Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
FTP101 | FİZİK TEDAVİ VE REHABİLİTASYON YÖNTEMLERİ I | 1 | 6 | 4 | 11 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. MÜJDE DAMLA BOYACI |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Öğr.Gör. MUHAMMED YURTSEVEN-Öğr.Gör. MÜJDE DAMLA BOYACI |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Bu derste; fizyoterapi yöntemlerinin teoriğinin kazandırılması, ve edinilen bilgileri kullanarak uygulamaya geçirilmesi amaçlanmaktadır. |
İçerik: | Bu ders, fizik tedavi uygulamalarının tarihçesi, ısının fiziksel özellikleri, ağrı, yüzeyel ısı ajanlarının fizyolojik özellikleri, infraruj, nemli sıcaklık ajanları, soğuk uygulama, fluidoterapi, ultraviyole, lazer ve helyoterapi gibi teorik bilgi ve uygulamaları kapsamaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Ara eleman olarak görev yapacağı sağlık bilimleri alanındaki temel bilgilerle donanmış olma ve bu bilgileri uygulamada yetkinlik gösterebilir. |
Yüzeyel sıcaklık ve hidroterapi modaliteleri ile fizyolojik etki, uygulama yöntemi, endikasyon ve kontraendikasyonlar arasında ilişki kurabilir. |
Yüzeyel sıcaklık ajanlarını fizyoterapi ve rehabilitasyon programı içinde planlama ve uygulama becerisini gösterebilir. |
Yüzeyel sıcaklık ve hidroterapi uygulamalarının inflamasyon ve ağrı üzerine etkisini açıklayabilir. |
Isı, ışık ve hidroterapi uygulamaları sırasında öngörülemeyen problemlerle karşılaştığında gereken önlemleri düzenleyebilir. |
Işık ve suyun özelliklerine ilişkin teorik prensipleri Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Bilimi'nin uygulamalarıyla ilişkilendirebilir. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Kaynakların İlgili Bölümleri, Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma | Fizik Tedavi Uygulamalarının Tarihçesi | Ders/ Tartışmalı Ders, Destek ve Yapısal Örnekler, Gösterim |
2 | Kaynakların İlgili Bölümleri, Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma | Isının Fiziksel Özellikleri-1 | Ders/ Tartışmalı Ders, Destek ve Yapısal Örnekler, Gösterim |
3 | Kaynakların İlgili Bölümleri, Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma | Işığın Fiziksel Özellikleri-2 | Ders/ Tartışmalı Ders, Destek ve Yapısal Örnekler, Gösterim |
4 | Kaynakların İlgili Bölümleri, Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma | Ağrı | Ders/ Tartışmalı Ders, Destek ve Yapısal Örnekler, Gösterim |
5 | Kaynakların İlgili Bölümleri, Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma | Yüzeyel Isı Ajanlarının Fizyolojik Özellikleri | Ders/ Tartışmalı Ders, Destek ve Yapısal Örnekler, Gösterim |
6 | Kaynakların İlgili Bölümleri, Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma | İnfraruj | Ders/ Tartışmalı Ders, Destek ve Yapısal Örnekler, Gösterim |
7 | Kaynakların İlgili Bölümleri, Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma | İnfraruj Uygulaması | Ders/ Tartışmalı Ders, Destek ve Yapısal Örnekler, Gösterim |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Kaynakların İlgili Bölümleri, Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma | Hot Pack (Nemli sıcaklık ajanları) | Ders/ Tartışmalı Ders, Destek ve Yapısal Örnekler, Gösterim |
10 | Kaynakların İlgili Bölümleri, Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma | Parafin (Nemli sıcaklık ajanları) | Ders/ Tartışmalı Ders, Destek ve Yapısal Örnekler, Gösterim |
11 | Kaynakların İlgili Bölümleri, Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma | Soğuk Uygulama | Ders/ Tartışmalı Ders, Destek ve Yapısal Örnekler, Gösterim |
12 | Kaynakların İlgili Bölümleri, Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma | Fluidoterapi | Ders/ Tartışmalı Ders, Destek ve Yapısal Örnekler, Gösterim |
13 | Kaynakların İlgili Bölümleri, Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma | Ultraviyole(UVL) | Ders/ Tartışmalı Ders, Destek ve Yapısal Örnekler, Gösterim |
14 | Kaynakların İlgili Bölümleri, Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma | Laser | Ders/ Tartışmalı Ders, Destek ve Yapısal Örnekler, Gösterim |
15 | Kaynakların İlgili Bölümleri, Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma | Genel Tekrar | Ders/ Tartışmalı Ders, Destek ve Yapısal Örnekler, Gösterim |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Scully RM, Barnes MR. (1989) " Physical Therapy" Philadelphia |
Harutoğlu, H. (2016) Isı Işık ve Hidroterapi |
Calthrop, L. C. (2013). Hydrotherapy and physiotherapy: For bath attendants, nurses and biophysical assistants. Butterworth-Heinemann. |
Becker, B. E., Bruce, E., & Andrew, J. (2004). Biophysiologic aspects of hydrotherapy. Comprehensive aquatic therapy, 2, 19-53. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Containing up to date information in the field of physiotherapy lecture notes, application tools, visual-basic level, supported by objective source of information acquired in the theoretical and practical courses as a professional can evaluate and implement.
|
5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Physiotherapy basic knowledge and skills acquired in the field, using the ability to interpret and evaluate data, identify problems, analyze the evidence-based solutions can be developed.
|
3 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Physiotherapy related to the field of theoretical and practical information you can use on a basic level.
|
5 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
All applications related to the field of physiotherapy according to the technique can.
|
5 | |||||
2 |
Gained in the field of physiotherapy, using basic knowledge and skills to interpret and evaluate data, identify problems, analyze and solutions can take part in the planned work.
|
0 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Physiotherapy is related to the field with a basic knowledge of using a given task can be carried out independently.
|
4 | |||||
2 |
Physiotherapy encountered in applications related to the field to solve complex and unpredictable problems can work as a team member.
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Basic knowledge acquired in the field of physiotherapy and skills to critically evaluate them.
|
2 | |||||
2 |
Identify learning needs and can guide learning.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Issues related to the field of physiotherapy have the basic knowledge and skills in using information about the people and institutions; ideas and proposals for solutions to the problems of written and oral transfer.
|
2 | |||||
2 |
A foreign language at least at the level of European Language Portfolio A2 marks in the field using information and can communicate with colleagues.
|
0 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Physiotherapy related to the field of data collection, interpretation and dissemination stages of implementation and results of the social, scientific, cultural and ethical values according to contribute.
|
3 | |||||
2 |
As an individual duties, rights and responsibilities related laws, regulations, legislation and can act according to the rules of professional ethics.
|
3 | |||||
3 |
It may work with other health care disciplines.
|
3 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 6 | 84 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 4 | 56 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 14 | 4 | 56 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 14 | 4 | 56 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 7 | 4 | 28 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 65 | 0 | 282 |
Genel Toplam | 282 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 11,1 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 11,0 |