mammografi cihazlarının fiziksel yapılarını, kullanılan teknikleri, görüntü elde edilmesini öğrenir. |
Röntgen cihazlarının fiziksel yapılarını, çekim teknikleri ve çekim pozisyonlarını öğrenir. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Slaytlar, Kaynak Materyaller | RADYOLOJİDE TERİMLER | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
2 | Slaytlar, Kaynak Materyaller | RADYOLOJİK İNCELEMEDE DÜZLEMLER | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
3 | Slaytlar, Kaynak Materyaller | GRİDLER, KASETLER | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
4 | Slaytlar, Kaynak Materyaller | RADYOLOJİDE ALGORİTM | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
5 | Slaytlar, Kaynak Materyaller | ALT EKSTREMİTE RADYOLOJİSİ | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
6 | Slaytlar, Kaynak Materyaller | SİNDİRİM SİSTEMİ RADYOLOJİSİ | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
7 | Slaytlar, Kaynak Materyaller | MAMMOGRAFİ | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Slaytlar, Kaynak Materyaller | DİJİTAL GÖRÜNTÜLEME | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
10 | Slaytlar, Kaynak Materyaller | BT FİZİĞİ 1 | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
11 | Slaytlar, Kaynak Materyaller | BT FİZİĞİ 2 | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
12 | Slaytlar, Kaynak Materyaller | BT İNCELEMEYE HAZIRLIK | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
13 | Slaytlar, Kaynak Materyaller | KRANYAL BT | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
14 | Slaytlar, Kaynak Materyaller | TORAKS BT | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
15 | Slaytlar, Kaynak Materyaller | ABDOMEN BT | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Oyar, O., & Gülsoy, U. K. (Eds.). (2003). Tıbbi görüntüleme fiziği. SDÜ Tıp Fakültesi. |
F. H. Miller. Advances in Clinical Radiology, 2024, 1st Edition. |
S.C. Bushong. (2020) . Tıbbi Görüntüleme , Radyoloji-Radyasyon Onkolojisi. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanındaki temel bilimsel bilgiye ulaşma, değerlendirme ve uygulayabilme becerisine sahip; insan vücudunun sistemleri ve temel yapıları ile anatomisine hakim olabilmelidir.
|
4 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Ara eleman olarak görev yapacağı sağlık bilimleri alanındaki tıbbi terminolojiyi bilmede, hakim olmada ve kullanmada yetkinlik.
|
4 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Aldıkları eğitim-öğretim doğrultusunda bilgi ve iletişim becerilerini kullanabilen, gelişen teknolojiyi sahada uygulayabilecek teknik donanımda, bilgiyi sentezleme becerisine sahip, göz ve el koordinasyonunu rahat kullanabilen radyoloji uzmanı ve diğer sağlık personeli ile koordinasyon sağlayabilecek,sorunları tespit ederek çözüm arayan nitelikli teknik elemanlar hedeflenmektedir.
|
5 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Genel fizik ve kimya kavramlarını açıklayabilme.
|
5 | |||||
2 |
Bilgisayar kullanımı becerilerinde yetkinlik.
|
5 | |||||
3 |
Alanı ile ilgili olarak anamnez alma, dosya hazırlayabilme vb. hasta bilgilerinin alınmasında yetkinlik.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Radyodiagnostik alanında tüm alt branşlarda çalışabilecek ve radyoloji uzmanı ve diğer sağlık personeli ile koordinasyon sağlayabilecek nitelikli teknik personel, veri toplayıp sonuç oluşturarak, sorunlar karşısında ekip elemanı olarak görev alır ve verilen görevleri bağımsız olarak yerine getirebilir.
|
5 | |||||
2 |
Sağlık kurumları bünyesindeki radyoloji ünitelerinde ilgili araç, cihaz ve teknikleri kullanarak hekimin gerekli gördüğü çekimleri yapabilme ve elde edilen verileri değerlendirebilme.
|
5 | |||||
3 |
Alanıyla ilgili temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanabilme, verileri yorumlayıp değerlendirebilme ve olası sorunları tanımlayıp çözümleyebilme.
|
4 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Yaşam boyu öğrenme bilinciyle öğrenme gereksinimlerini belirler ve bilgi kaynaklarına ulaşır.
|
5 | |||||
2 |
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir düzeyde geliştirir.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Bilgi ve iletişim becerilerini kullanabilen, gelişen teknolojiyi sahada uygulayabilecek teknik donanımda, bilgiyi sentezleme becerisine sahip, göz ve el koordinasyonunu rahat kullanabilen yetkinlikte olunmalıdır.
|
4 | |||||
2 |
Ekip çalışmasını gerçekleştirmede yeterlilik.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Radyodiagnostik alanında temel mesleki yeterliliklere sahip; iş güvenliği konusunda yeterli ve sorumluluk alabilecek; insan sağlığını koruma kurallarına uyacak yeterlilikte olmalıdır.
|
5 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 6 | 84 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 10 | 140 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 2 | 2 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 32 | 0 | 230 |
Genel Toplam | 230 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 9 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 9,0 |