Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
DYP204 |
DİYALİZ III |
4 |
3 |
2 |
6 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
Türkçe |
Dersin Düzeyi |
ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli |
- |
Dersin Koordinatörü |
Öğr.Gör. İKBAL DEMİRALP |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
|
Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
Diyaliz gereksinimi olan hastaların periton diyalizine uygunluğunun değerlendirilmesi, periton diyaliz uygulaması yapabilmeleri ve uygulama sırasında ortaya çıkabilecek komplikasyonları öğrenmeleri amaçlanmaktadır. |
İçerik: |
Dersin İçeriği Periton zarının anatomisi,periton diyalizinin fizyolojik prensipleri,hasta seçimi,avantajları ,kateter yerleştirme, standart periton diyaliz tedavi rejimleri, alternatif periton diyaliz rejimleri periton diyalizinde hasta eğitimi, periton diyaliz solüsyonları,periton diyalizinde akut komplikasyonları,periton diyalizinde kronik komplikasyonlar,peritonitler Dersin Meslek Eğitimini Sağlamaya Yönelik Katkısı Periton diyalizi uygulaması için yetkinleşmek. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
Periton diyalizinin fizyolojisini bir hastayı bilgilendirecek düzeyde bilir. |
Periton diyalizinin uygulanışını bir hastayı bilgilendirecek düzeyde bilir. |
Periton diyalizinde gelişebilecek komplikasyonları bilir. |
Renal replasman tedavide antikoagülasyon heparin uygulamasını öğrenir. |
Zehirlenme durumlarında uygulanan diyaliz tedavisinde hemoperfüzyon-plazmaferez metodlarını öğrenir. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
Literatür Taraması |
Ev Hemodiyalizi |
Anlatım ve soru cevap |
2 |
Literatür Taraması |
Hemodiyaliz ve Cerrahi |
Anlatım ve soru cevap |
3 |
Literatür Taraması |
Böbrek Nakli |
Anlatım ve soru cevap |
4 |
Literatür Taraması |
Yavaş Sürekli Tedaviler |
Anlatım ve soru cevap |
5 |
Literatür Taraması |
Renal Replasman Tedavide Antikoagülasyon Heparin |
Anlatım ve soru cevap |
6 |
Literatür Taraması |
Zehirlenme Tedavisinde Diyaliz Hemoperfüzyon-Plazmaferez |
Anlatım ve soru cevap |
7 |
Literatür Taraması |
Terminal Dönemde Diyaliz |
Anlatım ve soru cevap |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
Literatür Taraması |
Periton Diyaliz |
Anlatım ve soru cevap |
10 |
Literatür Taraması |
Periton Diyalizin İlkeleri |
Anlatım ve soru cevap |
11 |
Literatür Taraması |
Periton Diyaliz Tipleri ve Solüsyonları |
Anlatım ve soru cevap |
12 |
Literatür Taraması |
Periton Diyaliz Kateter Tipleri ve Yerleştirme Yöntemleri |
Anlatım ve soru cevap |
13 |
Literatür Taraması |
Periton Diyaliz Hasta Seçim Kriterleri |
Anlatım ve soru cevap |
14 |
Literatür Taraması |
Periton Diyaliz Komplikasyonları |
Anlatım ve soru cevap |
15 |
Literatür Taraması |
Periton Diyaliz Hasta Eğitimi |
Anlatım ve soru cevap |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
Daurgidas, J.,Blake, PJ.,Ing TS.(2020).Diyaliz El Kitabı.(çev). Semra Bozfakıoğlu,Halil Yazıcı,Yaşar K. Çalışkan.5. Baskı. Güneş Tıp Kitapevi |
Yüregen, B.,Gökdoğan, F.,Nural, N.(2015).Diyaliz Teknikerleri için Nefroloji Kitabı,Akademisyen Kitapevi |
Beyece İncazlı, S., Tüzün Özdemir, S.,Keskin, G.(2022). Diyaliz Pratiğinde Temel Bilgi ve Uygulamalar, Akademisyen Kitabevi,ISBN 9786258299267,DOI 10.37609/akya.2038 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
KNOWLEDGE |
Theoretical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Uses theoretical field knowledge in practice
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
Uses field terminology effectively
|
|
|
|
|
|
5 |
KNOWLEDGE |
Factual |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Acts in accordance with the basic professional legal regulations related to the field.
|
|
|
|
|
|
5 |
SKILLS |
Cognitive |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Expresses social ethical values.
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
Participates in quality management and processes
|
|
|
|
|
|
5 |
SKILLS |
Practical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Communicates in a foreign language at a basic level.
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
Applies changing techniques depending on the developing technology.
|
|
|
|
|
|
5 |
3 |
Uses new tools depending on the developing technology.
|
|
|
|
|
|
5 |
OCCUPATIONAL |
Autonomy & Responsibility |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Updates the competencies related to the field with the awareness of lifelong learning and develops himself/herself personally.
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
Uses basic knowledge and skills related to the field.
|
|
|
|
|
|
5 |
3 |
Interprets data related to the field.
|
|
|
|
|
|
5 |
4 |
Evaluates the data related to the field.
|
|
|
|
|
|
5 |
5 |
Identify and solve possible problems related to the field.
|
|
|
|
|
|
5 |
OCCUPATIONAL |
Learning to Learn |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Works with other health disciplines.
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
Prepares the dialysis machine for the procedure.
|
|
1 |
|
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Communication & Social |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Performs patient follow-up in hemodialysis from start to finish.
|
|
1 |
|
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Occupational and/or Vocational |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
After dialysis, the machine is ready for use again.
|
|
1 |
|
|
|
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
2 |
28 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
14 |
2 |
28 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
14 |
2 |
28 |
Laboratuvar |
14 |
1 |
14 |
Okuma |
0 |
0 |
0 |
Ödev |
0 |
0 |
0 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
14 |
2 |
28 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
Final Sınavı Hazırlığı |
1 |
10 |
10 |
Ara Sınav |
1 |
1 |
1 |
Ara Sınav Hazırlığı |
1 |
10 |
10 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
74 |
0 |
148 |
|
Genel Toplam |
148 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
5,8 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
6,0 |
|