Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
TGP203 | İLERİ TIBBİ GÖRÜNTÜLEME I | 3 | 4 | 4 | 4 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. BAŞAK GÖKSEL |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Öğr.Gör. ALİ SALAR |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Bu dersin amacı öğrenciye derslik ve hastane şartlarında Manyetik Rezonans ve Bilgisayarlı Tomografi Görüntüleme ile ilgili bilgi ve beceri kazandırmaktır. |
İçerik: | Manyetik Rezonans Görüntüleme için Hazırlık, Kranial MR Görüntüleme, Boyun MR Görüntüleme, Toraks MR Görüntüleme, Üst Abdomen MR Görüntüleme, Alt Abdomen MR Görüntüleme, Vertebra MR Görüntüleme, Üst Ekstremite MR Görüntüleme, Alt Ekstremite MR Görüntüleme, MR Anjio Görüntüleme, İleri MRG Yöntemleri, BT Görüntüleme için Hazırlık, Baş ve boyun BT Görüntüleme, Vertebra BT Görüntüleme, Toraks ve Abdomen BT Görüntüleme, Ekstremite BT Görüntüleme, İleri BT Görüntüleme Yöntemleri konularını içermektedir. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Manyetik Rezonans Görüntüleme ve Bilgisayarlı Tomografide görüntü kalitesini değerlendirir. |
Bilgisayarlı Tomografide görüntüleme yöntemlerini uygular. |
Bilgisayarlı Tomografide kullanılan parametreleri seçer. |
Bilgisayarlı Tomografinin çalışma prensiplerini, yapısını ve jenerasyonlarını kavrar. |
Manyetik Rezonans Görüntülemede kullanılan plan ve sekansları uygular. |
Manyetik Rezonans Görüntülemede ve Bilgisayarlı Tomografide kullanılan kontrast maddeleri tanır. |
Manyetik Rezonans Görüntüleme fiziğini kavrar. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Slaytlar ve Kaynak Materyaller | RADYASYON NEDİR? | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
2 | Slaytlar ve Kaynak Materyaller | X IŞINI NEDİR? | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
3 | Slaytlar ve Kaynak Materyaller | RADYASYON SAĞLIĞI VE RADYASYONDAN KORUNMA | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
4 | Slaytlar ve Kaynak Materyaller | RÖNTGEN TANI CİHAZLARI | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
5 | Slaytlar ve Kaynak Materyaller | RADYOLOJİK İNCELEMELERE HAZIRLIK | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
6 | Slaytlar ve Kaynak Materyaller | KONTRAST MADDE UYGULAMALARI | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
7 | Slaytlar ve Kaynak Materyaller | KONTRAST MADDE YAN ETKİLERİ VE ALINACAK ÖNLEMLER | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Slaytlar ve Kaynak Materyaller | KONTRAST MADDE YAN ETKİLERİ VE ALINACAK ÖNLEMLER | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
10 | Slaytlar ve Kaynak Materyaller | PACS NEDİR? ÖZELLİKLERİ, ÜSTÜNLÜKLERİ | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
11 | Slaytlar ve Kaynak Materyaller | KRANYUM RADYOLOJİSİ – BOYUN RADYOLOJİSİ | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
12 | Slaytlar ve Kaynak Materyaller | VERTEBRA RADYOLOJİSİ – RADYOGRAM TEKNİKLERİ | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
13 | Slaytlar ve Kaynak Materyaller | TORAKS RADYOLOJİSİ – RADYOGRAM TEKNİKLERİ | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
14 | Slaytlar ve Kaynak Materyaller | ABDOMEN RADYOLOJİSİ – RADYOGRAM TEKNİKLERİ | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
15 | Slaytlar ve Kaynak Materyaller | ÜST EKSTREMİTE RADYOLOJİSİ – RADYOGRAM TEKNİKLERİ | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Özdemir, İ. (2015). Temel tıbbi (radyolojik) görüntüleme tekniği. Hiperlink eğit. ilet. yay. san. tic. ve ltd. sti.. |
F. H. Miller. Advances in Clinical Radiology, 2024, 1st Edition. |
S.C. Bushong. (2020) . Tıbbi Görüntüleme , Radyoloji-Radyasyon Onkolojisi. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Master human body systems and fundamental structure and anatomy.
|
4 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Distinguish between the results of different imaging anatomical structures.
|
5 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
The aim is train qualified technique staff who is able to use knowledge and communication skills, to apply developing technology in related field, to synthesize knowledge, to coordinate easily with radiologists and other health staff who can use eye and hand coordination easily, to detect the problems and search solutions immediately.
|
3 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
General physics and chemistry to explain the concept.
|
4 | |||||
2 |
Competence in computer skills.
|
3 | |||||
3 |
Competence in taking medical history, preparing patient files etc. in one's field of medicine.
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
The qualified technique personnel who are able to work in all the sub-branches of radioagnostic fileds, to coordinate easily with radiologists and other health staff, to become a team member against problems by collecting data and reaching a result and to fulfil the missions independently.
|
5 | |||||
2 |
Radiology units within health care institutions related tools, equipment and techniques deemed necessary by the physician to make shots, and analyze the data obtained.
|
5 | |||||
3 |
The use the basic level knowledge and skills in the relevant field, interpret and evaluate data and indentify and solve potential problems.
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Brings the consciousness of life-long learning, determines learning needs, paves way to knowledge sources.
|
5 | |||||
2 |
Develops the fundatemtal field knowledge and skills in a critical level.
|
3 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Aim is to be able to use knowledge and communication skills, to have to technical supply in order to use the developing technology in field, to have the ability to synthesize knowledge, to use eye and hand coordination easily.
|
3 | |||||
2 |
Competence in realizing team effort.
|
3 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Aim is to be able to have the fundamental Professional competence in radioagnostic; to be capable and to take responsility; to obey the rules ot protect human health.
|
3 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 4 | 56 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 3 | 42 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 1 | 1 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 32 | 0 | 102 |
Genel Toplam | 102 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 4 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 4,0 |